امسال نسخه جدید از ساعت وان پلاس معرفی شده است که ساعت وان پلاس واچ ۲ نام دارد و در هنگام عرضه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این ساعت به دست بیاوریم.

هر چه زمان بیشتری می‌گذرد، کمپانی‌های چینی مختلف زیادی به بازار جهانی راه پیدا می‌کنند و محصولات خود را به فروش می‌رسانند. یکی از کمپانی‌های چینی پرطرفدار چند سال اخیر وان پلاس است که به تولید انواع ساعت‌های هوشمند می‌پردازد و طرفداران زیادی دارد. محصول جدید آن‌ها ساعت OnePlus Watch 2 است که در این مطلب قصد داریم با آن آشنا شویم.

فهرست مطالب

طراحی ساعت وان پلاس واچ ۲

بهتر است که در اولین قدم اطلاعات کاملی درباره طراحی این ساعت هوشمند به دست بیاوریم. بدنه ساعت وان پلاس واچ ۲ از فولاد ضد زنگ ساخته شده است و مقاومت بسیار بالایی دارد و این ساعت با ضربه خوردن‌های کوچک خراب نخواهد شد.

از آنجایی که معمولا سازندگان از آلومینیوم برای ساخت استفاده می‌کنند این غول چینی فولاد ضد زنگ را انتخاب کرده است. البته که این موضوع موجب می‌شود که ساعت کمپانی چینی به تنهایی ۴۶ گرم وزن داشته باشد. در صورتی که بند‌های آن را نیز محاسبه کنیم وزن آن به ۸۰ گرم خواهد رسید. باید اشاره کرد که این ساعت در اندازه ۴۷ در ۴۶.۶ در ۱۲.۱ میلیمتری ساخته شده است.

ساعت هوشمند وان پلاس واچ ۲

صفحه نمایش

باید اشاره کرد که ساعت وان پلاس واچ ۲ از یک صفحه ‌نمایش ۱.۴۳ اینچی برخوردار است که این صفحه‌ نمایش از نوع امولد بوده و کیفیت خوب و قابل قبولی دارد. غول چینی برای محافظت از این صفحه ‌نمایش از محافظ‌های صفحه سفایر 2.5D استفاده کرده است تا آسیبی نبیند.

همچنین بخوانید :

بر اساس اطلاعاتی که سازنده در اختیار قرار داده است، این ساعت هوشمند از رزولوشن ۴۶۶ در ۴۶۶ برخوردار است و کیفیت تصویر خوب و قابل قبولی را می‌تواند به شما ارائه دهد. شاید فکر کنید که این رزولوشن اصلا خوب و مناسب نیست، اما شما باید آن را بر‌اساس اندازه در نظر بگیرید. همچنین این ساعت به رفرش ریت ۶۰ هرتزی نیز مجهز شده است، رفرش ریت ۶۰ هرتزی می‌تواند برای یک ساعت گزینه خوب و مناسبی باشد و این صفحه نمایش بهترین عملکرد را برای شما عزیزان خواهد داشت و می‌توانید در شرایط مختلف از آن استفاده نمایید.

میزان روشنایی این صفحه‌نمایش نیز ۶۰۰ نیت اعلام شده است. به همین دلیل شما در زیر نور خورشید نیز به‌راحتی می‌توانید از این ساعت استفاده نمایید و مشکلی را تجربه نکنید. همچنین این ساعت تا عمق پنجاه متری ضد آب بوده و آب به آن نفوذ نخواهد کرد.

پردازنده‌های ساعت وان پلاس واچ ۲

باید اشاره کرد که این ساعت از دو پردازنده برخوردار است و دلیل این موضوع این است که ساعت وان پلاس واچ ۲ از دو عدد سیستم عامل به‌صورت همزمان برخوردار است و شما می‌توانید در مواقع مختلف بین این دو سیستم عامل سوئیچ کنید. اولین سیستم ‌عامل این ساعت که سیستم‌عامل اصلی آن نیز به حساب می‌آید Wear OS است که به‌صورت اتوماتیک در اولین استفاده روی ساعت فعال است. اولین پردازنده این ساعت نیز اسنپدراگون W5 نسل یک است که وظیفه اصلی آن اجرای سیستم عامل Wear OS است.

همچنین بخوانید :

علاوه بر آن، پردازنده BES2700 نیز روی این ساعت قرار گرفته است تا شما بتوانید با استفاده از این پردازنده سیستم ‌عامل دوم را نیز استفاده کنید. در حال حاضر پردازنده دوم مصرف انرژی بسیار پایین‌تری دارد و استفاده از آن نگهداری شارژ را افزایش خواهد داد. این ساعت از پردازنده دوم به جهت پردازش سیستم‌عامل RTOS استفاده می‌کند. این سیستم ‌عامل بر خلاف سیستم ‌عامل اصلی باتری کمتری مصرف می‌کند و امکانات کمتری دارد. البته که تمامی امکانات ضروری این ساعت در سیستم‌عامل RTOS نیز در دسترس است.

