همانطور که می‌دانید پایه و اساس سرگرمی در میان عناوین اندرویدی مربوط به بازی‌های قدیمی است. در این مقاله از سایت پلازا تصمیم داریم شما را با لیستی از بهترین بازی های قدیمی اندروید آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

بازی‌های کلاسیک به دلیل نوآورانه بودن گیم‌پلی و جذابیت‌های ناشناخته همیشه در ذهن گیمرها نقش بسته‌اند که در این میان بازی‌های جدید با الهام‌گیری از عناوینی قبلی توانستند به محبوبیت خوبی برسند ولی هرگز جایگزین بازی های قدیمی اندروید نباشند. این مقاله برای افرادی مناسب است که در گذشته با بازی‌های مختلفی سرگرم می‌شدند و حال تصمیم دارند که مجدد به آنها دسترسی داشته باشند. برای شروع به ۱۰ بازی قدیمی Android اشاره خواهیم داشت.

فهرست مطالب

بازی های قدیمی اندروید

موارد ذکر شده در ادامه فهرست از سبک‌های مختلفی جمع آوری شده‌اند تا بتوانیم لیست خوبی را برای سرگرمی در اختیار شما قرار دهیم. این فهرست مربوط به معرفی ۱۰ مورد از بازی های قدیمی اندروید است که سعی نمودیم به اطلاعات اختصاصی هر بازی اشاره داشته باشیم تا شما عزیزان بتوانید با موارد خوبی برای سرگرمی آشنا شوید.

1. بازی Angry Birds

فهرست بهترین بازی های قدیمی اندروید

سری بازی‌های پرندگان خشمگین همیشه از سوی گیمرهای ایرانی سرگرم کننده شناخته شده است که بد نیست بدانید نسخه اول بازی در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و توانست ۱۲ میلیون بار از گوگل پلی دانلود شود. این بازی در مورد آزادسازی تخم‌هایی است که توسط خوک‌ها به سرقت رفته و در این میان برای بازپس‌گیری آنها باید به دنبال استفاده از پرندگان برای نابودسازی تله‌ها باشید.

طراحی دوبعدی و دیدنی بازی سبب خواهد شد تا بتوانید در طول مراحل مختلف سرگرم شوید و لازم به ذکر است بدانید این عنوان در طول سال‌های مختلف در قالب عناوین متنوع منتشر شده است که هر یک از آنها روایتگر سبکی متنوع برای سرگرمی هستند. در کنار موارد نام برده بد نیست بدانید که دنباله‌ها و اسپین‌اف‌های این بازی در گوگل پلی و اپ استور توانسته‌اند نظرات بسیاری را به سمت خود جذب کنند.

2. بازی Minecraft

فهرست بهترین بازی های قدیمی اندروید

بازی ماینکرافت نه تنها در این فهرست بلکه در بهترین‌های جهان توانسته جایگاه بسیار خوبی را کسب کند که ناشر اصلی بازی، یعنی ایکس باکس، با عرضه این بازی توانست بازخوردهای مثبت جهانی بسیاری را به سمت خود جذب کند. دو ویژگی بارز در این بازی وجود داشته که اولین آن مربوط به حالت سند باکس است که در این دنیا می‌توانید هر چیزی که مد نظر دارید را بسازید و از ساخته‌های خود برای سرگرمی استفاده کنید.

مورد دوم مربوط به طراحی پیکسلی و دیدنی بازی است که در جهانی پیکسل مانند می‌توانید شاهد گرافیکی خوب و پایدار نسبت به پلتفرمی که در حال اجرای بازی هستید باشید. این بازی شامل جهان و سرزمین‌های مختلفی است که بسته به سطوحی که در آن حضور دارید می‌توانید به مراحل خوب و سرگرم کننده‌ای دسترسی پیدا کنید. بازی ماین کرافت برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شد که بد نیست بدانید نسخه جدیدتر آن در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و هر دو آنها توانستند نظرات بسیار خوبی را به سمت خود جذب نمایند.

3. بازی Fruit Ninja

فهرست بهترین بازی های قدیمی اندروید

سومین بازی این فهرست Fruit Ninja نام داشته که در سال ۲۰۱۰ بدون تغییر تا به امروز به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. تقریباً می‌توان گفت که حالت و سبک این بازی برای گیمرهای بسیاری شناخته شده است که در آن از طریق لمس صفحه نمایش باید به دنبال نابودسازی میوه‌ها باشید.

