اشتراک گذاری فایل ها بین گوشی موبایل و لپ تاپ به یک کار رایج در زندگی روزمره ما تبدیل شده است. ممکن است به دلایل مختلفی همچون کمبود حافظه، گرفتن بکاپ از فایل های خود در گوشی و یا استفاده از داده های گوشی خود در لپ تاپ، بخواهید فایل های ذخیره شده در گوشی خود را به لپ تاپ یا کامپیوتر انتقال دهید. انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ کار دشواری نیست و گزینه های زیادی برای این کار وجود دارد که در این مقاله ما چند تا از بهترین روش ها را بررسی خواهیم کرد و شما می توانید بسته در دسترس بودن و سهولت، هر یک از روش ها را انتخاب کنید.

انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ با کابل USB

اولین و ساده ترین روش برای انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ استفاده از کابل USB است. برای این کار شما فقط به یک کابل USB نیاز دارید و کافی است گوشی خود را با آن کابل به لپ تاپ وصل کنید. این روش برای انتقال فایل هایی با حجم بالا بسیار کاربردی است و اگر می خواهید از فایل های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و یا تمامی فایل های موجود در گوشی را به لپ تاپ انتقال دهید، اتصال گوشی به لپ تاپ با کابل یک راه آسان و سریع است.

اگر حافظه گوشی پر شده و مجبور هستید و از طرفی نیز بودجه کافی برای خرید لپ تاپ را ندارید می توانید با تیهه یک فلش مموری و یا کارت حافظه خارجی یک حافظه پشتیبان برای خود ایجاد کنید. قابل ذکر است که قیمت لپ تاپ استوک نسبت به مدل های نو ارزان تر است و شما می توانید با بودجه کمتری یک لپ تاپ برای خود تهیه کنید. لازم است بدانید که پس از اتصال گوشی به لپ تاپ، گوشی شما به عنوان یک درایو خارجی در لپ تاپ شما نمایش داده می شود و می توانید به فایل های گوشی خود در لپ تاپ دسترسی داشته باشید.

استفاده از بلوتوث، انتقال فایل به صورت بی سیم

اگر به کابل USB دسترسی ندارید و یا می خواهید بدون استفاده از کابل یک فایل با حجم کم را به لپ تاپ انتقال دهید، بلوتوث روش مناسبی است. برای انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ با بلوتوث باید در هر دو دیوایس بلوتوث روشن باشد و سپس با جفت کردن گوشی با لپ تاپ می توانید فایل را ارسال کنید. این روش برای تمامی برندها و در همه سیستم عامل ها کاربردی است و اگر به تازگی یک لپ تاپ استوك اپل پرو تهیه کرده اید و می خواهید فایل های گوشی اندرویدی را به آن انتقال دهید به آسانی قابل انجام است.

اتصال گوشی به لپ تاپ با استفاده از Wi-Fi

استفاده از WI-FI نیز روش دیگری برای انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ به صورت بی سیم است. شما می توانید با استفاده از قابلیت wifi و استفاده از برنامه هایی همچون Shareit و Zapia به آسانی فایل های گوشی خود را به لپ تاپ انتقال دهید. برنامه Shareit برای تمامی سیستم عامل ها قابل دسترس است و اگر گوشی ایفون و یا آیپد اپل دارید با این روش می توانید به آسانی فایل های خود را انتقال دهید.

برای مثال اگر ایپد دارید که حافظه آن پر شده و از طرفی با توجه به قیمت ایپد پرو نمی توانید مدل جدیدتر با حافظه بالاتر را تهیه کنید، با استفاده از Shareit می توانید فایل های خود را مدیریت کنید. ناگفته نماند AirDroid نیز روش دیگری است که به شما امکان می دهد تمامی فایل ها و حتی تماس ها و پیام های گوشی خود را از طریق لپ تاپ مدیریت کنید.

انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ با استفاده از ایمیل

انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ با کابل و WIFI برای مواقعی هر دو دستگاه نزدیک هم هستند عالی است. اما اگر لپ تاپ در دسترس نباشد استفاده از ایمیل می تواند انتخاب ایدئالی باشد و شما می توانید فایل های خود را از گوشی به لپ تاپ ارسال کنید. برای این کار شما باید فایل های گوشی خود را به ایمیل پیوست کنید و سپس به آدرس ایمیل خود در لپ تاپ ارسال کنید. این روش برای اسناد و فایل های کم حجم گزینه مناسبی است اما برای فایل هایی که حجم بالایی دارند مثلا ویدیو و یا فایل صوتی، روش های قبلی انتخاب بهتری هستند.

استفاده از فضای ذخیره سازی ابری

یکی دیگر از راه های انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ استفاده از فضای ذخیره سازی ابری است. به این منظور که شما می توانید فایل های خود را در فضای ذخیره سازی ابری مانند Google Drive و یا Dropbox آپلود کنید و سپس فایل ها را در لپ تاپ خود دانلود کنید. این روش برای مواقعی که حجم فایل انتقالی بالا است و لپ تاپ نزدیک شما نیست بسیار ایدئال و کاربردی است.

نکات مهم برای انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ

با استفاده از روش های مذکور می توانید در هر زمان و مکانی فایل های خود را به لپ تاپ انتقال دهید. اما در اینجا لازم است چند نکته مهم برای انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ را به شما بگوییم که با رعایت آنها استفاده بهینه تری خواهید داشت.

  • قبل از انتقال فایل ها، از شارژ کافی گوشی و لپ تاپ خود مطمئن شوید.
  • اگر از کابل USB استفاده می کنید، بهتر است کابل اصلی گوشی خود را انتخاب کنید.
  • برای اتصال بلوتوث مطمئن شوید که بلوتوث گوشی و لپ تاپ شما فعال است.
  • اگر از ایمیل استفاده می کنید، مطمئن شوید که آدرس ایمیل خود در لپ تاپ را به درستی وارد کرده اید.
  • اگر از فضای ذخیره سازی ابری استفاده می کنید، باید برنامه فضای ذخیره سازی ابری را در گوشی و لپ تاپ خود نصب کرده باشید.

بهترین روش برای انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ کدام است؟

در این مقاله پنج روش برای انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ را بررسی کردیم و نحوه استفاده را نیز توضیح دادیم. در واقع نحوه اتصال گوشی به لپ تاپ و انتخاب بهترین روش به نیازها و شرایط شما بستگی دارد و بسته به موقعیتی که دارید می توانید روش مناسب را انتخاب کنید.

  • اگر می خواهید سریع ترین روش را انتخاب کنید، از کابل USB استفاده کنید.
  • اگر می خواهید به صورت بی سیم فایل ها را انتقال دهید، از بلوتوث یا Wi-Fi استفاده کنید.
  • اگر می خواهید فایل ها را به طور دائم در لپ تاپ خود ذخیره کنید، از ایمیل یا فضای ذخیره سازی ابری استفاده کنید.

شما کدام روش را پیشنهاد می کنید؟ اگر روش دیگری در نظر دارید در قسمت نظرات آن را معرفی کنید.

source
تحصیل در ترکیه

توسط