بر اساس گزارش سالانه EY که در کنفرانس FICCI Frames ارائه شد، صنعت رسانه و سرگرمی هند در سال 2023 با رشد 8 درصدی به ارزش 27.9 میلیارد دلار رسیده است. این رشد، صنعت را 21 درصد بالاتر از سطح پیش از پاندمی در سال 2019 قرار داده است.
در جریان کنفرانس FICCI Frames که توسط فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع هند (FICCI) در مومبای برگزار شد، گزارش سالانه EY نشان داد که صنعت رسانه و سرگرمی هند در سال 2023 با رشدی 8 درصدی، به ارزش 27.9 میلیارد دلار دست یافته است. این رشد، نشان دهنده بهبود 21 درصدی نسبت به سطوح پیش از پاندمی در سال 2019 است.
گزارش دادهها را از بخشهای مختلف از جمله تلویزیون، رسانههای دیجیتال، سینما، انیمیشن و VFX، رسانههای بیرونی، رویدادهای زنده، موسیقی، رادیو، بازیهای آنلاین و چاپ جمعآوری کرده است.
با وجود اینکه تلویزیون در سال 2023 با ارزش 8.3 میلیارد دلار، بزرگترین بخش صنعت رسانه و سرگرمی باقی ماند، اما شاهد کاهش 2 درصدی از سطح سال 2022 بوده است. این امر به دلیل کاهش 6.5 درصدی تبلیغات از سوی برندهای بازی و مستقیم به مصرف کننده است. پیش بینی میشود این بخش در سال جاری به 8.6 میلیارد دلار افزایش یابد.
رسانههای دیجیتالی به عنوان دومین بخش بزرگ، در سال 2023 با ارزش 7.8 میلیارد دلار برآورد شدهاند و انتظار میرود در سال 2024 به 9 میلیارد دلار برسند.
صنعت سرگرمی فیلمی انتظار میرود از 2.3 میلیارد دلار در سال 2023 به 2.5 میلیارد دلار در سال 2024 رشد کند.
source
تحصیل در ترکیه