با پشت سر گذاشتن مراحل اولیه بازی سرعت افتادن میوه‌ها بیشتر خواهد شد که در این زمینه باید سرعت عمل خود را افزایش دهید. این بازی به دور از هرگونه خشونت و استرس می‌تواند گیم پلی اعتیادآور و خوبی را برای شما تداعی کند که به آسانی می‌توانید آن را برای سرگرمی فرزندان خود در نظر بگیرید. طراحی دیدنی در کنار صداگذاری دوست داشتنی سبب خواهد شد تا به زیبایی‌های بسیاری در بازی دسترسی داشته باشید.

4. بازی Clash of Clans

فهرست بهترین بازی های قدیمی اندروید

بازی کلش آف کلنز برای اولین بار در آگوست سال ۲۰۱۲ منتشر شد و از همان سال تا به امروز توانسته عنوان یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک بلادرنگ اندروید و آیفون را به خود اختصاص دهد. این بازی آنلاین محصول شرکت سوپرسل بوده که توانسته میزبان میلیون‌ها گیمر از سراسر جهان باشد که خوشبختانه در طول سال‌های مختلف گیمرهای ایرانی بسیاری از این بازی راضی بوده و نظرات خوبی را نسبت به آن ثبت کرده‌اند.

در طول بازی کلش آف کلنز باید به دنبال ایجاد قلمرویی برای خود باشید و در این بین از آن در برابر حملات رقبا محافظت کنید و در صورت نیاز با تشکیل دادن ارتش به دنبال غارت نمودن قلمروهای دیگر باشید. طراحی دیدنی و بسیار خوبی در بازی پیاده سازی شده که موضوع می‌تواند شما را با یکی از گرافیکی‌ترین بازی‌های اندروید مواجه نماید. ساختمان‌ها و بخش‌های تکمیلی جدید سبب شده تا این بازی به گیم پلی بسیار خوبی برای سرگرمی دسترسی داشته باشد که امکان ارتقا دادن نیرو و ساختمان‌ها در بازی وجود خواهد داشت.

5. بازی Plants vs. Zombies

فهرست بهترین بازی های قدیمی اندروید

بازی Plants vs. Zombies بی‌تردید یکی از خاطره انگیزترین فرنچایز‌های منتشر شده تا به امروز می‌باشد که بد نیست بدانید این بازی در ابتدا برای رایانه‌های شخصی منتشر شده بود که با موفقیت بالای آن از سوی صاحب امتیاز این اثر برای پلتفرم اندروید نیز منتشر شد. گیم پلی و سبک بازی دقیقاً مانند گذشته است که باید از خانه خود در برابر حملات زامبی‌ها محافظت کنید.

در این بین گیاهان مختلفی برای شما در نظر گرفته شده که با جمع آوری ستاره‌های بازی می‌توانید به دنبال پیاده‌سازی آنها برای نابودسازی زامبی‌ها باشید. گیم پلی بازی Plants vs. Zombies قادر است هر شخصی را برای مدت زمان طولانی سرگرم کند پس پیشنهاد می‌شود که این بازی جذاب را از دست ندهید که به صورت رایگان قابل دانلود می‌باشد.

6. بازی Temple Run

فهرست بهترین بازی های قدیمی اندروید

بازی Temple Run یکی دیگر از عناوین سرگرم کننده و جذاب در این فهرست است که ماهیت اصلی آن مربوط به فرار می‌باشد. داستان بازی در مورد دزدیدن یک شی گرانبها از یک غار است که همین موضوع سبب شده تا نیروهای اهریمنی که به عنوان محافظ آن شی در نظر گرفته شده بودند برای بازپسگیری آن به دنبال کشتن شما باشد. در این بین شما باید از مسیرهای مختلفی برای فرار استفاده کنید که در طول مسیرها سکه‌های مناسبی برای شما در نظر گرفته شده و در این میان موانع دشواری نیز برایتان در نظر گرفته شده است تا شاهد تعادل و سرگرمی مناسبی در بازی باشید. امروزه بازی‌های بسیاری با الهام گیری از این عنوان منتشر شده که بد نیست بدانید بسیاری از موفقیت های آنان مربوط به این بازی بوده است.

