اگر صاحب یک کسب و کار مجازی در اینستاگرام هستید باید بدانید که ثبت پیج اینستاگرام در گوگل می‌تواند به شما مسیر جدیدی برای درآمدزایی را معرفی نماید که اگر در این خصوص اطلاعاتی ندارید کافی است که در این مقاله آموزشی ما را همراهی کنید که تصمیم داریم اطلاعات خوب و مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

همانطور که می‌دانید موتور جستجوی گوگل امروزه میزبان میلیاردها جستجو از سوی کاربران ایرانی و خارجی بوده است که اگر تصمیم دارید در بخش نتایج آن نام پیج Instagram شما نیز به نمایش در بیاید باید به دنبال ثبت پیج اینستاگرام در گوگل باشید. در این زمینه یک سری اقدامات اولیه مناسب می‌تواند روند بهتر دیده شدن پیج کاری شما را موثر نماید که اگر در این باره اطلاعات و یا دانشی ندارید کافیست که پلازا را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

فهرست مطالب

ثبت پیج اینستاگرام در گوگل

نحوه ثبت پیج اینستاگرام در گوگل

ممکن است این سوال برای شما نیز پیش بیاید که امکان ثبت نمودن پیج‌های ایرانی در گوگل وجود داشته است یا خیر؟ در پاسخ به چنین سوالاتی باید بدانید که گوگل و اینستاگرام در تلاش هستند تا نیاز کاربران خود در هر نقطه‌ای از جهان را به ساده‌ترین و بهترین روش به سرانجام برسانند که در این زمینه موقعیت مکانی شما چندان برای شرکت‌های نام برده اهمیتی نداشته است. با توجه به این توضیحات اگر تصمیم دارید که به سراغ ثبت پیج اینستاگرام در گوگل بروید باید یک سری اقدامات اولیه را مد نظر قرار دهید که در این زمینه اطلاعات خوبی را برایتان شرح داده‌ایم.

همچنین بخوانید :

راهکارهای ثبت آسان پیج اینستا در گوگل

اگر به دنبال ساده‌ترین روش برای نمایش پیج اینستاگرام خود در گوگل هستید باید بدانید که با رعایت یک سری نکات ساده می‌توانید این اقدام را امکان‌پذیر سازید. برای آشنایی با گزینه‌های این بخش می‌توانید موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز آنها را روی پیج خود پیاده‌سازی نمایید.

  • عمومی بودن پیج یکی از مهم‌ترین دلایل ثبت شدن ‌کسب و کارهای شخصی در نتایج گوگل می‌باشد که اگر اکانت شما به صورت پرایوت یا خصوصی باشد عملاً اجازه ثبت شدن پیج را منع نموده‌اید.
  • ثبت پیج در وب سایت اسکیما به نشانه schema.org یکی دیگر از روش‌های ثبت وب سایت در نتایج گوگل می‌باشد.
  • به کارگیری آیدی و کلمات مناسب در بیو و اطلاعات پیج به شما این امکان را می‌دهد تا کاربران با یک سرچ ساده بتوانند پیج کاری شما را در نتایج گوگل پیدا کنند.
  • ثبت دیگر شبکه‌های مجازی در بیو می‌تواند عامل مهم دیگری برای کمک گرفتن از قدرت شبکه‌های دیگر برای ایندکس شدن پیج کاری در گوگل باشد.
  • امروزه تبلیغاتی که از مطمئن‌ترین و کارآمدترین روش‌های مربوط به افزایش رونق کسب و کار و بهتر دیده شدن می‌باشد که در این زمینه با یک تبلیغ مناسب می‌توانید تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید و در نتیجه مسیر هموارتری را برای ثبت شدن آن در گوگل ترسیم کنید.
  • شاید این موضوع برای شما نیز جالب باشد که به کارگیری کپشن‌های مناسب با رعایت کلمات کلیدی که مد نظر داشته‌اید یکی دیگر از روش‌های مهم مربوط به ایندکس بهتر مطالب و نمایش پیج کاری در گوگل می‌باشد که در کنار این موضوع می‌توانید تگ‌های مختلفی را بر اساس برند یا موضوع کاری خود پیاده‌سازی کنید که با تقویت تگ‌ها درصد نمایش بیشتری را در گوگل خواهید داشت.

نظر شما نسبت به موارد فوق چیست؟ دیگر روش‌هایی که مدنظر دارید را برایمان ارسال کنید.

چگونه اینستای خود را از طریق سایت در گوگل ثبت کنیم؟

در رابطه با این موضوع باید بدانید که پیشنهاد می‌شود حتماً برای فروشگاه اینترنتی خود یک وب سایت راه اندازی کنید زیرا از این طریق می‌توانید به شکل ساده‌تری پیج اینستاگرامی خود را در گوگل ثبت و ذخیره نمایید. اگر در این زمینه یک وب سایت دارید باید ارتباط وب سایت و شبکه‌های مجازی خود نظیر اینستاگرام را در قالب یک کد به گوگل ارائه دهید. یکی از ساده‌ترین روش‌های موجود استفاده از اسکیما می‌باشد که اگر در خصوص سئو و اطلاعات مرتبط به آن آشنایی دارید خوب می‌دانید که اسکیما به چه اندازه می‌تواند به معرفی و بهتر دیده شدن کسب و کار شما رونق ببخشد.

