اگر جزو گیمرهایی باشید که با عناوین اکشن و ماجراجویی سر و کار داشته باشید حتماً تاکنون با بازی‌های مواجه شده‌اید که در مورد ایران هستند. در این مقاله تصمیم داریم شما را با فهرستی از بازی‌ های با موضوع ایران آشنا کنیم که پیشنهاد می‌شود در این زمینه ما را همراهی نمایید.

شاید تاکنون در این زمینه با تعداد اندکی از بازی‌های در مورد ایران آشنا شده باشید که بد نیست بدانید در این زمینه متاسفانه شاهد عناوین بسیاری هستیم که علیه کشور عزیزمان شکل گرفته‌اند و این موضوع می‌تواند برای گیمرهایی که در این زمینه فعالیت دارند به صورت نامحسوس مشکل ساز شود. متاسفانه از زمانی که سیاست وارد صنعت گیم شد، شاهد ساخت بازی‌های متنوعی علیه ایران هستیم که در این زمینه اگر تصمیم دارید با فهرست بازی‌های با موضوع ایران آشنا شوید کافیست که در این زمینه با ما همراه باشید. همچنین باید بدانید که در برخی از مراحل عناوین معرفی شده به نقاط حساس و کلیدی ایران در قالب یک ماموریت مجزا حمله شده است که شما در نقش کاراکتر اصلی بازی باید مرحله‌ای که در پیش رویتان است را به پایان برسانید تا بتوانید مجوز حضور در مراحل بعدی را کسب کنید.

همچنین بخوانید :

فهرست مطالب

بازی های در مورد ایران

با توجه به نکات فوق اگر تصمیم دارید که بازی‌های این چنینی را بیشتر بشناسید تا دیگر به سراغ اجرای گیم پلی آنها نروید کافیست که نگاهی به فهرست زیر داشته باشید زیرا در این مقاله به خط داستانی هر یک از بازی‌های نام برده اشاره خواهیم داشت و ارتباط آن با ایران را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. در این زمینه شناخت بازی‌های در مورد ایران می‌تواند به شما این کمک را بکند تا در آینده دیگر هدف کثیفی که از سوی شرکت‌های سازنده بازی‌های ویدیویی برای گیمرهای ایرانی در نظر گرفته شده است را دنبال نکنید.

همچنین بخوانید :

1. بازی Prince of Persia: Warrior Within

معرفی برترین بازی های ویدئویی با موضوع ایران

سری بازی‌های شاهزاده ایرانی شاید برای گیمرهای امروزی هیجان انگیز باشد اما اگر نگاه دقیقی به خط داستانی آن داشته باشی متوجه خواهید شد که در تمامی نسخه‌های این فرنچایز شاهد نمایش خوی وحشی‌گری شاهزاده ایرانی هستیم. در این زمینه با پیاده‌سازی یک سری داستان‌های فرعی شرکت‌های سازنده نظیر یوبیسافت در تلاش هستند تا ایرانیان کهن و باستان را به عنوان انسان‌هایی خشونت آمیز و جنگ طلب معرفی نمایند در حالی که در تاریخ کشورهای مختلف ثبت شده است که ایرانیان جزو با فرهنگ‌ترین انسان‌ها در طول تمدن بوده‌اند و این موضوع در قالب یک سری بازی‌های ماجراجویی و نقش آفرینی به چالش کشیده شده است. متاسفانه در جدیدترین نسخه بازی شاهزاده ایرانی شاهد داستانی علیه پادشاهان ایرانی هستیم که در ادامه نیز به آن اشاره خواهیم داشت. در ادامه این فهرست برای آشنایی با دیگر بازی های در مورد ایران باما همراه باشید.

2. بازی Battlefield 3

معرفی برترین بازی های ویدئویی با موضوع ایران

یکی از شناخته شده‌ترین بازی‌هایی که علیه کشور ایران شکل گرفته، بازی بتلفیلد ۳ می‌باشد. بد نیست بدانید این بازی با گذشت چندین سال از زمان عرضه، هدف کثیف خود را نمایان کرد که متاسفانه مراجع مربوطه دیر متوجه این موضوع شدند. اصلی‌ترین مشکلی که در بازی بتلفیلد ۳ وجود داشته است حمله به یکی از پایگاه‌های مهم و هسته‌ای ایران در خلیج فارس می‌باشد که شما در قالب یک مامور نظامی نخبه و دوره دیده باید به دنبال تسخیر مناطقی باشید که از هزاران سال پیش جزو دارایی‌های ایران بوده و هست و در این زمینه طی یک ماموریت باید آن را به تسخیر دولت آمریکا در بیاورید. خوشبختانه انتشار و دانلود بازی بتلفیلد ۳ امروزه در ایران ممنوع شده است و بسیاری از سایت‌هایی که در این زمینه فعالیت داشته‌اند لینک‌های دانلود بازی را حذف نموده‌اند.

