فیلم مزد ترس یکی از جدیدترین عناوین سینمای فرانسه است که در بهار 2024 میلادی اکران شد. این فیلم سینمایی جذاب و تماشایی توسط شبکه محبوب نتفلیکس تولید و پخش شده است. در ادامه این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی دقیق‌تر فیلم The Wages of Fear بپردازیم. همچنین، به خلاصه داستان، بازیگران، نمرات و نقد این فیلم سینمایی جذاب نیز اشاره خواهیم کرد.

فیلم مزد ترس را می‌توان یکی از هیجان‌انگیزترین آثار سینمای فرانسه در سال 2024 دانست که سر و صدای بسیاری به پا کرده است. البته، خالی از لطف نیست که بدانید نقدهای منفی بسیاری بر این فیلم سینمایی تماشایی نیز وارد شده است. اما با وجود همه این موارد، فیلم The Wages of Fear با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبین سینما مواجه شده است. ژانر فیلم سینمایی مزد ترس، اکشن، ماجراجویانه و درام است؛ ترکیبی از سه ژانر محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان! کارگردانی این اثر سینمایی و اکشن را جولین لسلرسک (Julien Leclercq) بر عهده داشته است. همچنین، خوب است بدانید که نام اورجینال این فیلم سینمایی در زبان فرانسوی، Le salaire de la peur است.

در مورد تاریخ اکران فیلم مزد ترس باید گفت که این اثر سینمایی برای نخستین بار در تاریخ 29 مارس 2024 معادل 10 فروردین 1403 در فرانسه و چندین کشور جهان به صورت اینترنتی اکران شد. مدت زمان این فیلم سینمایی اکشن و ماجراجویانه در حدود 1 ساعت و 44 دقیقه است. همچنین، خوب است بدانید که فیلم‌برداری این اثر سینمایی در کشور مراکش صورت گرفته است! اگر به دنبال یک فیلم سینمایی جذاب و هیجان‌انگیز هستید، پیشنهاد می‌کنیم که مطالعه این متن را از دست ندهید. در ادامه با پلازا همراه باشید تا به بررسی خلاصه فیلم سینمایی مزد ترس بپردازیم.

فهرست مطالب:

داستان فیلم مزد ترس

فیلم The Wages of Fear

همانطور که اشاره کردیم، فیلم مزد ترس از یک داستان اکشن و ماجراجویانه بهره می‌برد. فیلم‌نامه این اثر سینمایی به قلم هنری-گورگس کلوزوت (Henri-Georges Clouzot)، جرومه گرونیمی (Jérôme Géronimi) و گورگس آرنائود (Georges Arnaud) نوشته شده است.

داستان فیلم The Wages of Fear در مورد مسابقه یک تیم کراک غیرقانونی در مقابل زمان است! مسابقه‌ای که در صورت شکست در آن می‌تواند به قیمت جان انسان‌های زیادی تمام شود. داستان این فیلم سینمایی در وسط بیابان دورافتاده‌ای رخ می‌دهد. جایی که یک چاه نفت در نزدیکی کمپ پناهندگان مشغول به فعالیت است. داستان از آنجایی جالب می‌شود که این چاه نفت به دلیل مشکلات فنی دچار آتش‌سوزی می‌شود! آتش‌سوزی سختی که جان ساکنین کمپ پناهندگی را به صورت مستقیم تهدید می‌کند.

شرکت بهره‌برداری از چاه نفتی در سریع‌ترین زمان ممکن تیمی از کارشناسان را به سایت چاه نفت اعزام می‌کند. کارشناسان پس از بررسی تمام جوانب آتش‌سوزی، متوجه می‌شوند که تنها یک انتخاب برای مهارسازی آن در پیش‌روی دارند و آن نیز منفجر کردن چاه نفت است! آن‌ها برای منفجر کردن چاه نفت به 200 کیلوگرم نیتروگلیسرین نیاز دارند؛ ماده منفجره‌ای که باید تا 24 ساعت به سایت چاه نفت برسد.

حالا یک تیم کراک غیرقانونی مأمور شده‌اند تا دو کامیون حامل مواد منفجره را به محل چاه نفت برسانند. اما آن‌ها با محدودیت‌های بسیاری مواجه هستند؛ زیرا باید در کمتر از 20 ساعت، فاصله 800 کیلومتری را در میان بیابان طی کرده و نیتروگلیسیرین لازم را به سایت چاه نفت برسانند. اما این همه ماجرا نیست؛ این تیم در مسیر خود با چالش‌های دیگری همچون، میدان‌های مین، شورشیان مسلح و… نیز مواجه می‌شود! به نظر شما آن‌ها می‌توانند دو کامیون حامل مواد منفجره را به سلامت به محل چاه نفت برسانند و از بروز یک فاجعه انسانی بزرگ جلوگیری کنند؟!

