بهترین ویدئو پروژکتور خانگی برای تماشای فیلم، مسابقات ورزشی و حتی گیمینگ کدام است؟ در پاسخ به این سوال می‌توان دستگاه‌های متعددی را مطرح کرد که قرار است در این مقاله از پلازا با هم این موارد را بررسی کنیم.

تصور عموم ما از ویدئو Projector در واقع پرزینتر‌ها و پروژکتور‌هایی است که برای ارائه فایل‌های پاورپوینت در مدرسه و دانشگاه و یا حتی شرکت‌ها از آنها استفاده می‌شود. در این خصوص باید گفت که پروژکتور‌های امروزی می‌توانند حتی از کیفیتی که در سینما به شما داده می‌شود هم بهتر عمل کنند و تصاویر را با کیفیت 4K در اختیار شما بگذارند. بعضی از آنها حتی امکانات نرم افزاری مانند استفاده از سرویس‌های استریمینگ ویدئو مثل نتفلیکس را هم دارند. پس اگر در مورد انتخاب آنها به جای یک تلویزیون بزرگ شک دارید باید بگوییم از این نظر خیلی راحت باشد. در این مقاله قرار است با هم چند نمونه از این دستگاه‌ها را بررسی کنیم و ببینم بهترین ویدئو پروژکتور خانگی کدام است.

قبل از اینکه به سراغ بررسی بهترین ویدئو پروژکتور خانگی برویم، بهتر است اول ویژگی‌های این پروکتور‌ها انچه آنها را به بهترین تبدیل می‌کند را بررسی کنیم تا در صورتی که مورد دیگری در بازار پیدا کردید که در لیست ما نبود، خودتان بتوانید آنها را ارزیابی کرده و ببینید که مناسب شما هست یا نه!

فهرست مطالب

ویژگی‌های بهترین ویدئو پروژکتور خانگی چه باید باشد‍؟

عموم ویژگی‌هایی که از دستگاه‌های صوتی و تصویری، از سینما خانگی گرفته تا مانیتور‌ها و تلویزیون‌ها انتظار داریم، حول محور کیفیت تصویر و البته صدا می‌چرند. اما وقتی پای پروژکتور‌ها در میان باشد، مواردی مانند میزان نور، فاصله پرتاب تصویر و چیز‌های عجیب و غریب دیگری هم وارد میدان می‌شوند.

در این قسمت می‌خواهیم تمامی معیار‌هایی که لازم است در پیدا کردن بهترین ویدئو پروژکتور خانگی برای خود در نظر داشته باشید را بررسی کرده و بهترین را به شما ارائه دهیم. در صورتی که بخواهیم لیستی از این موارد ارائه دهیم، نتیجه از این قرار خواهد بود:

کیفیت تصویر: اولین موردی که در تمامی نمایشگر‌ها هم مطرح می‌شود، کیفیت تصویر است. در این خصوص باید گفت که دستگاهی که بخواهد عنوان بهترین ویدئو پروژکتور خانگی را کسب کند، باید از نظر کیفی توانایی خوبی برای نمایش تصاویر داشته باشد و دستگاه‌هایی که ما معرفی می‌کنیم، به طور معمول کیفیت 4K را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین ویدئو پروژکتور خانگی

رزولوشن: اندازه رزولوشن در این دستگاه‌ها به طور ویژه ای بالاتر از تلویزیون‌ها و نمایشگر‌ها خواهد بود. بسته به اینکه بازه سایز نمایش پروژکتور شما چه اندازه باشد و یا کیفیت آن چه باشد، این رزولوشن هم می‌تواند بین دستگاه‌های مختلف فرق کند.

میزان نور: شدت نور ارائه شده در یک پروژکتور می‌تواند تاثیر مستقیمی روی وضوح تصویر و امکان کارکرد در محیط‌های روشن را داشته باشد . این میزان نور برای دستگاه‌های مختلف به صورت عددی و با یکای لومن (یکی میزان نور) ارائه می‌شود. در دستگاه‌های که بخواهند عنوان بهترین ویدئو پروژکتور خانگی را داشته باشند، میزان نور ۲۵۰۰ لومن به عنوان یک میانگین خوب تلقی می‌شود.

