گوشی هواوی پیورا ۷۰ محصولی تازه ارائه شده از هواوی است که نسخه پایه پرچمداران آن به حساب می‌آید. در این مقاله از پلازا قرار است با هم مشخصات و ویژگی‌های این گوشی را به صورت کامل بررسی کنیم.

هواوی یکی از برند‌های تولید کننده گوشی چینی است که می‌توان آن را یکی از غول‌های دنیای تکنولوژی دانست. این شرکت چینی که چند سالی است با تحریم‌های گوگل به منظور سیستم عامل اندروید دست و پنجه نرم می‌کند، سری جدیدی از محصولات خود را با نام پیورا ارائه داده است که در واقع میتوان گفت همان ریبرند شده سری P هواوی است که تعدادی از بهترین گوشی‌های جهان هم در رده آن قرار دارند. در ادامه این مقاله با بررسی مشخصات و ویژگی‌های گوشی هواوی پیورا ۷۰ به بررسی این دستگاه و کارکرد آن می‌پردازیم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی هواوی پیورا ۷۰

بهترین راه برای تشخیص اینکه می‌توان از یک گوشی موبایل تا چه اندازه انتظار داشته باشیم این سات که نگاهی به مشخصات سخت افزاری ان بیندازیم. در مورد گوشی Huawei Pura 70 باید گفت که با یکی از گوشی‌های خوب طرف هستیم که توانسته انتظاراتی که از آن می‌رفت را به خوبی بر آورده کند و لیاقت سری پرچمدار هواوی بودن را دارد. البته باید گفت که این گوشی نسخه پایه سری پیورا بوده و سایر نسخه‌های بالاتر از آن ویژگی‌های بهتری را داشته اند.

اگر نگاهی به جدول زیر بیندازید می‌توانید ببینید که با این وجود گوشی هواوی پیورا ۷۰ باز هم اوضاع خیلی خوبی دارد:

مشخصه ها گوشی هواوی پیورا ۷۰
نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع LTPO اولد با رزولوشن ۱۲۵۶ در ۲۷۶۰ با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پردازنده کرین ۹۰۱۰ با معماری ۷ نانومتری
حافظه/رم ۱۲ گیگابایت رم | از ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه
سیستم عامل هارمونی او اس ۴.۲
دوربین اصلی ۱۳ + ۱۲ + ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابر
دوربین جلو ۱۳ مگاپیکسلی
باتری ۴۹۰۰ میلی آمپر با شارژر فست ۶۶ وات
قیمت در حدود ۷۵۰ دلار

همانطور که می‌بینید، این گوشی از خیلی از جهات یک گوشی پریمیوم و حرفه ای به شمار می‌رود و می‌توان گفت ویژگی‌های خوب زیادی دارد. برای درک بهتر این ویژگی‌ها در ادامه هر یک را به صورت مجزا با هم بررسی خواهیم کرد.

معرفی گوشی هواوی پیورا ۷۰

هوآوی در بازار ایران یکی از نام‌هایی است که خیلی‌ها از ان خاطرات خوبی دارند و می‌توان گفت تنوع و قیمت مناسبی که این برند به بازار ایران عرضه کرده است، در کمتر برند دیگری دیده می‌شود. همینطور خیلی از کاربران از گوشی‌های این برند به عنوان گوشی‌هایی با کیفیت و سطح امکانات مناسب یاد می‌کنند. اگر نگاهی به طیف محصولات هواوی بیندازم خواهیم دید که این تولید کننده بزرگ گوشی‌های زیادی را ارائه داده است که مدل‌های خوب و حرفه ای که بازار را قبضه کرده اند کم نداشته اند، اما در کل می‌توان گفت که گوشی‌های سری P که پرچمداران هوآوی نیز بودند از بقیه سر تر بوده و جایگاه بهتری را داشته اند.

