برند موتورولا چند سالی است که از محبوبیت قدیم خود فاصله گرفته اما هنوز هم در ساخت گوشی از قدرت مناسبی برخوردار است که بدنیست بدانید گوشی موتورولا Moto G54 یک محصول مناسب از این برند است که تصمیم به بررسی مشخصات آن گرفته‌ایم.

دردنیای کنونی شرکت‌های بسیاری در حال فعالیت روی محصولات ارزان قیمت هستند که موتورولا یکی از آنها می‌باشد. گوشی Motorola Moto G54 محصولی مناسب است که در سال ۲۰۲۳ معرفی و عرضه شد که توانست فروش مناسبی را برای سازنده به همراه داشته باشد. در ساختار اصلی گوشی موتورولا Moto G54 شاهد بکارگیری ویژگی‌های نسبتا خوبی هستیم که اگر به دنبال آشنایی با آنها هستید ادامه این نوشته را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی موتورولا موتو جی ۵۴

ویژگی‌ها موتو جی ۵۴
نمایشگر ۶.۵ اینچی IPS LCD با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۲۴۰۰x۱۰۸۰
پردازنده دیمنسیتی ۷۰۲۰
سیستم عامل اندروید ۱۳
حافظه/رم ۴/۸/۱۲ گیگابایت رم | حافظه ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
دوربین‌‌ها ۸ + ۵۰ مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر با شارژ ۱۵ وات
قیمت از ۷ میلیون تومان

گوشی موتورولا Moto G54

همانطور که گفته شد گوشی Motorola Moto G54 از ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری خوبی برخوردار است. با اینکه شرکت‌های سامسونگ و شیائومی سهم عظیمی از فروش گوشی در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده بودند اما در این میان برندهای دیگری نظیر موتورولا، ریلمی و سونی توانستند محصولات خوبی را وارد بازار کنند. گوشی موتورولا Moto G54 یک نمونه از آنها است که تصمیم داریم به تمام جزئیات و ویژگی‌های این محصول اشاره داشته باشیم.

شبکه و طراحی گوشی Motorola Moto G54

در بخش شبکه و بدنه شاهد بکارگیری نسل جدید اینترنت همراه یعنی 5G هستیم که این موضوع می‌تواند یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های این گوشی هوشمند به شمار بیاید.

آشنایی با گوشی موتورولا Moto G54

درکنار مزیت فوق باید بدانید که موتورولا برای ساخت این گوشی از ویژگی‌های ضد آب استفاده نموده است اما درخصوص سازگاری آن با عمق و مدت زمان اطلاعاتی به ثبت نرسیده است. وزن محصول نیز روی ۱۷۷ گرم به ثبت رسیده است که در بخش جلویی شاهد یک رابط شیشه‌ای و در بخش پشت شاهد یک فریم پلاستیکی هستیم.

صفحه نمایش گوشی موتورولا Moto G54

در رابطه با صفحه نمایش گوشی باید بدانید که در این زمینه از یک سایز ۶.۵ اینچی استفاده شده است که این پنل می‌تواند رابط خوب و بزرگی میان شما و سخت افزار باشد. مدل نمایشگر از نوع IPS LCD است که نرخ تازه‌سازی آن براساس اطلاعات به دست آمده روی ۱۲۰ هرتز تنظیم شده است. درکنار این موارد بدنیست بدانید که وضوح پیکسلی صفحه نمایش روی ۲۴۰۰ * ۱۰۸۰ پیکسل تنظیم شده است که می‌توانید شاهد نسبت تصویر ۲۰:۹ باشید. نرخ تراکم پیکسلی نمایشگر نیز روی ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ به ثبت رسیده است. این نمایشگر می‌تواند رابط خوبی برای اجرای بازی و تماشای فیلم و سریال باشد که پیشنهاد می‌شود در ادامه با ما همراه باشید که تصمیم داریم به مشخصات سخت افزاری محصول اشاره داشته باشیم.

سخت افزار گوشی Motorola Moto G54

آشنایی با گوشی موتورولا Moto G54

سخت افزاری که در این گوشی بکارگیری شده مانند نمایشگر میزبان مزیت‌های خوبی است که باید بدانید در این گوشی از اندروید ۱۳ استفاده شده که امکان بروزرسانی آن به ۱۴ وجود داشته است.

