جزیره قشم، بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس، با مساحت ۱۴۹۱ کیلومتر مربع در استان هرمزگان قرار دارد. این جزیره از شمال به بندر عباس، از شمال شرقی به جزیره زیبای هرمز، از شرق به جزیره لارک، از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب غربی به جزایر تنب کوچک و بزرگ می رسد.

قشم به دلیل موقعیت استراتژیک خود در تنگه هرمز، از گذشته های دور به عنوان یکی از مهم ترین مراکز تجاری و راهبردی در منطقه شناخته می شد. این جزیره همچنین به دلیل برخورداری از جاذبه های طبیعی و تاریخی متعدد، یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری ایران است.

جزیره قشم به دلیل برخورداری از طبیعتی زیبا و متنوع، یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای علاقه مندان به طبیعت گردی است. جزایر اطراف قشم نیز فرصت خوبی برای کمپ کردن در طبیعت و تماشای زیبایی های خلیج فارس هستند. در ادامه با زیباترین جزایر نزدیک به قشم و راهنمای سفر به آن آشنا شوید.

رزرو هتل در قشم

هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به جزیره قشم، یکی از کارهایی که در مدیریت هزینه‌های سفر تاثیر بسزایی دارد رزرو محل اقامت در قشم با بیشترین تخفیف است. جزیره قشم دارای هتل‌های متعددی است و اقامتگاه‌های بوم‌گردی هم از مکان‌های محبوب برای اقامت در این جزیره به شمار می‌روند.

برای رزرو هتل در قشم گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. می‌توانید در نزدیکی ساحل و در شهر قشم اقامت داشته باشید و یا محل اقامت خود را در درگهان و دیگر شهرهای این جزیره انتخاب کنید. یکی از بهترین انتخاب هایی که برای اقامت در این جزیره دارید، رزرو بوتیک هتل ایرمان قشم است.

در فلای تودی امکان مشاهده، بررسی و مقایسه هتل های قشم به راحتی امکانپذیر است. دسترسی به تعداد زیادی هتل و اقامتگاه در جزیره قشم این امکان را برای شما به وجود می‌آورد تا به راحتی به مقایسه امکانات و قیمت هتل‌ها بپردازید و بهترین انتخاب را برای رزرو هتل قشم داشته باشید.

برای این کار کافیست به صفحه هتل های داخلی فلای تودی بروید و بعد از انتخاب مقصد قشم و تاریخ سفر کلید جستجو را بزنید تا لیست کاملی از هتل های این جزیره‌ی دوست‌داشتنی برایتان به نمایش گذاشته شود.

در این صفحه می‌توانید تمامی هتل‌ها را به همراه امکانات، شرایط و قیمتشان ببینید و بعد از مقایسه بهترین گزینه متناسب با سلیقه و بودجه‌تان انتخاب کنید. در صفحه مربوط به هتل ایرمان قشم، مشخصات، امکانات و اطلاعات دقیق آن را مشاهده کرده و رزرو خود را ارزانتر از همه جا رزرو کنید.

رزرو ارزان بلیط هواپیما قشم

یکی از راحت ترین راه های رسیدن به جزیره، خرید بلیط هواپیما قشم است. برای رزرو پرواز قشم یکی از مطمئن‌ترین سایت ها، سایت جامع فلای تودی با پوشش صددرصدی مقاصد پروازی است. برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به مقصد قشم، کافی است ابتدا از برنامه پروازهای قشم اطمینان پیدا کنید. برای این کار در قسمت پرواز داخلی، نوع بلیط (بلیط هواپیما یکطرفه قشم یا بلیط هواپیما قشم رفت و برگشت) را انتخاب کنید و سپس سایر جزئیات مانند مبدا، مقصد، تاریخ رفت و برگشت، کلاس پرواز، تعداد مسافران و… را مشخص کرده و در آخر بر روی دکمه جستجوی پرواز کلیک کنید.

