کلاس یوس
نسخه برقی از جک J7 که در ایران با نام کی ام سی جی 7 برقی شناخته خواهد شد، وارد سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی شده است. این خودرو با نام اصلی JAC E-J7شناخته میشود و یک خودرو تمام الکتریکی است. کرمان موتور با عرضه جک J7 برقی، خود را به عنوان یکی از فعالان جدی عرضه خودروهای الکتریکی ثابت کرده است. این خودروساز به طور همزمان پروژه مونتاژ اسکای ول ET5 را نیز در برنامه دارد.
از نظر طراحی ظاهری، تفاوتها میان کی ام سی جی 7 برقی و درونسوز محدود هستند. از آنجایی که با یک خودرو برقی روبرو هستیم، نیازی به جلوپنجره در این خودرو احساس نمیشود و این منطقه با قطعهای یکپارچه جایگزین شده است. در نمای عقب این خودرو نیز خروجیهای اگزوز دوگانه حذف شدهاند و طرحی همانند اگزوز خودرو روی سپر قرار گرفته است.
تفاوتها در کابین خودرو نیز محدود هستند. بخش اهرم تعویض دنده از این خودرو حذف شده است، چرا که اتومبیلهای برقی به گیربکس تک دنده مجهز هستند. با این حال سایر کنترلرها در محل خود نصب شدهاند و تغییری را در این بخش شاهد نخواهید بود.
مشخصات فنی کی ام سی جی 7 برقی
بزرگترین تغییر کی ام سی جی 7 برقی نسبت به نسخه بنزینی، زیر کاپوت این خودرو قرار دارد. این سدان الکتریکی به تک موتور برقی با توان 142 کیلووات (190 اسببخار) و گشتاور 340 نیوتنمتر مجهز است. پکیج باتری از نوع لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت 50.1 کیلووات ساعت نیز وظیفه تامین انرژی این خودرو را برعهده دارد. شتاب صفر تا صد 7.6 ثانیهای، نویدبخش یک خودرو سریع برای مشتریان ایرانی است.
جک J7 برقی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی میکند که قادر است تا در عرض 48 دقیقه، میزان ظرفیت باتریها را از 30 به 80 درصد برساند. با این حال شارژ کامل باتری خودرو با برق شهری، 8.5 ساعت به طول میانجامد. یکی از مزایای کی ام سی جی 7 برقی، سیستم خنکسازی باتریهای این خودرو است که از مایع برای کاهش حرارت این قطعه استفاده میکند.
در بخش تجهیزات رفاهی، این خودرو به آپشنهای مشابهی در مقایسه با نسخه درون سوز مجهز خواهد بود. دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل ایستایی در سربالایی، سنسور نور و باران، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم صوتی به همراه نمایشگر، پنل تهویه مطبوع لمسی و کروز کنترل بخشی از تجهیزات این خودرو را تشکیل میدهند.
source