Apple، غول فناوری جهان، قصد دارد جزئیات بیشتری در مورد برنامه‌های خود برای استفاده از هوش مصنوعی تولیدی در اواخر این سال افشا کند. مدیرعامل شرکت، تیم کوک، در جریان جلسه سالانه سهامداران شرکت در روز چهارشنبه اعلام کرد که سازنده آیفون پتانسیل شگفت‌انگیزی برای پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی تولیدی می‌بیند، و به همین دلیل است که در حال حاضر به طور قابل توجهی در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کند. کوک اظهار داشت که این امر فرصت‌های تحول‌آفرین برای کاربران را در زمینه‌های بهره‌وری، حل مسئله و موارد دیگر فراهم خواهد کرد.

با اینکه اپل در راه‌اندازی هوش مصنوعی تولیدی، که می‌تواند پاسخ‌هایی شبیه به انسان به درخواست‌های نوشتاری ارائه دهد، نسبت به رقبایی مانند مایکروسافت و گوگل آلفابت کندتر عمل کرده است، کوک استدلال کرد که هوش مصنوعی هم اکنون در پشت صحنه محصولات اپل فعالیت دارد ولی اعلام کرد که اخبار بیشتری در مورد ویژگی‌های صریح هوش مصنوعی در اواخر این سال منتشر خواهد شد. بلومبرگ پیشتر گزارش داده بود که اپل قصد دارد از هوش مصنوعی برای بهبود توانایی جستجو در داده‌های ذخیره شده روی دستگاه‌های اپل استفاده کند.

کوک در ادامه افزود: «هر مک که توسط سیلیکون اپل قدرت گرفته، یک ماشین هوش مصنوعی فوق‌العاده توانمند است. در واقع، کامپیوتری بهتر برای هوش مصنوعی در بازار امروز وجود ندارد.»

منتخب کاربران

source
تحصیل در ترکیه