همچنین بخوانید :

تکنولوژی نمایش تصویر: این موضوع شاید به طور محسوس حساس نشود، اما می‌تواند به عنوان یک موضوع جانبی مورد بخش قرار گیرد. در این خصوص باید گفت که تکنولوژی‌های مختلفی وجود دارند که در این دستگاه‌ها استفاده شده اند. در این مورد باید گفت که تمامی آنها یا به صورت تکنولوژی LCD محور هستند، یا LDP محور که برای بهترین ویدئو پروژکتور خانگی تکنولوژی‌هایی از خانواده LCD مانند Laser 3LCD یا 3LCD گزینه‌های ایده آل تری هستند.

فاصله پرتاب تصویر: دوست دارید ویدئو پروژکتور خانگی شما در چه فاصله ای از دیوار قرار داشته باشد؟ مطمئنا برای خیلی از افراد خوشایند نیست که همیشه یک چیز اضافی در وسط پذیرایی آنها قرار گرفته یا از سقف آویزان شده باشد! در این حالت که شما می‌خواهید به صورت دائمی از این دستگاه استفاده کنید، بهترین ویدئو پروژکتور خانگی برای شما دستگاه‌های Short Throw و Ultra Short Throw هستند که می‌توانند در فاصله ۲۰ سانتی متری از دیوار قرار گرفته و کار می کنند.

ویژگی‌های بهترین ویدئو پروژکتور خانگی چه باید باشد‍!؟

کیفیت صدا: اگر از دستگاه‌های جانبی و بلندگو‌های خاص استفاده نمی‌کنید، کیفیت صدا مسئله دیگری است که باید آن را در نظر بگیرید. عموما بهترین ویدئو پروژکتور خانگی از نظر صدا دستگاه‌هایی بزرگتر نسبت به سایرین هستند و ممکن است این مساله باب میل بعضی از کاربران نباشد!

پورت‌ها و ورودی ها: دستگاه‌هایی که تحت عنوان بهترین ویدئو پروژکتور خانگی در بازار عرضه می‌شوند، از نظر امکانات ورودی می‌توانند پورت‌های مختلفی را در اختیار شما قرار دهند. عموم آنها از دو پورت HDMI بهره مند هستند و این ورودی اصلی ترین نحوه انتقال اطلاعات به این دستگاه‌ها است. البته در بیشتر آنها پورت‌های USB هم وجود دارد و می‌توانید از آنها استفاده نمایید.

همچنین بخوانید :

اکنون با درک این موارد می‌توانیم به سراغ معرفی بهترین ویدئو پروژکتور خانگی برویم و ببینیم هر کدام از آن این دستگاه‌ها چه ویژگی‌ها را در چه سطحی در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

بهترین ویدئو پروژکتور خانگی کدام است؟

با توجه به ویژگی‌هایی که گفته شد می‌توان انتظارات زیادی را از ویدئو پروژکتور‌ها داشت و به طور خاص مواردی که برای استفاده‌های خانگی به خدمت گرفته می‌شوند، از نظر این ویژگی‌ها و کاربرد‌ها در لول‌های بالایی قرار دارند. در اینجا قرار است چند مورد از بهترین‌های بازار را با هم بررسی کنیم و ببینیم که تا به اینجای کار بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید پیدا کنید چه موراید هستند.

جدول زیر می‌تواند به صورت اجمالی دیدگاهی از این ویدئو پروژکتور‌ها و مشخصات کلی آنها به شما بدهند.

نام دستگاه کیفیت تصویر نوردهی اندازه تصویر سیستم پروجکشن
Epson Pro Cinema LS12000 4K ۲۵۰۰ لومن از ۵۰ تا ۱۳۰ اینچ Laser 3LCD
Hisense L9G TriChroma 4K ۳۰۰۰ لومن از ۱۰۰ تا ۱۲۰ اینچ Three-Laser DLP
Samsung The Premiere 4K ۲۸۰۰ لومن از ۱۰۰ تا ۱۳۰ اینچ Three-Laser DLP
BenQ TK700Sti 4K ۳۰۰۰ لومن  تا ۱۲۰ اینچ DLP
JVC DLA-NZ8 8K ۲۵۰۰ لومن از ۶۰ تا ۲۰۰ اینچ Laser D-ILA
Samsung The Freestyle FHD ۵۵۰ لومن از ۳۰ تا ۱۰۰ اینچ LED DLP

در ادامه به صورت موردی هر کدام از آنها را با هم بررسی خواهیم کرد:

