سهام شرکت ادوبی (Adobe) روز جمعه با کاهش ۱۲ درصدی مواجه شد زیرا پیش‌بینی‌های ضعیف برای فصل آینده نگرانی‌هایی را در مورد افزایش رقابت برای مجموعه خلاقانه این شرکت از جمله فتوشاپ و ناامیدی سرمایه‌گذارانی که امیدوار به بهبود با تکامل هوش مصنوعی بودند، تقویت کرد. این شرکت انتظار دارد که در بخش رسانه‌های دیجیتال خود، که محصولات ابری برای اسناد و برنامه‌های خلاقانه را در بر می‌گیرد، حدود ۴۴۰ میلیون دلار درآمد سالانه تکراری جدید داشته باشد، که این مقدار نسبت به سال گذشته که ۴۷۰ میلیون دلار گزارش شده بود، کمتر است.

تحلیلگران HSBC در یادداشتی اعلام کردند: «ادوبی در طول تاریخ شرکتی خود از مزیت رقابتی بالایی برخوردار بوده است و ما معتقدیم که هوش مصنوعی موانع رقابتی بسیاری را به شدت کاهش داده است و فشارهای رقابتی را با گذشت زمان افزایش می‌دهد.» استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی مانند Stability AI و Midjourney به دنبال چالش‌اندازی به سال‌ها تسلط ادوبی بر صنعت گرافیک هستند.

پیش‌بینی کل درآمد نیز کمتر از تخمین‌ها بود، با اینکه شانتانو ناراین، مدیرعامل ادوبی، اظهار داشت: «انتظارات شاید کمی بالاتر بود… در مورد آنچه که ما برای فصل دوم راهنمایی کرده‌ایم.» اگر این ضررها ادامه یابند، شرکت بیش از ۳۰ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست خواهد داد. سهام آن امسال حدود ۴ درصد کاهش یافته است، پس از اینکه در سال ۲۰۲۳ جهشی ۷۷ درصدی داشت.

منتخب کاربران

source