همچنین بخوانید :

در این زمینه ‌توانید از طریق کدی که در ادامه برایتان درج شده است کمک بگیرید که در بخش شبکه‌های مجازی و آدرس سایت باید اطلاعات مربوط به کسب و کار خودتان را وارد کنید.

<script type=”application/ld+json”>

{

  «@context»: «http://schema.org/»،

  «@type»: « LocalBusiness »،

  “نام”: ” نام تجاری “،

  “alternateName”: ” AtternameName “,

  “توضیحات”: ” توضیحی از کسب و کار خود اضافه کنید “،

  “url”: ” https://www.example.com “,

  “تلفن”: ” AddNumber “،

  «محدوده قیمت»: « $$-$$$ »،

  “ساعت کاری”: ” دوشنبه تا 08:00 تا 19:00، یکشنبه 12:00 تا 16:00 “،

  “نشانی”:

    {

      «@type»: « پست آدرس »،

      «آدرس خیابان»: « خیابان وینکوپ 1515 #360 »،

      “addressLocality”: ” دنور “،

      “آدرس منطقه”: ” CO “،

      “کد پستی”: “ 80202 ”,

      “آدرس کشور”: ” ایالات متحده آمریکا “

    }،

  “شبکه‌های مجازی”:[

  ” https://www.instagram.com/company/name “،

  ” https://www.linkedin.com/company/name “،

  ” https://twitter.com/name “،

  ” https://www.facebook.com/name “

  ]

}

</script>

بعد از وارد نمودن اطلاعات مربوط به وب سایت و شبکه‌های مجازی خودتان در سند فوق حال باید اطلاعات مربوطه را کپی و در قالب وب سایت خود قرار دهید که بعد از انجام این کار گوگل متوجه خواهد شد که شبکه‌های مجازی مربوط به وب سایت و کسب و کار شما کدام گزینه‌ها هستند.

اگر نمایه کاربری مربوط به کسب و کار خود را دریافت نکرده‌اید چه باید بکنید؟ در ادامه همراه باشید.

دریافت نمایه کسب و کار حرفه ای از طریق Google Business Profile Manager

نحوه ثبت پیج اینستاگرام در گوگل

اگر هنوز نمایه کسب و کار Google مربوط به پیج و فروشگاه خود را دریافت نکرده‌اید سرویس بیزینس گوگل برایتان مفید است، بیایید با ایجاد یک نمایه شروع کنیم.

همچنین بخوانید :
  • برای شروع وارد سرویس Google Business Profile Manager شوید که آدرس آن را می‌‎توانید از این لینک دنبال کنید.
  • اطلاعاتی که از شما درخواست می‌شود را وارد کنید و به مرحله بعد بروید تا به تایید آنها برسید.
  • در این زمینه باید تایید کنید که اطلاعات شما درست است. در این زمینه از طریق آدرس پست یا ایمیل می‌توانید اطلاعات را تایید نمایید که برایتان یک ایمیل ارسال خواهد شد که باید روی آن کلیک کنید تا وریفای اطلاعات انجام گیرد.
  • دقت داشته باشید که در حال حاضر سرویس بیزینس گوگل برای برخی کشورهای محدود فعال شده است که متاسفانه کشور ایران در حال حاضر مورد تایید این سرویس نبوده است. در این زمینه دو راه پیش رو دارید. اولین راه که برایتان شرح داده شد که از طریق اسکیما می‌توانید اطلاعات خود را ثبت کنید. اما روش دوم استفاده از اطلاعات مربوط به شخصی در خارج از کشور بوده است که در این زمینه با وارد نمودن اطلاعات شخصی او می‌توانید اطلاعات مربوط به فروشگاه خود را در گوگل ثبت کنید. ناگفته نماند که امروزه وب سایت‌های بسیاری در این زمینه فعالیت دارند که با پرداخت هزینه به آنها می‌توانید مشکلات محدودیتی که در این زمینه پیش رویتان وجود داشته است را از میان بردارید.

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودی نحوه ثبت پیج اینستاگرام در گوگل را برایتان مطرح نمودیم که در این زمینه به نکات و اطلاعات بسیار مهمی برای بهتر دیده شدن پیج اینستاگرام شما نیز گفته شد. با توجه به این نکات اگر احساس می‌کنید که نقطه ضعف و یا موضوع مهمی وجود داشته که به آن اشاره نشده است لطفاً با ما در بخش نظرات همراه باشید و دیدگاه خود را نسبت به هر موضوعی که مد نظر دارید برایمان ارسال کنید.


source

توسط