مقامات ایالات متحده موسسین میکسر بیت کوین Samourai Wallet را به اتهام توطئه برای ارتکاب پولشویی و انجام معاملات مجرمان دارک‌وب دستگیر و متهم کردند.

دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک گفت که «کئون رودریگز» و «ویلیام لونرگان هیل» متهم به عملیات یک میکسر رمزارز هستند که بیش از 2 میلیارد دلار تراکنش غیرقانونی انجام داده و همچنین به انجام بیش از 100 میلیون دلار معاملات پولشویی مربوط به بازارهای غیرقانونی دارک‌وب کمک کرده است.

به گفته نمایندگان دادستانی، پلتفرم آن‌ها به‌عنوان یک «پناهگاه مجازی» برای انجام مبادلات غیرقانونی مجرمان عمل کرده است.

تخلفات میکسر بیت کوین سامورایی

در حال حاضر رودریگز و هیل دستگیر شده‌اند و سرور و دامنه وب Samourai Wallet نیز توقیف شده است. به گفته دادستانی، وب‌سایت این میکسر بیت‌کوین – که اکنون پیغام «این وب‌سایت توقیف شده است» را نشان می‌دهد – توانایی آن برای «خنثی‌کردن نظارت و سانسور مبتنی بر بلاکچین» تبلیغ می‌کرده است.

«جیمز اسمیت»، دستیار مدیر مسئول FBI در بیانیه خود گفت:

«مجرمان از فناوری برای فرار از بازرسی مجریان قانون و ایجاد محیط‌های مساعد برای فعالیت‌های مجرمانه خود استفاده می‌کنند. متهمان در حالی که سامورایی را به‌عنوان یک سرویس «حریم خصوصی» تبلیغ می‌کردند، می‌دانستند که این مکان بهشتی برای مجرمان است که در مقیاس بزرگ عملیات‌های پولشویی و فرار از تحریم‌ها را انجام می‌دهند. در واقع، همانطور که متهمان قصد داشتند و به خوبی می‌دانستند، بخش قابل توجهی از وجوهی که Samourai پردازش می‌کرد، وجوه غیرقانونی بوده که از طریق این پلتفرم به منظور پنهان‌کاری منتقل می‌شد.»

Samourai به کاربران اجازه می‌دهد تا بیت کوین‌های خود را به صورت خصوصی ذخیره کنند. این برنامه همچنین یک میکسر است، به این معنی تراکنش‌ها در آن به شیوه‌ای مبهم انجام می‌شود تا ردیابی آن‌ها سخت‌تر شود.

طرفداران این سرویس در شبکه اجتماعی ایکس، از جمله «ادوارد اسنودن»، افشاگر تبعیدی آمریکایی، از اقدام مجری قانون ابراز تاسف کردند. اسنودن می‌نویسد:

«وزارت دادگستری یک بار دیگر توسعه دهندگان اپلیکیشنی که حریم خصوصی مالی را بازیابی می‌کند جرم انگاری کرده است. راه رفع این مشکل به صورت پیش‌فرض خصوصی کردن پول است. برای حریم خصوصی هرگز نباید «استثنایی» قائل شد، وگرنه آن را مجرمانه خواهند ساخت.»


source

توسط digitalwebmaster