بازیگران فیلم مزد ترس

در قسمت‌های ابتدایی مقاله به معرفی فیلم سینمایی مزد ترس پرداختیم. بازیگران و هنرپیشه‌های توانا و نامداری از سینمای فرانسه و جهان در این فیلم اکشن و تماشایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. در این بخش از مقاله به سراغ هنرپیشه های فیلم دستمزد ترس خواهیم رفت و بیوگرافی کوتاهی از هر کدام در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

فرانک گاستامبید؛ بازیگر نقش فرد در فیلم The Wages of Fear

بازیگران فیلم مزد ترس

هنرپیشه مشهور و محبوب سینمای فرانسه، فرانک گاستامبید (Franck Gastambide)، در تاریخ 31 اکتبر 1978 معادل 9 آبان 1357 در شهر مولن فرانسه چشم به جهان گشود. فرانک گاستامبید را می‌توان یکی از ستاره‌های سینمای فرانسه محسوب کرد که تاکنون در آثار ماندگار و درخشان بسیاری به ایفای نقش پرداخته است. علاوه بر بازیگری، وی در حوزه نویسندگی و کارگردانی نیز فعالیت می‌کند. قد فرانک گاستامبید نیز در حدود 1 متر و 76 سانتی‌متر است. فرانک در فیلم مزد ترس نیز به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی حضور داشته و ایفای نقش بسیار خوبی را از خود برجای گذاشته است. در کارنامه هنری فرانک گاستامبید آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی به چشم می‌خورد. از جمله مشهورترین آثار فرانک گاستامبید می‌توان به Taxi 5 (2018) ،Validé (2020) و Pattaya (2016) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

آلبان لنویر؛ بازیگر نقش الکس در فیلم مزد ترس

هنرپیشه های فیلم دستمزد ترس

هنرپیشه خوش‌چهره و مستعد سینما و تلویزیون فرانسه، آلبان لنویر (Alban Lenoir)، در تاریخ 16 دسامبر 1980 معادل 25 آذر 1359 در شهر دیژون فرانسه متولد شده است. آلبان لنویر از همان دوران نوجوانی علاقه وافری به سینما و عرصه بازیگری داشته است. سرانجام این موضوع باعث شد تا وی وارد دنیای سینما شده و به عنوان هنرپیشه فعالیت خود را آغاز کند. امروزه آلبان لنویر را می‌توان یکی از بازیگران سرشناس سینمای این کشور محسوب کرد. قد آلبان لنویر نیز در حدود 1 متر و 82 سانتی‌متر است و یکی از بازیگران بلند قامت فرانسوی محسوب می‌شود. همچنین، خوب است بدانید که وی علاوه بر بازیگری، در زمینه نویسندگی نیز فعالیت می‌کند. آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی در کارنامه هنری آلبان لنویر به چشم می‌خورد. از جمله مشهورترین آثار این بازیگر توانا می‌توان به Hero Corp (2008) ،Erased (2012) و Taken (2008) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

آنا گیراردوت؛ بازیگر نقش کلارا در فیلم The Wages of Fear

داستان فیلم مزد ترس

هنرپیشه پرطرفدار و مشهور سینمای فرانسه، آنا گیراردوت (Ana Girardot)، در تاریخ 1 آگوست 1988 معادل 10 مرداد 1367 در شهر پاریس چشم به جهان گشود. آنا گیراردوت را می‌توان یکی از سوپراستارهای نسل جدید سینمای فرانسه دانست که از محبوبیت بسیار بالایی در این کشور برخوردار است. وی علاقه وافری به دنیای سینما دارد و این موضوع باعث شده تا علاوه بر بازیگری، در زمینه کارگردانی نیز فعالیت کند. قد آنا گیراردوت در حدود 1 متر و 67 سانتی‌متر است. همچنین، خوب است بدانید که وی علاقه‌مند به ورزش‌های بوکس، شنا و یوگا بوده و به صورت مرتب آن‌ها را دنبال می‌کند. آنا گیراردوت در فیلم مزد ترس نیز حضور داشته و ایفای نقش در شخصیت کلارا را برعهده دارد. شخصیتی که به خوبی توانسته با او ارتباط گرفته و نقش ماندگاری از خود برجای بگذارد.

در کارنامه هنری آنا گیراردوت آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی به چشم می‌خورد. از جمله مشهورترین آثار آنا گیراردوت می‌توان به مواردی همچون، Escobar: Paradise Lost (2014) ،The Returned (2012) و Babyphone (2023) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

آسترید وتنال؛ بازیگر نقش آنه مارچاند در فیلم سینمایی مزد ترس

بررسی فیلم The Wages of Fear 2024

بازیگر قدیمی و شناخته‌شده سینما و تلویزیون فرانسه، آسترید وتنال (Astrid Whettnall)، در تاریخ 17 مارس 1971 معادل 26 اسفند 1349 در این کشور چشم به جهان گشوده است. آسترید وتنال یکی از ستاره‌های نسل پیشین سینمای فرانسه است که امروزه نیز از محبوبیت قابل‌توجهی در میان مردم این کشور برخوردار است. وی تاکنون در آثار سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی متعددی به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخته است. در فیلم The Wages of Fear نیز آسترید وتنال نقش کاراکتر آنه مارچاند را عهده‌دار بوده است. در کارنامه هنری آسترید وتنال آثار ارزشمند بسیاری حضور دارند. از میان مشهورترین و پرطرفدارترین آثار آسترید وتنال می‌توان به In the Name of the Son (2012)، Road to Istanbul (2016) و The Missing (2014) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

نقد و بررسی فیلم مزد ترس

نقد فیلم مزد ترس

تا به این بخش از مقاله به معرفی و بررسی فیلم The Wages of Fear 2024 پرداختیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به سراغ نقد فیلم مزد ترس رفته و نقاط قوت و ضعف این اثر اکشن و ماجراجویانه را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین، در ادامه این بخش به بررسی نمره‌های فیلم مزد ترس خواهیم پرداخت.

