در تاریخ ۸ مارس، اپل تحت فشار قوانین ناظران اروپایی، تصمیم گرفته است تا در دعوای خود با شرکت اپیک گیمز عقب‌نشینی کرده و راهی برای بازگشت بازی محبوب Fortnite به فروشگاه‌های بازی خود در آیفون‌ها و آیپدها در اروپا باز کند. این اتفاق پس از آن رخ داد که اپل در ابتدای هفته تلاش‌های اپیک برای راه‌اندازی فروشگاه خود و بازگرداندن بازی محبوبش را که از سال ۲۰۲۰ پس از نقض قوانین پرداخت درون برنامه‌ای اپل توسط اپیک حذف شده بود، مسدود کرده بود.

تصمیم اپل برای بازگشایی درهای خود به اپیک پس از ضرب‌الاجل روز پنج‌شنبه اتحادیه اروپا برای شرکت‌های بزرگ فناوری برای تبعیت از قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، که از اپل و گوگل می‌خواهد کنترل توزیع برنامه‌ها را در دستگاه‌هایی با سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید نداشته باشند، انجام شد.

تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا، اظهار داشت که ناظران به اپل درباره اقداماتش در اوایل هفته برای مسدود کردن بازگشت احتمالی اپیک هشدار داده‌اند. او در پلتفرم اجتماعی X اعلام کرد که از تصمیم اپل برای عقب‌نشینی از تصمیم خود برای حذف اپیک رضایت دارد.

اپیک و اپل از سال ۲۰۲۰، زمانی که شرکت بازی‌سازی ادعا کرد که عملکرد اپل در دریافت کمیسیون‌های تا ۳۰ درصدی برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای در دستگاه‌های iOS، نقض قوانین ضد انحصاری ایالات متحده است، درگیر یک نبرد حقوقی بوده‌اند.

اپل در روز جمعه حساب توسعه‌دهنده اپیک گیمز را دوباره فعال کرد و اعلام کرد که اپیک تعهد داده است قوانین جدید، از جمله سیاست‌های DMA را رعایت کند. این امر به اپیک اجازه می‌دهد تا فروشگاه بازی‌های اپیک و بازی Fortnite را دوباره به iOS در اروپا برگرداند.

منتخب کاربران

source

توسط