برای اینکه بهتر بتوانید با لیست کمپانی های برتر بازی سازی اشنا شوید نیاز به بررسی بخش های مختلفی از این شرکت ها خواهید داشت که بدنیست بدانید در ادامه لیست خوبی از شرکت های برتر بازیسازی و ناشر در سراسر جهان را معرفی نموده ایم.

اینکه یک شرکت مستقیما روی روند توسعه یک بازی دخالت داشته باشد شاید از دیدگاه برخی کاربران خوشایند نباشد ولی باید بدانید امروزه شرکت های مختلفی در این زمینه حضور یافته اند تا خواسته و ایده پردازی هایی که انجام داده اند را به طور کامل در بازی ها شاهد باشند. در ادامه این مقاله پلازا با لیست خوبی از بهترین شرکت های بازی سازی جهان (Best Game Companies) آشنا خواهید شد که بدنیست بدانید همگی آنها شناخته شده هستند.

فهرست مطالب

کمپانی های برتر بازی سازی

یکی از فاکتورهای مهمی که در آماده سازی این لیست به آن اهمیت داده شده درآمد شرکت ها در طول سال 2023 بوده است. شاخص های دیگری نیز به این موضوع مرتبط بوده اند اما بخش مالی یکی از دلایل اصلی موفق بودن یک شرکت در زمینه بازیسازی بوده است. رتبه بندی بهترین شرکت های بازی سازی جهان را از دست ندهید که در توضیحات هر یک به بازی هایی که از سوی ناشرین توسعه یافته است اشاره خواهیم داشت.

1. SONY؛ از بهترین کمپانی های بازی سازی جهان

1. SONY از بهترین کمپانی های بازی سازی جهان

  • درآمد از فروش بازی در 2023: 28.2 میلیارد دلار
  • تاسیس: 1946
  • سودآور ترین بازی ساخته شده: God of War: Ragnarök

در سال 2023 سونی توانست عنوان بهترین شرکت بازیسازی را به خود اختصاص دهد که این غول ژاپنی در بخش درآمد زایی توانست عدد 28 میلیارد دلار را به ثبت برساند و به عنوان محبوب ترین شرکت سازنده بازی شناخته شود. این شرکت سازنده با اینکه کنسول پلی استیشن را برای خود در اختیار داشته توانسته بازی های انحصاری بسیاری را برای کاربرانش منتشر کند که در سال 2023 یکی از محبوب ترین آنها بازی خدای جنگ رگناروک بود که توانست سودآوری بالایی را برای این شرکت به همراه داشته باشد.

از دیگر بازی هایی که از سوی این شرکت توسعه یافته میتوان به مرد عنکبوتی اشاره داشت که محبوب ترین بازی های سونی با همکاری Insomniac Games ساخته میشود. در حال حاضر باید بدانید بازی های بسیاری از سوی Insomniac Games و سونی در حال توسعه بوده که قرار است در سال های کاری آینده منتشر شود.

همچنین بخوانید :

این موضوع یعنی برنامه ریزی بلند مدت سونی برای پلی استیشن که بی تردید میتواند اینده کاری این شرکت را تضمین کند زیرا هربازی که برچسب سونی روی آن خورده میشود با کیفیت بالا و سیستم های نوین همراه بوده است. امروزه سونی به عنوان بهترین شرکت بازی سازی دنیا شناخته میشود که پیشنهاد ما به شما از دست ندادن ادامه این مقاله بوده زیرا در ادامه به شرکت های خوب دیگری نیز اشاره شده است.

2. مایکروسافت؛ کمپانی بازی سازی برتر

2. مایکروسافت کمپانی بازی سازی برتر

  • درآمد از فروش بازی در 2023: 16.2 میلیارد دلار
  • تاسیس: 1975
  • سودآور ترین بازی ساخته شده: Minecraft

دومین شرکت این بازی که در لیست بهترین شرکت های بازی سازی اندروید جایگاهی نداشته مایکروسافت بوده زیرا ماهیت این شرکت نرم افزاری جهانی با تکیه بر زیرمجموعه خود یعنی ایکس باکس است که به موفقیت های بسیاری دست یافته است. شعبه بازی سازی مایکروسافت یعنی Xbox Game Studios در سال 2023 توانست مبلغ 16.2 میلیارد دلار را برای این شرکت به همراه داشته باشد که بسیاری از بازی های توسعه یافته از سوی این کمپانی برای ایک باکس سری ایکس و اس درنظر گرفته شده است که شاهد حضور آنها در پلتفرم های دیگر نظیر مایکروسافت ویندوز نیز بوده ایم.

شرکت Xbox Game Studios با تکیه بر زیرمجموعه های قدرتمند خود توانسته بازی های محبوب بسیاری را منتشر کند که یکی از ماندگارترین آنها بازی ماینکرافت بوده که در طول سال های اخیر توانسته سودآوری خوبی را برای ایکس باکس به همراه داشته باشد. براساس گزارش های مالی بازی ماینکرافت که از سوی یک شرکت سوئدی توسعه یافته محبوب ترین بازی این شرکت بوده است که تا به امروز شاهد انتشار بازی های بسیاری از سوی Xbox Game Studios بوده ایم. یکی از پرکار ترین سال های این شرکت مربوط به سال 2023 و 2024 بوده که قرار است بازی های بسیاری منتشر شود.

