کلاس یوس
سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایشدهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
در تاریخ یکم دی سال ۱۴۰۲، آرمین کریمی، کار خود را بهعنوان مدیرعامل «ماکسیم» شروع کرد.
شایان ذکر است که وی از زمان آغاز به کار این سامانه یعنی بیشتر از ۶ سال در این مجموعه فعالیت داشته و پیش از این مدیر بخش توسعه و عملیات و یکی از اعضای هیأتمدیره «ماکسیم» بوده است. او در اولین مصاحبهی خود بهعنوان مدیرعامل، از مسیری که در این سالها طی کرده است و همچنین از برنامههای بزرگی که برای آیندهی سامانه درنظر دارد، صحبت کرد.
کریمی که فارغالتحصیل دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه هوایی مسکو است از علاقهاش به فناوریهای نوین و استارتاپها گفت و توضیح داد چگونه در این مسیر قرار گرفته است. او عنوان کرد که درطول تحصیل و زندگی در خارج از کشور با مشاهدهی اپلیکیشنهای فعال در عرصهی حملونقل، مدام در این فکر بوده است که شاید بتوان استارتاپی در این حوزه راهاندازی کرد. در آن زمان هنوز هیچ شرکتی در این زمینه در ایران فعالیت نمیکرد. او افزود:
«ایدهی اولیهی ما استارتاپ متفاوتی بود که هنوزهم نمونهی فعالی از آن در کشور وجود ندارد. در آن زمان چالشهای بسیاری برای راهاندازی این کسبوکار داشتیم. چالشهایی از قبیل ریسکهای رگولاتوری که باعث میشد سرمایهگذاران تمایلی به حمایت مالی نداشته باشند.»
با این حال او هرگز ازعلاقه و هدف خود دست نکشید و همیشه خدماتی را که این قبیل سامانهها به مردم ارائه میدادند، تحسین میکرد و مطمئن بود که آیندهی صنعت حملونقل کشور تحت تأثیر این فناوریها متحول خواهد شد و بر همین اساس زمانی که با پیشنهاد شغلی از طرف سامانهی «ماکسیم» مواجه شد، تصمیم گرفت با این استارتاپ همراه شده تا پله پله به هدف اصلی خود نزدیک شود.
سامانهی «ماکسیم» در سال ۱۳۹۶ در ایران افتتاح شد و اولین شهری که فعالیت خود را در آن شروع کرد، کلانشهر تهران بود. این سامانه به سرعت به یکی از اولین بسترهای درخواست خودرو و تحویل مرسولات کشور تبدیل شد.
کریمی هنگام شروع فعالیت در مجموعهی «ماکسیم» بهعنوان یکی از مدیران توسعهی این صنعت ایفای نقش میکرد. بازار تاکسی در مقابل چشمان او درحال تغییر بود و همچنین پیشرفت و فناوری اطلاعات، افکار و نگاه مردم را در زمینهی سفر و روشهای درخواست تاکسی کاملاً دگرگون کرده بود. او خاطرنشان کرد:
«ما فعالیت خود را با یک تیم بسیار کوچک شروع کردیم و مسئولیت اصلی من مدیریت توسعه و عملیات بود. ما در شروع کار در شرایطی قرار داشتیم که باید ساختارهای لازم را برای توسعه در مدتزمان کوتاهی ایجاد میکردیم. اعتقاد من بر این بود که بهترین استراتژی با توجه به موقعیت بازار ایران و حضور رقبا، توسعهی سریع است. بههمین منظور سعی کردیم تیم خود را کاملتر کرده و بخشهای مختلف شرکت را راهاندازی کنیم. ما همزمان مشغول مسائل مهم دیگری همچون تجزیه وتحلیل بازار، مذاکره با سازمانهای دولتی، راهاندازی دفاتر، جستوجو و آموزش نیرو، قیمتگذاری، تبلیغات و … بودیم. به تدریج و در زمان کمی توانستیم در اکثر شهرهای ایران فعالیت عملیاتی داشته باشیم و با جذب افراد توانمند و استعدادهای بالقوه، تعداد نیروهای خود را افزایش دهیم و یک تیم خلاق، منسجم و قوی بسازیم. «ماکسیم»، جایگاه خود را به مرور در بازار پیدا کرد و با سرعت زیادی به محبوبیت رسید. امروز، مجموعهی ما یکی از بزرگترین سامانههای تاکسی اینترنتی در کشور است و من بسیار خوشحالم که در کنار همکارانم در شکلگیری و توسعهی آن نقش داشتهام.»
درحال حاضر این سامانه در حوزهی سفرهای بین شهری پیشرو بوده و بیش از ۲۰۰ شهر را تحت پوشش خود قرار داده است. تاکنون بیش از چند میلیون نفر از خدمات سامانهی «ماکسیم» استفاده کردهاند. از جذابترین ویژگیهای سامانه میتوان به قیمتهای مقرون به صرفه و قابلیتهای متنوع نرمافزار «ماکسیم» اشاره کرد که نقطهی تمایز آن با سایر رقبا نیز همین موضوع است.
مدیرعامل جوان این سامانه دربارهی اهداف و برنامههای آینده چنین گفت:
«برنامههای زیادی برای آینده درنظر گرفته شده است؛ اما پایه و اساس برنامههای راهبردی ما همچون گذشته خواهد بود. «ماکسیم»، حضور خود را در پهنهی جغرافیایی کشور گسترش میدهد و به ارائهی خدمات با تعرفههای مناسب و کیفیت بهینه ادامه خواهد داد.
تأکید ما همواره بر گسترش شبکهی شعب فرانشیزی و توسعهی سفرهای درونشهری و بینشهری است. اقدامات جامعی در این خصوص نیز در دست انجام است تا اطمینان حاصل کنیم امکان استفاده از خدمات حملونقل «ماکسیم» برای تمام مردم در سراسر ایران فراهم است.» سامانهی «ماکسیم» با داشتن مدیری جوان و بلندپرواز، قصد دارد سهم خود را در بازار حملونقل مسافر در کشورافزایش دهد؛ همچنین ارائهی خدمات با قیمت مناسب به مسافران، ایجاد فرصتهای کسب درآمد برای رانندگان و تلاش درجهت کاهش بیکاری از هدفهای اصلی و همیشگی این سامانه بوده است و ما همچنان در مسیر رسیدن به این اهداف، تلاش خواهیم کرد.
source