بهترین ویدئو پروژکتور خانگی: Epson Pro Cinema LS12000

بهترین ویدئو پروژکتور خانگی: Epson Pro Cinema LS12000

  • سیستم پروجکشن: Laser 3LCD
  • کیفیت تصویر: 4K
  • اندازه تصویر: ۵۰ تا ۱۳۰ اینچ
  • رزولوشن: ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰
  • میزان نوردهی: ۲۵۰۰ لومن
  • پورت‌های ورودی: ۲۰ پورت HDMI

برند اپسون یکی از نام‌هایی است که خیلی از افراد با آن آشنایی دارند و در زمینه تجهیزاتی مانند پرینتر ها، ویدئو پروژکتور و پرزنتر ها، اسپیکر‌های خرفه یا و نمایشگر‌ها و خلاصه خیلی از سخت افزار‌های کامپیوتر از بهترین‌ها شناخته می‌شود. در مورد بهترین ویدئو پروژکتور خانگی هم باید گفت که باز عنوان بهترین مورد به این برند می‌رسد. هرچند برند‌هایی مانند سونی و یا JVC هستند که دستگاه‌های بهتری دارند، اما اگر بخواهیم معقول رفتار کنیم و هزینه‌های سنگین آنها را متحمل نشویم، این سینمای خانگی گزینه ای خواهد بود که در لیست ما بالاترین جایگاه را دارد.

همچنین بخوانید :

در اینجا ما با دستگاهی طرفیم که کیفیت تصویری خارق العاده را در اختیار ما می‌گذارد، تنظیمات و کار کردن با آن ساده است و همینطور قابلیت‌های زیادی را به کاربران می‌دهد. این دستگاه حرفه ای می‌تواند ویژگی‌هایی مانند کیفیت تصویر 4K را به همراه بهینه سازی‌هایی مانند HDR 10 + در اختیار ما بگذارد و با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز یک تصویر روان را در اختیار شما قرار می‌دهد. هرچند نسبت به سایر برند‌ها ارزان تر است ولی قیمت این مدل کمی بالا خواهد بود و در رنج گران قیمت قرار می‌گیرد.

بهترین ویدئو پروژکتور اولترا شورت ترو: Hisense L9G TriChroma Laser 4K TV

بهترین ویدئو پروژکتور اولترا شورت ترو: Hisense L9G TriChroma Laser 4K TV

  • سیستم پروجکشن: 3-laser DLP
  • کیفیت تصویر: 4K
  • اندازه تصویر: ۱۰۰ تا ۱۲۰ اینچ
  • رزولوشن: ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰
  • میزان نوردهی: ۳۰۰۰ لومن
  • پورت‌های ورودی: ۳ پورت HDMI

هایسنس از برند‌های دیگری است که امروزه بازار ایران را با تلویزیون‌های با کیفیت خود پر کرده است و به برندی شناخته شده تبدیل شده است. در اینجا محصولی از این برند را درایم که به جرات می‌تواند بهترین ویدئو پروژکتور خانگی از نوع اولترا شورت ترو باشد. در صورتی که این ویدئو پروژکتور را در فاصله ۱۱ اینچی از دیوار قرار دهید می‌تواند یک تصویر ۱۰۰ اینچی را به شما ارائه دهد. پس اگر نگران این هستید که ویدئو پروژکتور دکور خانه شما را به هم بریزد، باید گفت که این دستگاه می‌تواند یک ظاهر مدرن و خوب هم به خانه بدهد و زیر دست و پا هم نخواهد بود.

علاوه بر این ویژگی‌های دیگری مانند وجود سیستم تلویزیونی در آن نوردهی بالا با ۳۰۰۰ لومن، کیفیت تصویر فوق العاده و همینطور کیفیت صدای خوب از ویژگی‌هایی است که این دستگاه به شما می‌دهد. البته معایبی مانند تنظیمات داخلی محدود و نداشتن امکان استفاده از سرویس‌های استریمینگ مثل نتفلیکس در آن وجود دارد که با یک اندروید باکس رفع می‌شود. اگر سری به مقاله بهترین اندروید باکس‌های بازار بزنید می‌توانید به موارد خوبی برای استفاده در کنار این ویدئو پروژکتور دسترسی داشته باشید.

