شرکت اوراکل، که در گذشته تلاش‌های زیادی را برای جلب توجه مشتریان شرکتی به خود اختصاص داده، اخیرا اعلام کرده است که قابلیت‌های جدیدی بر پایه هوش مصنوعی تولیدی را به مجموعه نرم‌افزارهای تجاری خود اضافه کرده است. این اقدام با هدف رقابت تنگاتنگ با شرکت‌های فناوری دیگر نظیر مایکروسافت انجام شده که آنها نیز به دنبال جذب مشتریان شرکتی هستند.

نرم‌افزارهای مبتنی بر ابر اوراکل نقش مهمی در مدیریت مالی، زنجیره تامین و بخش‌های منابع انسانی شرکت‌ها دارند. اوراکل می‌گوید که قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی با هدف صرفه‌جویی در زمان کارکنان، از طریق تولید گزارش‌ها، خلاصه‌سازی داده‌های پیچیده یا تهیه شرح شغلی ارائه شده‌اند.

از نظر تاریخی، اوراکل کمی دیرتر از رقبا وارد بازار رایانش ابری شد، اما با سرمایه‌گذاری‌های اخیر خود بر روی تراشه‌های انویدیا و همکاری با Cohere، یک استارت‌آپ هوش مصنوعی، قصد دارد جایگاه خود را در این بازار تحکیم بخشد.

بر خلاف برنامه‌های مصرف‌کننده نظیر ChatGPT که کاربران به سادگی درخواست‌های خود را مستقیماً به یک چت‌بات ارائه می‌دهند، اوراکل حدود ۵۰ قابلیت مختلف را شناسایی کرده است که در آن‌ها سیستم هوش مصنوعی برای انجام وظایف مشخصی مانند تهیه توضیحات محصول در کاتالوگ یا خلاصه‌سازی یک زنجیره طولانی از مذاکرات قیمت با یک تامین‌کننده، تنظیم شده‌اند. در همه موارد، یک کارمند انسانی اطلاعات تولیدشده توسط هوش مصنوعی را قبل از نهایی شدن بازبینی می‌کند.

میراندا، معاون ارشد توسعه برنامه‌ها در اوراکل، تاکید کرده که اوراکل قصد ندارد برای قابلیت‌های جدید هزینه اضافی دریافت کند، این موضوع می‌تواند برای کسب‌وکارهایی که به دنبال استفاده از فناوری‌های نوین هستند، بسیار جذاب باشد.

منتخب کاربران

source