گوشی‌های این سری مانند هواوی P30 در زمان خود به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شد و باید گفت هنوز هم خیلی از کاربران منتظر انتشار این سری از گوشی‌ها هستند. در آوریل سال ۲۰۲۴ هواوی یک بار دیگر گوشی‌های سری P را روانه بازار کرد. اما این بار این گوشی‌های یک تغییر اساسی با سال‌های قبل داشتند و آن هم ریبرند شدن نام آنها بود. گوشی‌های پیورا همان گوشی‌های سری P هستند که امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار داده و گوشی هواوی پیورا ۷۰ به عنوان نسخه پایه این گوشی‌ها شناخته می‌شود. سایر نسخه‌های دیگر این سری پرو، پرو پلاس و اولترا هستند که نسخه اولترا قوی ترین گوشی هواوی برای سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

در مورد گوشی هواوی پیورا ۷۰ باید گفت که یکی از میان رده‌های رو به بالای خوب است و می‌تواند نسبت به قیمتی که دارد خیلی از انتظارات را برآورده کند. در ادامه ویژگی‌های مختلف این گوشی را به صورت موردی با هم بررسی می‌کنیم تا ببینیم این مدل هم می‌توان به فهرست بهترین گوشی‌های هواوی راه پیدا کند یا خیر.

طراحی گوشی هواوی پیورا ۷۰

گوشی هواوی پیورا ۷۰ را می‌توان از نظر طراحی یکی از گوشی‌های متفاوت از سایر دیوایس‌های قبلی هوآوی و برند‌های دیگر دانست. چیدمان مثلثی شکل دوربین‌های بزرگی که این گوشی ارائه می‌کند در سایر دستگاه‌ها مشاهده نمی‌شود می‌توان گفت که به نوعی ساختار جدیدی را ارائه داده است. این گوشی چهار رنگ با فریم آلومینیومی و قاب پشت پلاستیکی که در مدل‌های بالاتر با قاب‌های چرمی جایگزین می‌شود، در چهار رنگ سیاه، سفید، آبی و ارغوانی ارائه شده است.

طراحی گوشی هواوی پیورا 70

این گوشی با ابعاد ۱۵۷.۶ در ۷۴.۳ در ۸ میلیمتر بوده در رده گوشی‌های کوچک قرار می‌گیرد. ولی می‌توان گفت که وزن ۲۰۷ گرمی آن کمی نسبت به سایر گوشی‌ها سنگین است. این ویژگی‌ها گوشی هواوی پیورا ۷۰ را برای کسانی که به دنبال گوشی‌های کوچکتر و خوش دست هستند مناسب می‌کند. همینطور کیفیت ساخت این گوشی نیز بالا بوده و از استاندارد ضد آب و غبار IP68 پشتیبانی می‌کند که مخصوص گوشی‌های رده بالا می‌باشد. فناوری استفاده شده برای محافظت از صفحه نمایش این گوشی Kunlun Glass 2 است. این تکنولوژی جدید در آزمایش‌ها و تست‌های مختلف توانسته از گوریلا گلس ویکتوس ۲، که در گوشی اس ۲۳ اولترا به کار گرفته شده هم مقاوم تر باشد.

ارزیابی کلی ای که میتوان از طراحی گوشی هواوی پیورا ۷۰ داست این است که در اینجا با یک گوشی خوب و مقاوم و دارای کیفیت پریمیوم طرف هستیم و میتوان گفت طراحی این گوشی در بین هم رده‌های خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

سخت افزار گوشی Huawei Pura 70

سخت افزار گوشی هواوی پیورا ۷۰ و به طور کلی سایر گوشی‌های هواوی از آن بخش‌هایی هستند که تحریم‌های بین المللی که روی این برند اعمال شده است خود را به خوبی نشان می‌دهد. در مورد تراشه‌های استفاده شده در این گوشی باید گفت که از پردازنده Kirin 9010 استفاده شده است. این تراشه ۷ نانومتری، که توسط‌ های‌سیلیکون طراحی و ساخته شده است، دارای ۸ هسته پردازشی بوده و میتوان آن را یک تراشه میان رده دانست. هرچند این تراشه همین امسال و با گوشی‌های پیورا ارائه شده است، اما نمی‌تواند از نظر قدرت با اسنپدراگون‌ها رقابت کرده و در بنچمارک‌ها امتیازات چندان خوبی را کسب نکرده است.