بهترین ویدئو پروژکتور خانگی از نظر صدا: Samsung The Premiere

بهترین ویدئو پروژکتور خانگی از نظر صدا: Samsung The Premiere

  • سیستم پروجکشن: Three-Laser DLP
  • کیفیت تصویر: 4K
  • اندازه تصویر: ۱۰۰ تا ۱۳۰ اینچ
  • رزولوشن: ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰
  • میزان نوردهی: ۲۸۰۰ لومن
  • پورت‌های ورودی: ۳ پورت HDMI، پورت آنتن، فیبر نوری، یک خروجی صدای AUX

وقتی در مورد لوازم صوتی و تصویری نام برند سامسونگ در میان می‌آید جای توضیح اضافه دادن نیست و می‌توان گفت که بای یکی از بهترین‌های بازار طرفیم. در اینجا یکی از بهترین ویدئو پروژکتور‌های خانگی ارائه شده توسط این برند را درایم که می‌تواند عملکردی ایده آل به خصوص در مورد صدا داشته باشد. این ویدئو پروژکتور‌ حرفه ای تمامی ویژگی‌های یک تلویزیون هوشمند را به شما ارائه کرده و امکاناتی مانند سیستم عامل حرفه ای، فرامین صوتی، و همینطور ورودی‌های گوناگون صوت و تصویر را دارد.

ویژگی بارز این دستگاه کیفیت صدای خوب آن بوده که به واسطه بلندگو‌های ۴۰ واتی و ۴.۲ کاناله آن و همینطور استفاده از تکنولوژی Audio Beam برای بهتر کردن کیفیت و حجم صدا می‌تواند عملکرد خوبی در این زمینه ارائه کند. میزان نور بالای این دستگاه می‌تواند آن را به یک گزینه خوب برای تماشای تلویزیون در وز تبدیل کند اما باید گفت که به دلیل استفاده از DLP در سیستم پروجکشن ممکن است کمی دچار حالت رنگین کمانی در گوشه‌ها شود.

بهترین دستگاه اقتصادی: BenQ TK700Sti

بهترین ویدئو پروژکتور اقتصادی: BenQ TK700Sti

  • سیستم پروجکشن: DLP
  • کیفیت تصویر: 4K
  • اندازه تصویر: تا ۱۲۰ اینچ
  • رزولوشن: ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰
  • میزان نوردهی: ۳۰۰۰ لومن
  • پورت‌های ورودی: ۲ پورت HDMI، یک پورت RS232 و یک خروجی صدا

برند بنکیو از برند‌هایی است که در زمینه نمایشگر‌ها و تجهیزات تصویری نام خوبی را از خود به جای گذاشته است. این برند تایوانی از مواردی است که بازار اروپا را در اختیار دارد و خیلی از محصولات این برند مانند مانیتور ها، پروژکتور ها، اسکنر‌ها و تجهیزاتی که در این حوزه قرار دارند، جایگاه خوبی را برای خود دست و پا کرده اند. در اینجا ما یکی از ویدئو پروژکتور‌های اقتصادی از این برند را داریم که از خیلی جهات ایده آل است. البته باید گفت که اقتصادی بودن آن به معنی ارزان بودن نیست و شما می‌توانید موارد ارزان تر هم پیدا کنید. اما آنها نمی‌توانند کیفیتی که این دستگاه می‌دهد را ارائه کنند.

همچنین بخوانید :

در پروژکتور BenQ TK700STi ما شاهد امکانات خوبی مانند کیفیت 4K، سیستم صوتی مناسب و خوب، رزولوشن بالا، امکان استفاده در اندازه‌ها و فواصل مختلف، رنگ‌های شفاف و تصویری با نور زیاد و مناسب در روز را خواهید داشت. همینطور نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز و همینطور تاخیر تصویر ۱۶ میلی ثانیه ای این دستگاه را برای گیمینگ به یک گزینه مناسب تبدیل می‌کند. پس اگر به دنبال ویدئو پروژکتور گیمینگ اقتصادی خوبی هستید، می‌توانید روی این دستگاه حساب کنید.

