امنیت درهر حوزه و مکانی مهم و ضروری است که باید بدانید این موضوع امروزه در فضای مجازی و پیام‌رسان‌های مطرح نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. برای آشنایی با اطلاعات هک تلگرام و افزایش امنیت تلگرام با پلازا در ادامه همراه باشید.

شاید برای بسیاری از اشخاص که در حوزه هک و امنیت فعالیت دارند عبارت هک تلگرام یک موضوع خنده‌دار به نظر برسد. کاربران بسیاری براین باور هستند که هک کردن Telegram امکان پذیر نیست که در این زمینه اطلاعات رسمی و ثابت شده‌ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد که نشان می‌دهد طیف وسیعی از کاربران ایرانی بدون آنکه متوجه شوند، اکانت خود را در معرض استفاده هکرها قرار داده‌اند. برای آشنایی با روش جلوگیری از هک شدن تلگرام و کسب اطلاعات تکمیلی با ما در ادامه همراه باشید.

فهرست مطالب

هک تلگرام

آیا هک تلگرام اصلا امکان پذیر است؟ چگونه می‌توان بدون اینکه ورود هکر را تایید کنیم شاهد نفوذ آن به اکانت خودمان باشیم؟ تلگرام مگر یک پیام‌رسان سورس باز نیست؟ پس چرا سازندگان آن از روش‌های بیشتری برای امنیت تلگرام استفاده نمی‌کنند؟ و صدها سوال این چنینی دیگر در ذهن کاربران ایرانی نقش بسته است که اکنون تصمیم داریم شما را با اطلاعات واقعی و شوکه کننده‌ای آشنا کنیم که شاید برای هیچکس جالب نباشد! ادامه این مطلب را از دست ندهید.

هکرها به حساب‌های پیام‌رسان تلگرام در پژوهشگران ایران دسترسی پیدا کردند!

سال ۲۰۱۶ بود که وب سایت رویترز مقاله‌ای اختصاصی را منتشر کرد که ماهیت اصلی آن نشان می‌دهد هکرها توانسته‌اند به حساب بیش از ۱۵ میلیون کاربر ایرانی دسترسی پیدا کنند که این موضوع بزرگترین نقص امنیتی شناخته شده در پیام رسان تلگرام می‌باشد. بد نیست بدانید که تلگرام برای ارسال و دریافت پیام از روش رمزنگاری صفر تا صد استفاده می‌کند که این موضوع سبب خواهد شد تا رمزگذاری انتها به انتها در این پیام رسان پیاده سازی شود که در تمامی لحظات از پیام‌ها و داده‌های ارسالی و دریافتی شما محافظت خواهد شد.

هک تلگرام

با این اوصاف چگونه هکرها توانستند به اکانت پژوهشگران ایرانی دسترسی پیدا کنند؟ کالین اندرسون محقق مستقل سایبری گفته است که در طول ۳ سال روی هکرهایی که مقصدشان اکانت کاربران ایرانی است فعالیت داشته و در سال ۲۰۱۶ متوجه شده که هکرهای ناشناخته‌ای توانستند حساب نزدیک به ۱۵ میلیون کاربر ایرانی را شناسایی و به آنها نفوذ کنند. این باگ امنیتی بزرگ سبب شد تا مدیران تلگرام به دنبال مسیرهایی برای افزایش امنیت کاربران باشند که بعد از آن شاهد فعال‌سازی تایید دو مرحله‌ای در اکانت‌های تلگرام بودیم.

بسیاری از اشخاص بر این باور هستند که هک کردن تلگرام مستقیماً از خود سرور تلگرام انجام می‌گیرد که در پاسخ به چنین ابهاماتی باید بدانید که سخت در اشتباه هستید. امروزه روش‌های ساده و جایگزین بسیار خوبی برای هکرها به وجود آمده است که از طریق یک پیامک تبلیغاتی ساده و یا ایمیل آلوده می‌توانند به حساب‌ها و اکانت‌های مختلف شما دسترسی پیدا کند. اگر در تلگرام و یا حساب ایمیل خود یک پیام جدید و مشکوک را مشاهده کردید هرگز اطلاعاتی که از شما درخواست شده است را انجام ندهید زیرا در این زمینه از شما درخواست می‌شود که روی یک لینک کلیک کنید که با انجام این کار عملاً مجوزهای ورود هکر به حساب‌های خود را صادر نموده‌اید.

همچنین بخوانید :

برای جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاقاتی پیشنهاد می‌شود که ابتدا صحت سلامت پیام‌های دریافتی را بررسی کنید و مطمئن شوید که موارد دریافتی مستقیماً از سوی اشخاصی ارسال شده که شما آنها را می‌شناسید. اگر یک شخص مورد حمله هکر در تلگرام قرار بگیرد عملاً با یک سری پیام‌های ساده می‌تواند دیگر مخاطبین شخص هک شده را تحت الشعاع هک دیگری قرار دهد. در همین زمینه تلگرام به روز رسانی خوبی را انجام داد که کاربران برای وارد شدن به حساب‌های تلگرام خود باید از یک آی پی ثابت اقدام به ورود نمایند که اگر در این زمینه شما قصد داشته باشید از آی‌پی دیگری برای وارد شدن به تلگرام استفاده کنید شاهد ارسال هشدار از سوی تلگرام خواهید بود. دو مورد ذکر شده یعنی تایید دو مرحله‌ای و بررسی آی پی ورود را می‌توان اصلی‌ترین موانع موجود برای جلوگیری از هک تلگرام دانست که پیشنهاد می‌شود هرگز پیام‌های دریافتی تلگرام خود را به آسانی در اختیار اشخاصی که نمی‌شناسید قرار ندهید.

با توجه به توضیحات فوق اکنون به سراغ روش‌های افزایش امنیت اکانت تلگرام خواهیم رفت که پیشنهاد می‌شود با ما در ادامه همراه باشید.

تایید دو مرحله‌ای تلگرام و افزایش امنیت آن

هک تلگرام

برای فعالسازی تایید دومرحله‌ای تلگرام مسیر زیر را دنبال کنید:

  • برای شروع وارد تلگرام خود شوید و سپس روی سه خط سمت چپ بالا ضربه بزنید.
  • حال وارد تنظیمات خود شوید و روی گزینه حریم خصوصی و امنیت ضربه بزنید.
  • اکنون شاهد اطلاعات خوبی خواهید بود که گزینه اول یعنی نشست‌های فعال نشان دهنده دستگاه‌های متصل به اکانت شما می‌باشد که اگر مورد مشکوکی را مشاهده کردید روی پایان دادن به تمامی نشست‌های دیگر ضربه بزنید. مورد دوم قفل با گذرواژه مربوط به زمانی است که تصمیم داشته باشید از طریق گوشی یا لپ تاپ دیگری وارد تلگرام خود شوید. در این زمینه باید یک رمز قرار دهید که می‌توانید از اثرانگشت یا الگو نیز استفاده نمایید.
  • و در پایان تایید دو مرحله‌ای مهم‌ترین بخش برای افزایش امنیت تلگرام است که با فعالسازی آن می‌توانید یک مانع بزرگ برای ورودهای غیرمجاز را ترسیم کنید که در این زمینه باید یک رمز قرار دهید تا برای ورود به اکانت و یا حذف اکانت، درخواست رمز ظاهر شود.
  • تمام
همچنین بخوانید :

همانطور که شاهد بودید درخصوص افزایش امنیت تلگرام اطلاعات خوبی در اختیار شما عزیزان قرار گرفت که پیشنهاد می‌شود در ادامه دیدگاه خود را برایمان به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

بررسی روش‌های مربوط به جلوگیری از هک تلگرام و اطلاعات تکمیلی به پایان رسید که در این زمینه سعی نمودیم شما را با اطلاعات خوبی آشنا کنیم. باتوجه به توضیحات فوق دیدگاه شما نسبت به این نوشته چیست؟ شما عزیزان اکنون می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود برای تکمیل شدن این مقاله را برایمان به اشتراک بگذارید و اگر نقدی درخصوص آن دارید، موضوع مدنظر را برایمان ارسال کنید. بی‌تردید نظرات شما روی افزایش سطح کیفی این نوشته تاثیرگذار خواهد بود.

source