باتری

از جمله موارد مهم درباره ساعت وان پلاس واچ ۲ باتری آن است که موجب شده طرفداران بسیار زیادی پیدا کند، زیرا مشکل اصلی بیشتر ساعت‌های هوشمند این است که خیلی سریع باتری آن‌ها خالی می‌شود که این موضوع اصلا قابل قبول نخواهد بود. بر اساس اطلاعات به دست آمده این ساعت از یک باتری ۵۰۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار است که باعث شده است این ساعت هوشمند بتواند ساعت‌های مختلفی را برای شما کار کند و شما کمتر از ساعت‌های دیگر نیاز به استفاده از شارژر را داشته باشید.

همچنین بخوانید :

در هنگام استفاده از سیستم‌عامل اصلی این ساعت می‌تواند تا ۱۰۰ ساعت برای شما کارایی داشته باشد و نیاز به شارژر نخواهید داشت. البته در صورتی که استفاده شما به‌صورت مداوم و پشت سر هم باشد این عدد به ۴۸ ساعت کاهش خواهد یافت. اگر سیستم‌عامل خود را تغییر دهید و از RTOS استفاده نمایید میزان شارژ دهی این باتری ۱۲ روز خواهد بود. همچنین وان پلاس ادعا دارد باتری این ساعت تنها در ۶۰ دقیقه به‌صورت کامل شارژ خواهد شد و اگر آن را ده دقیقه شارژ کنید، یک روز می‌توانید از آن استفاده نمایید.

مشخصات ساعت هوشمند وان پلاس واچ ۲

دیگر امکانات ساعت وان پلاس واچ ۲

بهتر است که کمی درباره امکانات این ساعت نیز صحبت کنیم و اطلاعاتی به دست بیاوریم. در حال حاضر به‌صورت دیفالت ۲۰ عدد واچ فیس روی این ساعت نصب شده است. شما در صورت نیاز می‌توانید ۸۰ واچ فیس دیگر روی این ساعت نصب کنید و امکانات آن را بیشتر کنید. به طور کلی این ساعت دارای یک رم ۲ گیگابایتی است تا برنامه‌های مختلف را برای شما عزیزان پردازش نماید. در کنار این رم یک حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی نیز وجود دارد تا اطلاعات مختلفی دانلود کرده و در ساعت خود نگهداری نمایید.

همچنین بخوانید :

از قابلیت‌های مختلف این ساعت می‌توان به گوگل مپس، تقویم، دستیار صوتی، جی‌میل و ولت اشاره کرد که قابل ملاحظه است. علاوه بر این‌ها امکانات پایش علائم حیاتی و سلامتی نیز از جمله ویژگی‌های بارز این ساعت هوشمند محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که این ساعت به GPS دو باند مجهز شده است. از دیگر سنسور‌های موجود در این ساعت می‌توان به شتاب سنج، فشار سنج، ژیروسکوپ، نور محیط و اکسیژن سطح خون اشاره کرد. این ساعت به‌راحتی می‌تواند وقتی که خواب هستید بدن شما را آنالیز کرده و نتیجه را به شما نشان دهد.

قیمت ساعت وان پلاس واچ ۲

اگر از این ساعت خوشتان آمد و قصد خرید ساعت وان پلاس واچ ۲ را دارید، بهتر است که از قیمت این ساعت نیز خبر داشته باشید. در حال حاضر قیمت جهانی این ساعت توسط کمپانی واچ پلاس اعلام شده است و شما می‌توانید آن را خریداری کنید.

همچنین بخوانید :

بر اساس سیاست‌های قیمت‌گذاری کمپانی واچ پلاس این ساعت هوشمند زیبا ۲۰۰ دلار یا ۲۳۰ یورو قیمت‌گذاری شده است و همین الان نیز قابل سفارش دادن است و به‌راحتی می‌توانید آن را خریداری کرده و این ساعت را در دستان خود احساس نمایید.

جمع بندی

در نهایت با معرفی ساعت وان پلاس واچ ۲ همراه شما عزیزان بودیم و اطلاعات کاملی درباره این ساعت هوشمند به شما عزیزان ارائه کردیم. اگر به دنبال یک ساعت هوشمند هستید که در کنار امکانات زیاد باتری قدرتمندی نیز داشته باشد، بدون شک نیاز دارید تا به سراغ ساعت وان پلاس واچ ۲ بروید و آن را خریداری نمایید. نظر شما درباره این ساعت چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با ما به‌ اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source