3. Tencent؛ بهترین شرکت های بازی سازی دنیا

3. Tencent بهترین شرکت های بازی سازی دنیا

  • درآمد از فروش بازی در 2023: 13.9 میلیارد دلار
  • تاسیس: 1889
  • سودآور ترین بازی ساخته شده: PUGB: Mobile

شرکت چینی Tencent با برخورداری از مزایای بسیار و سودآوری 13.9 میلیارد دلاری سبب شده تا این شرکت در رتبه سوم لیست شرکت های بازی سازی قرار گیرد. ماهیت و فعالیت اصلی شرکت Tencent با تمرکز بر بازی های آنلاین موبایلی سبب شده تا شاهد حضور قدرتمندانه این کمپانی در صنعت بازی های موبایل باشیم که از اصلی ترین نمونه کار های آن میتوان به پابجی موبایل اشاره داشت که امروزه به عنوان یکی از بهترین و پربازدیدترین بازی های بتل آنلاین شناخته شده است.

همچنین بخوانید :

این شرکت در قالب بازی های ویدیویی کامپیوتری نیز فعالیت خوبی داشته است اما اصلی ترین محبوبیت خود را در بخش موبایل بدست آورده است. از دیگر بازی های محبوب این شرکت میتوان به Honor of Kings اشاره داشت. تنوع پذیری بالا و طراحی دیدنی بازی های ساخته شده از اصلی ترین مزایای شرکت Tencent بوده است که توانسته رتبه سوم را به خود اختصاص دهد. در ادامه لیست بهترین کمپانی های بازی سازی موبایل با ما همراه باشید.

4. نینتندو؛ شرکت تولید کننده بازی های ویدیویی

4. نینتندو شرکت تولید کننده بازی های ویدیویی

  • درآمد از فروش بازی در 2023: 13.8 میلیارد دلار
  • تاسیس: 1889
  • سودآور ترین بازی ساخته شده: Pokemon Scarlet/Violet

از دید برخی کاربران نینتندو به عنوان بزرگترین شرکت های بازی سازی جهان شناخته میشود اما باید بدانید که سودآوری خالص این شرکت در سال 2013 کمتر از 14 میلیارد بوده و این موضوع سبب شده تا در رقابت با شرکت های دیگر کمی عقب بماند. نینتندو در سال 2023 دست به ساخت بازی های بسیاری زده است که یکی از محبوب ترین آنها که سبب فروش مداوم کنسول نینتندو سوئیچ شد بازی Pokemon Scarlet بوده است. نینتندو از سال 1889 به صورت مداوم در حال توسعه و بازیسازی بوده که امروزه به یکی از قوی ترین و ثروتمند ترین شرکت های بازی سازی تبدیل شده است.

5. اکتیویژن بلیزارد؛ برترین شرکت های بازی سازی

5. اکتیویژن بلیزارد برترین شرکت های بازی سازی

  • درآمد از فروش بازی در 2023: 7.4 میلیارد دلار
  • تاسیس: 2008
  • سودآور ترین بازی ساخته شده: Call of Duty: Modern Warfare 2

شاید باورش برای شما نیز سخت باشد که دیگر Activision مستقل وجود نداشته زیرا این شرکت به زیرمجموعه ایکس باکس آمده است ولی در سال 2023 توانست سودآوری بسیار خوبی را برای خود به ثبت برساند. این شرکت در سال 2008 با ادغام Activision و Blizzard Entertainment توانست بازی های خوب بسیاری را منتشر کند که از محبوب ترین های آن میتوان به فرنچایز کال اف دیوتی اشاره داشت. پرفروش ترین بازی اکتیویژن در سال 2023 Call of Duty: Modern Warfare 2 بوده که این بازی هنوز که هنوزه یک عنصر محبوب و شناخته شده به نظر می آید.

پس شرکت های بندی نامکو، یوبی سافت، راک استار و EA چه شدند؟

همانطور که در توضیحات ابتدایی نیز گفته شد این لیست مربوط به سال 2023 و درآمد زایی شرکت ها بوده است که باید بدانید راک استار و الکترونیک آرتز به دلیل اینکه فعالیت چندانی در سال 2023 نداشته اند در این زمینه از رقبا جا مانده اند و همین امر سبب شد تا نام آنها در لیست قرار نگیرد.

همچنین بخوانید :

اما شرکت بندی نامکو و یوبی سافت همانطور که میدانید در حال ساخت بازی های بسیاری هستند که متاسفانه حجم بالایی از انها با تعویق های پیاپی همراه بود و همین امر سبب شد تا کاربران به سمت پیش خرید بازی این شرکت ها کمتر بروند. با این تفاسیر میتوان گفت که لیست فوق نسبت به درآمد زایی درست بوده است.

سخن پایانی

معرفی و بررسی لیست کمپانی های برتر بازی سازی به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید به شرکت های مختلفی در این زمینه اشاره شد. اگر هنوز هم سوالاتی نسبت به شرکت های بازی سازی جهان در ذهن دارید میتوانید با ما در بخش نظرات همراه باشید و یا نقدهای خود نسبت به شرکت های معرفی شده را در بخش نظرات برایمان به اشتراک بگذارید که با انجام اینکار به تکمیل شدن مقاله از زوایای دیگر کمک خواهید نمود.

منتخب کاربران

source
تحصیل در ترکیه

توسط