در تصویر زیر می‌توانید نتایج مقایسه این تراشه را با اسنپدراگون ۸ نسل ۱، که دو سال قبل از کرین ۹۰۱۰ عرضه شده است و این روز‌ها برای گوشی‌های میان رده استفاده می‌شود، مشاهده نمایید:

سخت افزار گوشی Huawei Pura 70

پردازنده گرافیکی استفاده شده روی این گوشی که همراه با این تراشه عرضه می‌شود، Maleoon 910 نام دارد. این GPU که با فرکانس ۷۵۰ مگاهرتز کار می‌کند می‌تواند بازی‌های نه چندان سنگین و همینطور کارهای روزمره را به خوبی هندل کند و به نظر نمی‌رسد در کنار ۱۲ گیگابایت رمی که روی این گوشی ارائه می‌شود، اختلالی در کارکرد داشته باشد. به هر حال اگر به گوشی بهترین از نظر سخت افزاری نیاز داشته باشید می‌توانید سری به مقاله بهترین گوشی‌های گیمینگ میان رده بزنید.

گوشی هواوی پیورا ۷۰ در سه نسخه ارائه می‌شود که هر سه آنها ۱۲ گیگابایت رم داشته و فضای ذخیره سازی آنها نیز ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت می‌باشد. همینطور نکته منفی دیگری که در مورد این دستگاه وجود دارد این است که قابلیت گسترش فضای ذخیره سازی با کارت‌های حافظه در آن وجود ندارد. البته باید گفت که فضای ذخیره سازی ارائه شده آنقدر بالا هست که این گوشی‌ها نیازی به کارت حافظه نداشته باشد و کاربران از این بابت مشکلی نخواهند داشت.

صفحه نمایش گوشی هواوی پیورا ۷۰

گوشی‌های سری P هواوی همیشه از نظر صفحه نمایش در زمره بهترین‌ها قرار داشته اند و باید گفت که این ارائه دهنده باز هم کار خود را به خوبی انجام داده است. در این گوشی از صفحه نمایشی با پنل LTPO اولد استفاده شده است. این پنل توسط شرکت ال جی و برای گوشی‌های آیفون توسعه یافته است و می‌توان نمونه‌های آن را در گوشی‌های آیفون سری ۱۵ مشاهده کرد. در واقع این پنل ترکیبی از چند پنل بوده که می‌تواند از نظر کیفی با AMOLED‌ها برابری کند.

این صفحه نمایش قابلیت تفکیک ۱ میلیارد رنگ را به صورت HDR در اختیار گوشی هواوی پیورا ۷۰ قرار داده است و با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و چگالی ۴۶۰ پیکسل در اینچ می‌تواند کیفیت تصویر خوب، همراه با جزئیات و روان را در اختیار کاربران بگذارد. همینطور میزان روشنایی آن ماکزیمم ۲۵۰۰ نیت است که از خیلی از پرچمداران فعلی بازار بیشتر است.

