فرودگاه بین‌المللی آل‌مکتوم در قسمت جنوبی دبی، میزبان 260 میلیون مسافر در سال خواهد بود و با پنج باند موازی و 400 گیت پرواز، به بزرگ‌ترین فرودگاه جهان تبدیل خواهد شد. همچنین ظاهراً قرار است شهری با ظرفیت یک میلیون نفر در نزدیکی این فرودگاه ساخته شود.

«شیخ محمد بن راشد آل‌مکتوم» امیر دبی می‌گوید فرودگاه بین‌المللی «آل مکتوم» به یک مرکز جدید در جنوب دبی منتقل و طی 10 سال تکمیل می‌شود. او به این موضوع اشاره می‌کند که امارات متحده عربی قصد دارد برای نسل‌های آینده این فرودگاه را بسازد و دبی را به قطب مرکزی در این زمینه تبدیل کند.

بزرگ‌ترین فرودگاه جهان برای میزبانی از 260 میلیون مسافر در سال ساخته می‌شود

فرودگاه بین‌المللی جدید دارای پنج باند موازی و 400 گیت پرواز خواهد بود. گفتنی است که این فرودگاه جدید در 160 هکتار زمین بهره‌برداری می‌شود.

در سال 2023، فرودگاه بین‌المللی دبی میزبان 86.9 میلیون مسافر بود. مقامات دبی در تلاش هستند تا میزبان تعداد بیشتری مسافر باشند. اوایل ماه فوریه، آمار گردشگری دبی نشان می‌داد که آنها میزبان 17.15 میلیون توریست بوده‌اند. این درحالی است که هتل‌های دبی به‌صورت متوسط 77 درصد ظرفیت خود را اجاره داده بودند.

با این شرایط، مقامات دبی تصمیم گرفته‌اند میزبان تعداد بیشتری مسافر باشند و بتوانند بزرگ‌ترین فرودگاه جهان را در دبی بسازند. فرودگاه بین‌المللی «آل مکتوم» در سال 2010 در فاصله 45 کیلومتری دبی افتتاح شد. در زمان همه‌گیری کرونا این فرودگاه به‌عنوان پارکینگ هواپیماهای ایرباس امارات و برخی هواپیماهای دیگر تبدیل شده بود. این فرودگاه از آن زمان برای پروازهای باری و برخی پروازهای خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به‌دلایل مختلفی از جمله مسائل مالی، توسعه فرودگاه آل‌مکتوم متوقف مانده بود. اما اکنون دبی برنامه‌های جدیدی برای توسعه این فرودگاه بین‌المللی در پیش گرفته است.

source

توسط digitalwebmaster