7. بازی Desert Golfing

فهرست بهترین بازی های قدیمی اندروید

بازی Desert Golfing یک محصول شبیه سازی گلف مینیمالیستی می‌باشد که در سال ۲۰۱۸ توانست یک گیم پلی خوب و سرگرم کننده را ارائه دهد. این بازی با موسیقی متن پس زمینه خود می‌تواند لحظات خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد که در این زمینه به آسانی می‌توانید در بازی حضور پیدا کنید و سرگرم مواردی شوید که برای شما در نظر گرفته شده است. مراحل و چالش‌های متنوعی در بازی Desert Golfing وجود داشته که برای لحظات طولانی سرگرم آنها خواهید شد.

8. بازی Doodle Jump

فهرست بهترین بازی های قدیمی اندروید

اگر به دنبال یک بازی قدیمی و سرگرم کننده برای فرزند خود هستید پیشنهاد می‌شود بازی دودل جامپ را از دست ندهید که گزینه خوبی برای سرگرمی می‌باشد. بازی Doodle Jump از سال ۲۰۱۰ تا به امروز بدون تغییر مانده است که باید بدانید نماد پلتفرمر آن شما را در برابر شخصیت‌های کمدی و گیم پلی فان قرار می‌دهد که همین موضوع سبب خواهد شد تا شاهد یک گیم پلی اعتیادآور در طول مراحل باشید. همچنین باید بدانید درطول بازی Doodle Jump به ابزارهای مختلفی برای پشت سر گذاشتن مراحل دسترسی خواهید داشت.

9. بازی World of Goo

فهرست بهترین بازی های قدیمی اندروید

بازی پازلی جهانی از ماده چسبنده یاهمان World of Goo یک عنوان پرطرفدار در گوگل پلی می‌باشد که بد نیست بدانید این بازی میزبان معماهای بسیاری بوده که برای پشت سر گذاشتن آنها باید با اتصال ذرات و مولکول‌های چسبنده به دنبال پشت سر گذاشتن مراحل باشید. این ذرات که در بازی گوو نام دارد به شما یک راه حل مناسب بر پایه علم فیزیک را می‌دهد که با مد نظر قرار دادن قوانین آن می‌توانید به دنبال پشت سر گذاشتن مراحل بازی باشید.

طراحی دیدنی و موسیقی دلنشین در کنار فضاهای زیبا می‌تواند شما را در برابر یک بازی خوب قرار دهد که بد نیست بدانید این بازی با گیم پلی خوبی که در اختیار داشته می‌تواند شما را برای زمان طولانی سرگرم نماید. بازی World of Goo در مارکت گوگل امتیاز بالایی را کسب کرده است.

10. بازی Alto’s Adventure

فهرست بهترین بازی های قدیمی اندروید

و در پایان بازی برنده بی‌پایان یا همان Alto’s Adventure در سال ۲۰۱۸ توانست عنوان بهترین بازی اندروید را به خود اختصاص دهد که در پارسی به ماجراجویی آلتو معروف است. این بازی به صورت آفلاین قابل اجرا می‌باشد که از یک طراحی منحصر به فرد برخوردار بوده و میزبان قوانین فیزیک نیز است.

در طول بازی شاهد رویدادهای طبیعی بسیاری خواهید بود که در این میان می‌توان به رعد و برق و رنگین کمان و کولاک اشاره داشت. گیم پلی بازی برای شما بیش از ۱۸۰ هدف را در نظر گرفته است که برای پایان دادن به مراحل بازی باید از قدرت فکر خود استفاده کنید. گیم پلی ساده بازی در برخی مراحل ممکن است بسیار دشوار شبکه موضوع سبب خواهد شد تا با یک گیم پلی اعتیاد آور سر و کار داشته باشید.

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید ۱۰ مورد از بازی های قدیمی اندروید دراختیارتان قرار گرفت که در این زمینه به دلیل قدیمی بودن عناوین برای دانلود آنها باید به سراغ جستجو در گوگل بروید زیرا این موارد دیگر در گوگل پلی قابل دستیابی نیستند. باتوجه به فهرست فوق اگر گزینه دیگری را سراغ دارید که شایسته حضور در این فهرست است لطفا نام آن را برایمان ارسال کنید و از این طریق به دنبال تکمیل نمودن لیست بهترین بازی های قدیمی اندروید باشید. همچنین می‌توانید دیدگاه خود نسبت به موارد معرفی شده را برایمان به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source