کلاس یوس

مستر بیست (MrBeast) اولین ویدیوی خود را در ایکس منتشر کرده و بیش از 263 هزار دلار درآمد تبلیغاتی داشته است. البته او می‌گوید این رقم کمی غیرواقعی است. در این ویدیو او خودروهای یک دلاری تا 100 میلیون دلاری را امتحان می‌کند و بلاهایی نیز سر آن‌ها می‌آورد.

«جیمی دونالدسون» که در یوتوب با نام MrBeast شناخته می‌شود، گفته است که از اولین ویدیوی خود در ایکس بیش از 263 هزار دلار درآمد به‌دست آورده. این ویدیو با نام «خودروهای 1 تا 100 میلیون دلاری!» که قبلاً در یوتوب منتشر شده بود، در عرض یک‌ هفته بیش از 150 میلیون بازدید داشته است. در این ویدیو دونالدسون و تیمش سوار خودروهای مختلف و عجیب‌وغریبی مثل خودروهای پرنده و دریایی می‌شوند.

مستر بیست و کسب درآمد از ایکس

ایکس از سال 2023 برنامه اشتراک درآمد با تولیدکنندگان محتوا را راه‌اندازی کرد تا به محتواسازان سهمی را از درآمد تبلیغاتی خود ارائه کند. اگر پست‌های تولیدکنندگان محتوا به تعداد معینی از بازدید برسد می‌توانند سهمی از درآمد را به‌دست آورند.

مستر بیست و ایکس

«ایلان ماسک» از زمان خرید توییتر در سال 2022 گفته است که آن را به یک اپلیکیشن همه‌منظوره با تمرکز بر ویدیو تبدیل خواهد کرد و شخصیت‌های محبوب را نیز به این پلتفرم خواهد آورد.

دونالدسون با بیش از 370 میلیون مشترک در همه کانال‌هایش، محبوب‌ترین فرد در یوتوب محسوب می‌شود. ماسک از اولین ویدیوی مستر بیست در ایکس استقبال کرد و در پستی نوشت: «اولین ویدیوی MrBeast مستقیماً در ایکس ارسال شد!» «لیندا یاکارینو»، مدیرعامل ایکس نیز این ویدئو را در پستی به اشتراک گذاشت.

ماسک اولین‌بار در ماه دسامبر (آذرماه) پیشنهاد داد که دونالدسون محتواهای خود را به ایکس بیاورد. دونالدسون نیز با طعنه به او پاسخ داد:

«هزینه تولید ویدیوهای من به میلیون‌ها دلار می‌رسد و حتی با یک میلیارد بازدید در ایکس، نمی‌توان بخشی از این هزینه‌ها را جبران کرد. بااین‌حال، من به‌دنبال کشف فرصت‌هایی با درآمدزایی بیشتر هستم.»

درحالی‌که درآمد گزارش‌شده مستر بیست از اولین ویدیوی ایکس خود عدد بزرگی به‌نظر می‌رسد، اما برای او رقم زیادی نیست. طبق گزارش مجله فوربس، دونالدسون در سال گذشته میلادی 54 میلیون دلار به‌دست آورد و پردرآمدترین تولیدکننده محتوا سال 2023 بود.


source

توسط digitalwebmaster