در قدم نخست باید به فیلم‌نامه و داستان این فیلم سینمایی اکشن و ماجراجویانه اشاره کنیم. داستانی که بیانگر یک موضوع جذاب و تماشایی برای بیننده است. اما هنگامی که تماشای فیلم را شروع می‌کنیم، متوجه موضوعی عجیب خواهید شد. تمرکز داستان فیلم مزد ترس به صورت خیره‌کننده‌ای بر شخصیت‌های آن بوده و سعی دارد نجوه مقابله آن‌ها با چالش‌ها را به نمایش بگذارد. موضوعی که به عقیده برخی از مخاطبین، بیننده را از داستان اصلی و ماجراجویی فیلم دور می‌کند.

از سویی دیگر، می‌توان به فیلم‌برداری و گرافیک بسیار جذاب فیلم The Wages of Fear اشاره کرد. انجام فیلم‌برداری در مراکش و استفاده از طبیعت زیبای این کشور بر جذابیت‌های فیلم مزد ترس افزوده است. منتقدان سینمایی و مخاطبین فیلم بر کارگردانی آن نیز نقدهای منفی متعددی وارد کرده‌اند. به عقیده این گروه از افراد، کارگردان به دنبال ایجاد یک صحنه حماسی و الهام‌بخش در انتهای فیلم بوده است که در این امر به صورت واضحی ناموفق بوده است.

در کنار همه این موارد باید به جلوه‌های ویژه فیلم مزد ترس نیز اشاره کنیم. جلوه‌های ویژه‌ای که از کیفیت و گرافیک بسیار خوبی برخوردار بوده و می‌توانند شما را حسابی هیجان‌زده کنند. همچنین، موسیقی فیلم نیز از ریتم و جریان بسیار مناسبی برخوردار است و به صورت هماهنگ با جریان داستان، مخاطب را با خود همراه می‌کند.

نمرات فیلم The Wages of Fear

همانطور که در طول متن اشاره کردیم، فیلم مزد ترس در بهار 2024 اکران و با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم فرانسه مواجه شد. البته، نقدهای منفی که بر این فیلم اکشن و ماجراجویانه وارد شد، به صورت قابل‌توجهی نمرات آن را دچار افت کردند. با این وجود، هنوز می‌توان فیلم سینمایی مزد ترس را یک اثر شایسته از سینمای فرانسه دانست که ارزش تماشا کردن را دارد. فیلم The Wages of Fear با خط‌داستانی جذاب و هنرپیشه‌های توانای خود می‌تواند یک گزینه عالی برای سپری کردن اوقات فراغت شما عزیزان باشد.

فیلم The Wages of Fear در وب‌سایت IMDB نمره 4.5 از 10 را به خود اختصاص داده است؛ نمره‌ای متوسط که می‌توانست بهتر از این نیز باشد! این فیلم سینمایی به تازگی اکران شده و توسط جمعیت محدودی از سینمادوستان تماشا شده است. بنابراین، می‌توانیم انتظار افزایش نمرات آن را با گذشت زمان نیز داشته باشیم. شما چه نمره‌ای را برای این فیلم سینمایی اکشن و ماجراجویانه فرانسوی در نظر می‌گیرید؟!

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

ژانر فیلم سینمایی مزد ترس

در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی فیلم مزد ترس پرداختیم. سپس به خلاصه داستان، بازیگران، نمرات و نقد این اثر جذاب و تماشایی اشاره کردیم. همچنین، اطلاعات کلی و اکران این فیلم سینمایی را با شما به اشتراک گذاشتیم. اگر به دنبال تماشای یک فیلم سینمایی اکشن و هیجان‌انگیز هستید، فیلم The Wages of Fear را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم. آیا شما فیلم مزد ترس را تماشا کرده‌اید؟! به نظر شما سرانجام این کاروان و محموله انفجاری آن‌ها چه خواهد شد؟! آیا این تیم موفق به انفجار چاه نفت و نجات جان ساکنین کمپ خواهد شد؟!

ممنون که در طول این مطلب با ما همراه بودید. امیدواریم که این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. لطفاً نظرات و نقدهای خود در مورد فیلم مزد ترس را در بخش دیدگاه‌ها با دیگر اعضا خانواده پلازا در میان بگذارید تا به تکمیل هرچه بهتر این مطلب کمک کرده باشید.

منتخب کاربران

source

توسط