صفحه نمایش گوشی هواوی پیورا 70

دوربین گوشی Huawei Pura 70

در گوشی هواوی پیورا ۷۰ ما شاهد حضور سه ماژول دوربین اصلی که می‌توان آنها را دوربین‌های پرمیوم دانست هستیم که نام XMAGE در بین این لنز‌ها خودنمایی می‌کند. بعد از قطع همکاری هواوی با لایکا (Leica)، این برند به دنبال توسعه دوربین‌های خود رفت و لنز‌های خود را با نام انحصاری XMAGE ارائه کرد که می‌توان گفت از خیلی جهات نسبت به دوربین‌های Leica برتری‌هایی را داشته و روی گوشی‌های سری Mate بازدهی خوبی را از خود نشان داده اند. دوربین‌های این گوشی به صورت زیر می‌باشد:

  • لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی واید با قابلیت PDAF، فوکوس خودکار لیزری و OIS؛
  • لنز ۱۲ مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو با قابلیت PDAF و OIS و ۵ برابر زوم اپتیکال؛
  • لنز ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید؛
  • دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید؛

همینطور این گوشی می‌تواند فیلمبرداری با کیفیت‌های 4K و 1080p را انجام داده و قابلیت HDR نیز در آن وجود دارد. یک نکته تاریک در مورد دوربین‌های این گوشی وجود دارد و آن هم مشخص کردن فریم ریت دوربین‌ها در فیلمبرداری است که هواوی حرفی از آن نزده است. البته نمی‌توان گفت که این مساله موضوعی منفی در مورد این دوربین‌ها به شمار می‌رود، و عمدتا گوشی‌های هواوی از نظر دوربین در بهترین رده‌های بازار قرار گرفته اند.

دوربین گوشی Huawei Pura 70

سیستم عامل گوشی هواوی پیورا ۷۰

گوشی هواوی پیورا ۷۰ با سیستم عامل HarmonyOS ارائه می‌شود. این سیستم عامل که این روز‌ها آن را روی تمامی گوشی‌های هواوی می‌بینیم، نتیجه تحریم‌های اعمال شده روی این شرکت از طرف گوگل است. در واقع هارمونی او اس سیستم عاملی شبیه به اندروید است که می‌تواند  تمامی کارهایی که از اندروید انتظار می‌رود را انجام داده و کلیه برنامه‌های APK نیز روی آن نصب می‌شود ولی از سرویس‌های گوگل در این گوشی خبری نیست و جای آن را امکانات ویژه خود هوآوی گرفته است.

در صوتی که از کاربرانی باشید که از اکانت گوگل خود زیاد استفاده می‌کنند، استفاده از گوشی هواوی پیورا ۷۰ و سایر گوشی‌هایی که این سیستم عامل را دارند ممکن است چندان تجربه کاربری خوبی را از نظر نرم افزاری به شما ندهد. اما اگر به دنبال تجربه فضایی حدید باشید، هارمونی او اس بهترین چیزی است که می‌تواند اندروید را با آن کنار بگذارید. در گوشی هواوی پیورا ۷۰ از نسخه ۴.۲ این سیستم عامل استفاده می‌شود که در حال حاضر آخرین نسخه پایدار آن به شمار می‌رود. البته ورژن ۵ این سیستم عامل نیز ارائه شده است ولی هنوز آماده به کار نیست و بیشتر تمرکز آن به گجت‌ها معطوف شده است.

سیستم عامل گوشی هواوی پیورا 70

ارتباطات، ویژگی‌ها و سنسور‌های Huawei Pura 70

گوشی هواوی پیورا ۷۰ یک گوشی 5G است که می‌تواند از تمامی تکنولوژی‌های ارتباطی قبل از این پشتیبانی کند. همینطور ویژگی‌های ارتباطی دیگری مانند وای فای Dual Band با قابلیت وای فای دایرکت و بلوتوث ورژن ۵.۲ نیز در این گوشی قرار گرفته است که می‌تواند ارتباطات آن با سایر شبکه‌ها و گجت‌ها را فراهم کند. در مورد ویژگی‌ها هم میتوان گفت گوشی هواوی پیورا ۷۰ در سطح پرمیوم قرار داشته و کوله باری از ویژگی‌های خوب را برای کاربران در نظر گرفته که مهمترین آنها از این قرارند:

  • اسپیکر‌های استریو
  • فناوری NFC پیشرفته با قابلیت NFC-SIM و HCE
  • USB تایپ سی با قابلیت Display Port 1.2
  • حسگر اثر انگشت نوری زیر صفحه نمایش
  • سیستم موقعیت یابی پیشرفته
  • مجموعه سنسور‌های کامل (شتاب سنج، پروکسیمیتی، ژیروسکوپ، قطب نما)

البته نکات منفی ای هم در مورد این گوشی وجود دارد که از مهمترین آنها میتوان به عدم ارائه خروجی صدای جک ۳.۵ میلیمتری و عدم پشتیبانی از کارت حافظه اشاره کرد که این مشکل خیلی از گوشی‌های این روز‌ها است. در کل می‌توان گفت که گوشی هواوی پیورا ۷۰ از نظر ویژگی‌ها انتظاراتی که از یک گوشی سطح بالا می‌رود را برای ما برآورده خواهد کرد.

ارتباطات، ویژگی‌ها و سنسور‌های Huawei Pura 70

باتری Huawei Pura 70

در گوشی هواوی پیورا ۷۰ از یک باتری ۴۹۰۰ میلی آمپری استفاده شده است که میتوان گفت برای راه اندازی این گوشی از هر نظر مناسب است و بازدهی خوبی را روی آن خواهد داشت. این باتری با شارژر فست ۶۶ واتی ارائه شده است که می‌تواند این گوشی را مدت کوتاهی شارژ کند. همینطور شارژر بیسیم ۵۰ واتی نیز یک ویژگی لاکچری و خوب روی این دستگاه به شمار می‌رود. این گوشی می‌تواند شارژ معکوس را در حالت بیسیم با ۷.۵ وات و در حالت سیمی با ۵ وات در اختیار کاربران گذاشته و این مورد برای شارژ کردن گجت‌ها مثل ساعت و ایرپاد‌ها بسیار ایده آل خواهد بود.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی هواوی پیورا ۷۰

در مورد تاریخ عرضه همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم گوشی‌های سری پیورا در ماه آوریل سال ۲۰۲۴ معرفی شده و انتظار می‌رود که به زودی سر و کله آنها در بازار پیدا شوند. از آنجا که گوشی‌های هواوی معمولا در بازار ایران نیز منتشر می‌شوند، پیدا کردن این گوشی چندان سخت به نظر نمی‌رسد و ممکن است که ما به زودی آن را در بازار ایران هم داشته باشیم.

قیمت گوشی هواوی پیورا ۷۰ هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است اما بر اساس اعلام هوآوی این گوشی قرار است با قیمتی در حدود ۷۵۰ دلار ارائه شود که باید گفت برای یک گوشی رده بالای سال ۲۰۲۴ قیمتی نسبتا معقول است و سایر برند‌ها نیز گوشی‌هایی از این پایین تر را هم با قیمت‌های بالا عرضه کرده اند. هرچند این قیمت منطقی است اما باید گفت که از نگاه کاربران نمی‌تواند مقرون به صرفه باشد. به این صورت که شما با همین سرمایه این امکان را دارید که به سراغ گوشی‌هایی با ویژگی‌های سخت افزاری بالاتر بروید و پرچمداران سال‌های گذشته را انتخاب کنید.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی هواوی پیورا 70

 

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی گوشی هواوی پیورا ۷۰ پرداختیم که می‌توان آن را یکی از بهترین‌های برند بزرگ چینی برای سال ۲۰۲۴ دانست. سری پیورا نام جدید گوشی‌های سری P هواوی است که پرچمدار اصلی این برند بوده و با امکاناتی مانند تراشه کرین ۹۰۱۰ با معماری ۷ نانومتری، صفحه نمایش LTPO OLED با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی از نوع XMAGE، مجموعه سنسور‌های پرمیوم، و باتری ۴۹۰۰ میلی آمپری با شارژر ۶۶ وات ارائه شده است. در صورتی که در مورد این گوشی نظری داشتید خوشحال می‌شویم که آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط