سئو سایت
یکی از بنیانگذاران رسانه fishbat، LLC.، سخنران اصلی، متخصص SEO. برجسته در Newsday، Street Insider، و صدها نشریه دیگر.

gettyتکنولوژی و بازاریابی به طور مداوم در حال توسعه هستند و هر روز ایده های جدیدی ظهور می کنند. همانطور که آنها به تکامل خود ادامه می دهند، مهم است که مطمئن شوید که می توانید استراتژی های خود را با روندهای محبوب مطابق با آنها مطابقت دهید.
در اینجا پنج مورد از روندهای بازاریابی دیجیتال که انتظار دارم در سال 2023 ببینم و چگونه می توانید از آنها استفاده کنید، آورده شده است.
1. کسب و کارهای کوچک استفاده خود از اینفلوئنسرها را افزایش خواهند داد من انتظار دارم که برندهای کوچکتر استفاده خود از اینفلوئنسر مارکتینگ را افزایش دهند تا با روندها در سال 2023 همگام شوند. استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ در سال های اخیر همراه با پلتفرم هایی مانند TikTok که در آن اصالت کلید موفقیت است، رشد کرده است. . ما شاهد تمرکز اینفلوئنسرهای بیشتری بر روی جایگاه‌های خاص هستیم، که به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا در بازاریابی تاثیرگذار هدفشان مشخص‌تر باشند.
رشد اینفلوئنسرها یک فرصت باورنکردنی برای کسب و کارهای کوچک است. البته، کسب و کارهای کوچک می توانند مخاطبان خود را در رسانه های اجتماعی ایجاد کنند و محصولات خود را برای فروش به اشتراک بگذارند. با این حال، تحقیقات نشان داده است که 61٪ از مصرف کنندگان به توصیه های محصولات دوستان، اعضای خانواده یا تأثیرگذاران در رسانه های اجتماعی اعتماد دارند، در حالی که تنها 38٪ به توصیه های برند اعتماد دارند.
بیشتر از FORMFORBES ADVISORبهترین حساب های پس انداز پربازده سپتامبر 2023ByKevin PayneContributorبهترین حساب های پس انداز سود 5% سپتامبر 2023ByCassidy HortonContributorInfluencer مشارکت می تواند به شما کمک کند دسترسی خود را افزایش دهید، اعتماد ایجاد کنید و فروش را افزایش دهید. برای استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ، سعی کنید با اینفلوئنسرهای محلی یا نام‌های معروف تماس بگیرید تا ببینید آیا آن‌ها می‌خواهند برند، محصول یا خدمات شما را تأیید کنند یا خیر. همچنین می‌توانید با استفاده از پلتفرم‌های اینفلوئنسر مارکتینگ که به شما کمک می‌کند تأثیرگذارانی را از سراسر جهان انتخاب و مدیریت کنید که ممکن است برای برند شما مناسب باشند، دسترسی خود را افزایش دهید.
2. استفاده از ربات چت افزایش می یابد ربات های چت به روشی مبتکرانه برای ارتباط برندها با مشتریان تبدیل شده اند. از طریق ربات‌های گفتگو، می‌توانید بیشتر در دسترس کاربران باشید و به مشکلات و نگرانی‌های آن‌ها پاسخ دهید. همچنین می توانید از چت بات ها برای جمع آوری اطلاعات در مورد مشتریان و ترجیحات آنها استفاده کنید.
من فکر می‌کنم استفاده از چت‌بات‌ها همچنان به گسترش خود ادامه می‌دهد، زیرا هوش مصنوعی – مبنایی برای اکثر نرم‌افزارهای چت‌بات – هوشمندتر و موثرتر می‌شود. اگر فکر می کنید چت بات ابزار مناسبی برای کسب و کار شماست، تحقیق بیشتری در مورد هوش مصنوعی و اینکه چگونه شرکت های مشابه شما از چت بات ها برای تغییر حضور دیجیتالی خود استفاده کرده اند را در نظر بگیرید.
3. سئو و ادغام اینفلوئنسر بازاریابی تبدیل به یک امر ضروری خواهد شد. بهینه سازی موتور جستجو همیشه برای بازاریابان دیجیتال مهم بوده است، اما من پیش بینی می کنم که بخش مهمی از استراتژی بازاریابی دیجیتال در سال 2023 خواهد بود. سئو معمولاً در کپی وب ادغام می شود. با این حال، ما شاهد تاکید بیشتری بر بهینه سازی انواع مختلف رسانه ها، مانند عکس ها و ویدئوها، برای دسترسی به کاربران اینترنت هستیم. همچنین انتظار دارم استفاده از بک لینک و ابزارهای سئوی هوش مصنوعی در سال جاری اهمیت بیشتری داشته باشد.