3. بازی Splinter Cell: Blacklist

معرفی برترین بازی های ویدئویی با موضوع ایران

بازی بلک لیست از اصلی‌ترین عناوینی بوده که ارزش‌های ایرانی را مورد هدف قرار داده است و در این زمینه تلاش می‌کند تا بتواند با ترور شخصیت‌های برجسته به اهداف شومی که در سر دارد برسد. شرکت سازنده این بازی با نگاه ریزبینانه به خط داستانی توانسته یک سری مراحل هیجان انگیز ولی مخرب را ارائه دهد که در آن شما به عنوان یک گیمر باید به دنبال کشتن اشخاصی باشید که جزو سران ارشد سپاه قدس هستند و یا باید به دنبال ترور شخصیت‌های بروید که برای کشور ایران از ارزش حیاتی برخوردار می‌باشد.

4. بازی Battlefield 2042

معرفی برترین بازی های ویدئویی با موضوع ایران

یکی دیگر از بازی‌های با موضوع ایران بازی بتلفیلد 2042 می‌باشد که بد نیست بدانید این بازی در زمان عرضه به عنوان بدترین بازی آنلاین استیم شناخته شد و نتوانست خود را نشان دهد. داستان یکی از مپ‌های بازی در نقطه‌ای از ایران جریان داشته است که شما در نقش گیمر باید به دنبال نابودسازی دشمنانی باشید که نیروهای امنیتی آن از کشور ایران هستند و برخلاف داستانی که در سایت‌های مختلف به اشتراک گذاشته شده است موضوع اصلاً به صورت جدی مورد بررسی قرار نگرفته و شما بدون اطلاع خاصی باید به سراغ کشتن اشخاصی بروید که جزو هم وطن خودتان در بازی بوده‌اند.

همچنین بخوانید :

5. بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 2024

معرفی برترین بازی های ویدئویی با موضوع ایران

بازی جدید کالاف دیوتی مدرن وارفار ۲ را می‌توان یکی از اصلی‌ترین و پیچیده‌ترین بازی‌های دانست که علیه کشور ایران ساخته شده است. در اولین مرحله از این بازی شما باید هدایت یک موشک قدرتمند را به عهده بگیرید که مقصد آن متاسفانه یکی از سران شناخته شده ایران بوده است که در قالب یک نیروی نظامی در کشورهای دیگر در حال فعالیت می‌باشد. با رسیدن موشک به مقصد متوجه خواهید شد که شخصیت که باید مورد هدف قرار دهید شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است که هدف اکتیویژن از ساخت این مرحله به چالش کشیدن چهره محبوب و جهانی حاج قاسم در نزد ایرانیان و جهانیان بوده است که خوشبختانه این موضوع از سوی مراجع ذی‌ربط شناسایی و انتشار این بازی در بازارهای داخلی و حتی وب سایت‌های مختلف ممنوع شد. در گذشته شاهد دست درازی‌های این چنینی از سوی اکتیویژن به شخصیت‌ها و یا نقاط مختلف ایران نیز بوده‌ایم که پیشنهاد می‌شود در این زمینه با اطلاعاتی بیشتری به سراغ تجربه بازی‌های کالاف دیوتی بروید.

6. Prince of Persia: The Lost Crown

معرفی برترین بازی های ویدئویی با موضوع ایران

اگر شناخت چندانی با تاریخ و اسطوره‌های کهن ایران نداشته باشید حتماً می‌دانید که در این زمینه پادشاهان قدرتمندی حضور داشته‌اند که بر نقاط مختلفی از جهان توانستند حکمرانی کنند. جدیدترین نسخه از سری بازی‌های شاهزاده ایرانی که Prince of Persia: The Lost Crown نام داشت شاید در نگاه اول یک بازی دو و نیم بعدی جذاب و ماجراجویی باشد اما اگر نگاه ریزبینانه‌ای به خط داستانی آن داشته باشید متوجه خواهید شد که در طول این بازی هدف اصلی شما مبارزه با هیولاهایی بوده که روایتگر پادشاهان کهن ایرانی هستند و آنها را در قالب یک هیولای ترسناک به تصویر کشیده‌اند. شرکت یوبیسافت با نگاهی ریزبینانه به خط داستانی بازی در تلاش بود تا بتواند به صورت ناشناخته گیمرهای ایرانی بسیاری را به سمت خود جذب نماید و برای افزایش هیجانات کاربران ایرانی زیرنویس فارسی را به این بازی اضافه نمود که همین موضوع عامل تحریک کننده برای گیمرها بود تا به سمت این بازی روی بیاورند.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید در طول مقاله بازی‌ های با موضوع ایران به گزینه‌های مناسبی اشاره شد که در این زمینه به معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین آنها اشاره کردیم. شما عزیزان در ادامه می‌توانید با ما همراه باشید و دیگر بازی‌هایی که با موضوع ایران ساخته شده‌اند را برایمان به اشتراک بگذارید. بی تردید نظرات و پیشنهادات شما در افزایش سطح کیفی مقاله تاثیرگذار خواهد بود.

منتخب کاربران

source

توسط