سفر به قشم، بزرگ ترین جزیره ایران

قشم با جاذبه های دیدنی بسیار و مراکز خرید متنوع و مقرون به صرفه ای که دارد، سالانه میزبان گردشگران بسیاری است. از جاذبه های گردشگری قشم می توان به دره ستارگان، تنگه چاهکوه، قلعه پرتغالی ها، دره تندیس ها، غار نمکدان، جنگل های حرا، روستای شیب دراز و … اشاره کرد. در اطراف جزیره قشم، چندین جزیره بسیار دیدنی و بکر مانند جزایر ناز، جزیره هنگام، جزیره لارک و جزیره هرمز وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

  1. جزایر ناز در قشم

جزایر ناز یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی قشم و یکی از عجایب هفتگانه آن به حساب می‌آید که در سواحل شرقی قشم قرار گرفته‌اند. جزایر ناز در واقع دو جزیره صخره‌ای کوچک در کنار هم هستند که در فاصله یک کیلومتری ساحل واقع شده‌اند.

هنگام جزر دریا، آب به قدری پایین می‌آید که می‌توانید به صورت پیاده تا جزایر قدم بزنید و از نزدیک از جزایر دیدن کنید. استفاده از بسیاری از تفریحات مهیج قشم مانند شتر سواری، جت اسکی، پاراگلایدر، قایق سواری، پاراسل، فلای برد و… در نزدیک این جزایر امکان پذیر است.

  1. جزیره هرمز

جزیره هرمز یکی از زیباترین مقاصد سفر پاییزی ایران محسوب می شود که به بهشت زمین‌شناسی ایران نیز معروف است. اگر به دنبال تجربه‌ای بکر و منحصر به فرد هستید بازدید از این جزیره را از دست ندهید. هرمز به لطف خاک سرخ و کوه‌های رنگارنگش عنوان جزیره رنگین کمان را از آن خود کرده است. معدن خاک سرخ، موزه نادعلیان، دره مجسمه‌ها، الهه نمک، قلعه پرتغالی‌ها و ساحل محیط زیست از بهترین جاذبه‌های گردشگری هرمز به شمار می‌روند.

  1. جزیره لارک

جزیره لارک به عنوان جزیره‌ای کوچک در یکی از جنوبی‌ترین نقاط ایران در نزدیکی قشم، با وجود تعداد اندکی مردم بومی، یکی از بکرترین جزایر خلیج فارس به حساب می آید. جزیره لارک در جنوب شرقی قشم، در فاصله 16 کیلومتری آن واقع شده و با چند دقیقه قایق سواری می توان خود را با آنجا رساند. این جزیره شاید اماکن گردشگری زیادی نداشته باشد اما پر است از سواحل زیبا و دیدنی که می‌توان ساعت ها از حضور در آنجا لذت برد.

یکی از دیدنی ترین سواحل جزیره لارک، ساحل فسفری بوده که به ساحل فیروزه ای هم معروف است. این ساحل به دلیل وجود فیتوپلانگتون ها، که در شب به رنگ آبی می‌درخشند و تصوری فوق العاده را اینجا می‌کنند، به شهرت رسیده اند.

  1. جزیره هنگام

یکی از محبوب‌ترین جاذبه های قشم جزیره هنگام است که در سفرتان به قشم بازدید از آن را نباید از دست دهید. یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های این جزیره دلفین‌های بازیگوشی هستند که دور تا دور جزیره هنگام زندگی می‌کنند.

از تفریحات جزیره هنگام می‌توان بازدید از بازارچه‌ی محلی و ساحلی اشاره کرد. در این بازارچه تماشایی، زنان و مردان بومی جزیره هنگام صنایع دستی خود را به فروش می‌رسانند، از این رو یکی از بهترین جاها برای خرید سوغاتی جزیره محسوب می‌ شود.

رزرو ارزان خدمات سفر با فلای تودی

فلای تودی این امکان را فراهم کرده تا بتوانید با استفاده از سایت یا اپلیکیشن به راحتی به تمامی خدمات سفر دسترسی داشته باشید. می توانید بدون هیچ نگرانی برای سفر به جزایر جنوب ایران و بازدید از جاذبه های گردشگری قشم برنامه ریزی کنید و رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما یا بلیط قطار خود را ساده و ارزان انجام دهید.

source
تحصیل در ترکیه