در این راستا، ادغام اینفلوئنسر مارکتینگ در استراتژی‌های سئوی خود روند دیگری است که انتظار دارم در سال 2023 شاهد آن باشم. این مهم است زیرا تأثیرگذاران می‌توانند اثبات اجتماعی و قدرت دیجیتال را ارائه دهند. از اینفلوئنسرهایی که با آنها کار می کنید بخواهید تا جایی که ممکن است به وب سایت شما پیوند بزنند و در عین حال پیوندهای کلمه کلیدی متن لنگر را جاسازی کنند تا اعتبار آنها را به وب سایت شما منتقل کنند.
4. محتوای طاقچه بیشتر خواهد شد NicheNiche کلمه دیگری برای مخاطبان خاص و محدود برند شما است. جایگاه شما بخشی از تعریف مشخص کاری است که برند شما انجام می دهد و چه کسی در جامعه افرادی است که به ماموریت، خدمات یا محصول شما اهمیت می دهند. در سال 2023، من انتظار دارم که محتوای خاص حتی خاص تر شود زیرا الگوریتم ها به طور مداوم برای ارائه محتوا به افرادی که با آن درگیر هستند تنظیم می شوند. این بدان معنی است که شما باید از کلمات کلیدی خاص تری برای علاقه مندی به افرادی که مرتبط با جایگاه شما هستند استفاده کنید.
این همچنین به این معنی است که جامعه همچنان بخش مهمی از بازاریابی خواهد بود. من فکر می کنم که ما شاهد تمرکز بیشتر بر ایجاد جوامع دیجیتال منحصر به فرد با محوریت علایق مشخص خواهیم بود. برای ارائه ارزش به جایگاه خود، محتوایی ایجاد کنید که مستقیماً با مخاطبان شما صحبت کند و به سؤالات خاص آنها پاسخ دهد.
5. خلاقیت در رسانه های اجتماعی مهمتر از همیشه خواهد بود. دامنه توجه افراد کوتاه است، به این معنی که بازاریابان دیجیتال فقط زمان کوتاهی برای جلب توجه خود دارند. گرایش های رسانه های اجتماعی به سمت ویدیوهای کوتاه و داستان سرایی به عنوان راه هایی برای جلب توجه و حفظ آن تغییر کرده است. به این دلایل، خلاقیت احتمالاً در سال 2023 مهمتر از همیشه خواهد بود. من فکر می کنم ما ویدیوهای بیشتری را خواهیم دید که دارای حرکات زیاد یا قلاب هستند تا مردم به تماشای آن ادامه دهند.
اطمینان حاصل کنید که نه تنها در محتوایی که ایجاد می کنید، بلکه در استراتژی هایی که برای درگیر نگه داشتن مردم استفاده می کنید نیز خلاق هستید. با توجه به گستره وسیع محتوای دائماً در حال تغییر در رسانه های اجتماعی، استفاده از استراتژی هایی که توجه افراد را به سرعت جلب می کند و آنها را به دیدن مطالب بیشتر وادار می کند بسیار مهم است. یک مثال عالی استفاده از YouTube Shorts است. اینها ویدیوهای عمودی هستند که 60 ثانیه یا کمتر طول دارند و با سایر محتوای ویدیویی کوتاه مانند TikToks و Instagram Reels رقابت می کنند.
اگر از پلتفرم‌هایی مانند YouTube، TikTok و Instagram استفاده می‌کنید، حتماً بینش‌ها و داده‌هایی را که ارائه می‌کنند بررسی کنید. آن‌ها می‌توانند به شما در مورد مدت زمانی که افراد ویدیوهای شما را مشاهده کرده‌اند، اطلاع دهند و نشان دهند که کدام محتوا توجه آنها را به بهترین شکل جلب کرده است. اینها معیارهای مهمی هستند که باید به آنها توجه کنید تا بتوانید استراتژی محتوای خود را در صورت نیاز تنظیم کنید.
از اینجا به کجا برویم؟ در سال 2023، روندهای اصلی احتمالاً حول محور تأثیرگذاران، ربات‌های گفتگو و محتوای خلاقانه‌ای خواهند بود که مخاطبان شما را درگیر می‌کند. اما مهم نیست که از کدام استراتژی ها و پلتفرم ها استفاده می کنید، مهم ترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که چگونه از آنها برای افزایش حضور برند خود استفاده خواهید کرد.
بررسی وب سایت یا کانال های رسانه های اجتماعی خود را در نظر بگیرید تا مناطق فرصتی را پیدا کنید که در آن چت بات ها یا بازاریابی تأثیرگذار می تواند پیاده سازی یا بهبود یابد. سپس، حتماً پیشرفت خود را در طول زمان پیگیری کنید تا بتوانید به راحتی آنچه را که کار می کند اندازه گیری کنید و نحوه تنظیم استراتژی خود را در طول زمان تعیین کنید.
شورای آژانس فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا واجد شرایط هستم؟
من را در لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Scott DarrohnCo-موسس رسانه fishbat، LLC.، سخنران اصلی، متخصص SEO. برجسته در Newsday، Street Insider، و صدها نشریه دیگر. مشخصات اجرایی کامل اسکات دارون را اینجا بخوانید.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط digitalwebmaster