بهترین دستگاه پرمیوم: JVC DLA-NZ8

بهترین ویدئو پروژکتور خانگی پرمیوم: JVC DLA-NZ8

  • سیستم پروجکشن: Laser D-ILA
  • کیفیت تصویر: 8K
  • اندازه تصویر: ۶۰ تا ۲۰۰ اینچ
  • رزولوشن: ۴۰۸۶ در ۲۱۶۰
  • میزان نوردهی: ۲۵۰۰ لومن
  • پورت‌های ورودی: ۳ پورت HDMI

در صورتی که بخواهیم چشممان را بر معیار قیمت ببندیم و بهترین ویدئو پروژکتور خانگی پرمیوم که همه چیز آن از بهترین‌ها باشند را انتخاب کنیم، گزینه ای که می‌تواند برای ما مناسب باشد یک دستگاه JVC مدل DLA-NZ8 است که تقریبا ۱۳ هزار دلاری آب می‌خورد! اما می‌توان گفت از نظر کیفی حرف ندارد و بهترین‌ها را به شما ارائه می‌کند. سیستم پروجکشن آن از نوه Laser D-ILA بوده که در نوع خود بهترین است و می‌تواند تا ۲۰۰ اینچ تصویر با کیفیت و میزان نور ۲۵۰۰ لومن را به شما بدهد که در هیچ کدام از مواردی که بررسی کردیم از این موضوع خبری نبود.

همینطور ویژگی‌هایی مانند HDR بهبود یافته می‌تواند جزئیات و رنگ‌های تصویر 8K آن را بهبود دهد. همینطور نرخ تازه سازی آن که می‌تواند در کیفیت 4K تا اندازه ۱۲۰ هرتز هم بالا بیاید آن را تبدیل به گزینه خوبی برای استفاده در کنار کنسول‌ها می‌کند. از نظر کیفیت صدا نیز باید گفت که کیفیتی فراتر از حد انتظار را ارائه خواهد داد.

بهترین ویدئو پروژکتور همراه:  Samsung The Freestyle

بهترین بهترین ویدئو پروژکتور همراه:  Samsung The Freestyle

  • سیستم پروجکشن: LED DLP
  • کیفیت تصویر: FHD
  • اندازه تصویر: از ۳۰ تا ۱۰۰ اینچ
  • رزولوشن: ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰
  • میزان نوردهی: ۵۵۰ لومن
  • پورت‌های ورودی: ۱ پورت میکرو HDMI

در صورتی که منظور شما از پیدا کردن بهترین ویدئو پروژکتور خانگی یک ویدئو پروژکتور کوچک و قابل حمل است که جای زیادی نگیرد و مانند سایرین نباشد، سامسونگ فری استایل بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این پروژکتور یک طراحی استوانه ای دارد که عرض آن ۴ سانتی متر و ارتفاع آن ۷ سانتی متر است. البته با استفاده از پایه نگهدارنده می‌تواند تا ۱۰ سانتی نیز ارتفاع داشته باشد. بدیهی است وقتی از نظر اندازه اینطور کوچک شود، ماژول‌های صدا و همینطور لامپ آن نیز از اندازه پایین تری بهره مند خواهند بود. در واقع این دلیلی است که این ویدئو پروژکتور نمی‌تواند بیشتر از ۵۵۰ لومن نوردهی داشته باشد.

همچنین بخوانید :

برخلاف ظاهر کوچک باید گفت که این پروژکتور از نظر نرم افزاری می‌تواند هر چه که برای یک سینمای خانگی نیاز دارید را به شما بدهد. امکانات مختلف مانند سرویس‌های استریمینگ، رنج وسیعی از اپلیکیشن‌ها که می‌توانند روی آن نصب شوند، استفاده از تلویزیون‌های اینترنتی و خیلی موارد دیگر می‌تواند از ویژگی‌های مهم این دستگاه باشد. البته باید گفت که سامسونگ فری استایل از نظر قیمتی رنج بالایی دارد و اگر دستگاه‌های بزرگتر از این را بخواهید می‌توانید با هزینه کمتر کیفیت بهتری را هم بدست آورید.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به سراغ بررسی بهترین ویدئو پروژکتور خانگی رفتیم و دیدیم چه دستگاه‌هایی می‌توانند این عنوان را داشته باشند. در این مورد باید گفت Epson Pro Cinema LS12000 بهترین دستگاه در مجموع بود و بعد از آن نیز Hisense L9G TriChroma بهترین اولترا شورت ترو و سامسونگ پریمیر بهترین کیفیت صدا را ارائه می‌داند. پروژکتور BenQ TK700STi بهترین گزینه اقتصادی ما بود و جی وی سی DLA-NZ8 نیز دستگاه تمام پرمیومی بود که معرفی کردیم. اگر شما هم دستگاهی را می‌شناسید که می‌تواند در این لیست قرار بگیرد، خوشحال می‌شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source
تحصیل در ترکیه

توسط