بایدو در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان 2024 خود در شنژن چین، سیستم‌عامل هوشمند محاسباتی Wanyuan را معرفی کرد. این سیستم‌عامل جدید می‌تواند تغییرات قبل‌توجهی در محاسبات ابری ایجاد و این محاسبات را ساده‌تر کند.

درواقع این سیستم‌عامل محاسباتی هوشمند جدید با هدف بهبود تجربه برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و ساده‌سازی تجربه کاربری آن‌ها توسعه یافته است.

«شن دو»، معاون اجرایی بایدو، می‌گوید سیستم‌های رایانش ابری سنتی هنوز کماکان کارایی دارند؛ اما این سیستم‌ها در مرکز توجه قرار ندارند و با آمدن هوش مصنوعی لازم است یک سیستم‌‌عامل جدید هم توسعه پیدا کند تا بتواند تعامل بین کاربران و کامپیوتر را ساده‌تر کند.

سیستم‌عامل هوشمند Wanyuan بایدو را بیشتر بشناسیم

بایدو هم‌زمان با کنفرانس توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی بایدو 2024 که در شنژن برگزار شد، آخرین نوآوری‌های خود را معرفی کرد. سیستم‌عامل محاسباتی هوشمند Wanyuan با تمرکز بر محاسبات هوشمند، تغییرات قابل‌توجهی را در حوزه محاسبات ابری به ارمغان می‌آورد.

سیستم‌عامل هوشمند محاسباتی Wanyuan دارای سه لایه است. این لایه‌ها Kernel ،Shell و Toolkit هستند. لایه Kernel برای محاسبات ناهمگون Baige AI و برای فعالیت‌هایی همچون آموزش مدل‌های زبانی بزرگ و استنتاج بهینه‌سازی شده است.

سیستم‌عامل محاسباتی بایدو از تراشه‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. کاربران با استفاده از این سیستم‌عامل می‌توانند با کمترین هزینه، از قدرت محاسباتی بالا بهره ببرند. همان‌طور که گفته شد، این سیستم‌عامل از مدل‌های زبانی بزرگ بهره می‌برد. کاربران می‌توانند از آن برای کارهای مختلفی استفاده کنند.

در لایه دیگر یعنی Shell، این سیستم‌عامل جدید ابزارهایی را برای مدیریت، زمان‌بندی و توسعه مدل‌ها فراهم می‌کند. درنتیجه توسعه‌دهندگان از مسائل و پیچیدگی‌های معمول در این زمینه خلاص می‌شوند. این سیستم هزینه‌های مربوط با نتیجه‌گیری و استنتاج را تا 30 درصد کاهش می‌دهد.

source

توسط digitalwebmaster