تراشه بکارگیری شده در گوشی، مدیاتک دیمنسیتی ۷۰۲۰ است که این چیپست با سی پی یو هشت هسته‌ای مناسبی که درآن بکارگیری شده می‌تواند راندمان خوبی را برایتان به همراه داشته باشد. این CPU با مشخصات Octa-core (2×2.2 GHz & 6×2.0 GHz) همراه است که گزینه خوبی درمحصول است.

دربخش پردازنده گرافیکی از GPU مدل IMG BXM-8-256 استفاده شده که با استفاده از آن می‌توانید برنامه و بازی‌های مختلفی را روی گوشی نصب نمایید.

حافظه داخلی و رم محصول در ۴ مدل متنوع عرضه شده است که بدنیست بدانید موتورولا در این زمینه از حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و ۴ گیگابایت رم برای مدل اول و برای مدل دوم از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم و مدل سوم ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم و درنهایت مدل چهارم از ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت رم استفاده شده است. تنوع بالای حافظه و ظرفیت می‌تواند درهنگام خرید به شما این اطمینان را بدهد که با خیالی آسوده بتوانید گوشی را خریداری کنید.

دوربین‌های گوشی موتورولا Moto G54

دوربین‌های بکارگیری شده در این محصول به صورت ۲ گانه بوده است که لنز اصلی شامل ۵۰ مگاپیکسل کیفیت می‌باشد که درکنار آن از یک لنز ۲ مگاپیکسلی برای ماکرو استفاده شده است. امکان فیلمبرداری با این دوربین باکیفیت ۱۰۸۰ از ۳۰ تا ۶۰ فریم برثانیه وجود داشته است که در حین کار با آن به HDR و پانورما دسترسی خواهید داشت.

دوربین سلفی محصول نیز شامل ۱۶ مگاپیکسل کیفیت است که از HDR پشتیبانی می‌کند و در هنگام فیلمبرداری می‌توانید به کیفیت ۱۰۸۰ تا ۳۰ فریم برثانیه دسترسی داشته باشید. باتوجه به موارد ذکر شده می‌توان این نوید را داد که موتورولا می‌تواند در آینده با رنج قیمتی میان‌رده، گوشی‌های خوبی را توسعه دهد.

باتری و قیمت گوشی Motorola Moto G54

باتری بکارگیری شده در این گوشی هوشمند شامل ۵۰۰۰ میلی آمپر ظرفیت است که بدنیست بدانید این باتری لیتیومی غیرقابل جابه‌جایی می‌باشد که برای شارژ آن یک شارژر ۱۵ واتی سیمی برای شما درنظر گرفته شده است. این شارژر از شارژ ریورس سیمی نیز پشتیبانی می‌کند که در مواقع ضروری می‌توانید از باتری خود برای شارژ گوشی‌های دیگر و یا ایربادز و ساعت و… استفاده کنید که در این زمینه محدودیتی برای شما درنظر گرفته نخواهد شد.

باتوجه به مشخصات فوق باید بدانید که موتورولا برای عرضه این گوشی در بازارهای جهانی، قیمت مناسبی را درنظر گرفته است که در این میان می‌توان به ۱۸۰ دلار یا ۱۷۸ یورو و ۱۵۱ پوند اشاره داشت. در هنگام خرید نیز می‌توانید به رنگ‌های آبی تاریک، آبی نیلی، آبی یخچالی و سبز نعنایی دسترسی داشته باشید. این گوشی هوشمند در تاریخ ۵ سپتامبر ۲۰۲۳ برای اولین‌بار معرفی و در همان روز وارد بازارهای جهانی شد که باتوجه به زمان محدود معرفی و عرضه توانست فروش خوبی را برای موتورولا به ثبت برساند.

سخن پایانی

بررسی مشخصات گوشی موتورولا Moto G54 به پایان رسید که در این زمینه به تمامی موارد مهم نظیر شبکه، صفحه نمایش، سخت افزار، دوربین‌ها، باتری و قیمت گوشی اشاره شد. باتوجه به توضیحات ذکر شده می‌توان گفت که موتورولا نسبت به قیمتی که برای فروش گوشی درنظر گرفته از مزایای مناسبی استفاده کرده است. شما عزیزان اکنون می‌توانید دیدگاه و نظرات خود نسبت به این نوشته را برایمان ارسال کنید که با انجام اینکار به تکمیل شدن بخش‌های دیگر آن نیز کمک خواهید نمود.

منتخب کاربران

source