اگر صاحب کسب و کار آنلاین در اینترنت هستید، وب سایت شما یکی از مهم ترین ابزار هایی است که برای جذب مشتری در اختیار دارید؛ بنابراین باید به اندازه ای جذاب و کارآمد باشد که بتواند بازدیدکنندگان را به مشتریان دائمی شما تبدیل کند. اما چه ویژگی هایی باعث می شود که بازدیدکننده در سایت شما بماند و خرید خود را انجام دهد؟ در مطلب زیر، 5 ویژگی مهم بهترین سایت ها از نظر طراحی را بررسی می کنیم. اگر به دنبال پیشرفت وب سایت خود هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ویژگی های یک وب سایت خوب

بهترین سایت ها از نظر طراحی

بهترین سایت ها از نظر طراحی ، سایت هایی هستند که نکات خاصی را رعایت کرده باشند؛ به عبارت دیگر برای اینکه وب سایت شما بتواند بازدیدکنندگان را به مشتریان دائمی تبدیل کند باید ویژگی های خاصی داشته باشد که برخی از آن ها عبارتند از:

1. رابط کاربری خوب

طراحی وب سایت باید به گونه ای باشد که بازدید کننده بتواند به راحتی آن را پیمایش کند. مخاطب باید بداند که دقیقا در کدام قسمت وب سایت شما قرار دارد و برای رسیدن به صفحه مورد نظر بر روی چه گزینه ای کلیک کند.

2. طراحی بصری خوب

به طور طبیعی انسان ها موجودات بصری گرایی هستند و برای ظاهر اهمیت زیادی قائل می شوند؛ به همین دلیل بهترین سایت ها از نظر طراحی ، آن هایی هستند که علاوه بر سادگی از گرافیک خوبی برخوردار باشند. وب سایت شما تقریبا یک دهم ثانیه فرصت دارد تا مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

3. محتوای خوب

مورد دیگری که باعث می شود سایتتان در لیست بهترین سایت ها از نظر طراحی قرار بگیرد، تولید محتوای خوب است. محتوای خوب ستون فقرات سایت شما است و می تواند رتبه آن را در موتور های جستجو بالا ببرد.

4. دوستدار وب یا Web Friendly

تا زمانی که وب سایت شما از نظر موتور های جستجو بهینه نشود، اهمیتی ندارد که طراحی آن تا چه اندازه آموزنده، زیبا و ساده باشد. داشتن اطلاعات کامل در مورد نحوه کارکرد وب سایت در تمام مرورگر های اصلی و نحوه استفاده از متا تگ ها، تگ های alt و… در بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو، اهمیت بسیاری دارد.

5. دسترسی راحت به اطلاعات

امروزه بازدیدکنندگان وقت زیادی برای مطالعه کل مطالب وب سایت شما ندارند و اگر بلافاصله بعد از ورود، اطلاعات مورد نظر خود را پیدا نکنند، به احتمال زیاد صفحه را ترک خواهند کرد. بهتر است اطلاعات کلیدی را دسترس بازدیدکنندگان قرار دهید.

6. برندسازی

بهترین سایت ها از نظر طراحی آن هایی هستند که بازتاب مستقیمی از کسب و کار و برند شرکت باشند. به این منظور باید علاوه بر داشتن لوگوی اختصاصی، چارچوب خاصی برای سایت خود داشته باشید. این کار نه تنها موجب ماندگار شدن برند در ذهن مخاطب می شود، بلکه اعتبار کسب و کار را افزایش می دهد.

7. سرعت وب سایت

یکی از مهم ترین مشکلات بازدیدکنندگان، سرعت لود شدن وب سایت ها است. بهترین سایت ها از نظر طراحی، آن هایی هستند که در مدت زمان کوتاهی بالا می آیند. وب سایتی که در اکثر مواقع در دسترس نیست، بازخورد خوبی ندارد.

بهترین سایت ها از نظر طراحی

بهترین سایت از نظر طراحی

در پاراگراف قبل با ویژگی های یک وب سایت خوب آشنا شدیم. برای درک بهتر این موضوع در ادامه، بهترین سایت ها از نظر طراحی را با یکدیگر بررسی می کنیم.

·       سایت Hyer

سایت Hyer از جمله سایت هایی است که طراحی ساده و زیبایی دارد. به محض ورود، تصویر چشمگیر یک هواپیما که به آرامی در حال حرکت است، نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند.

صفحه اصلی وب سایت Hyer تمام عناصر مورد نیاز برای تاثیر گذاری بر روی بیننده را دارد. این سایت یک طراحی تمیز و عاری از هرگونه حواس‌ پرتی را به نمایش می گذارد.

·       سایت Superlist

Superlist یکی دیگر از بهترین سایت ها از نظر طراحی است که به محض ورود در آن می توانید اطلاعات خوبی از شرکت به دست آورید.

صفحه اصلی این سایت تعامل با مشتری خوبی دارد و تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار او قرار می دهد. فلش های کوچک روی صفحه نشان می دهد که در ادامه اطلاعات بهتری برای بررسی وجود دارد.

·       سایت Mubasic

سایت Mubasic نه تنها جذابیت بصری فوق العاده ای دارد، بلکه بسیار پویا و جذاب است. Mubasic یک سایت عالی برای دانلود موسیقی های با کیفیت مخصوص کودکان است. طراحی ساده این سایت و رعایت سلسله مراتب بصری، موجب شده تا بازدیدکنندگان از پیمایش آن لذت ببرند.

·       سایت Digital Cover

صفحه اصلی این آژانس دیجیتال مستقل در فرانسه، یک homerun بصری کامل است که بلافاصله بعد از لود شدن شما را وارد دنیای آژانس می کند. این سایت برای جلب نظر بازدیدکنندگان و خوش آمدگویی به آن ها از گرافیک سه بعدی استفاده کرده است.

در حال حاضر Digital Cover یکی از بهترین سایت ها از نظر طراحی است که می تواند با یک کلیک شما را به پروژه های مختلف شرکت وصل کند.

وجود حروف سفید در پس ‌زمینه سیاه اجازه می‌ دهد دید خوبی از کلمات داشته باشید. علاوه بر این در پایین هر صفحه، اطلاعات تماس با شرکت وجود دارد که یکی دیگر از نقاط قوت طراحی این سایت است.

طراحی سایت

·       سایت Spotify.Design

آخرین گزینه در لیست بهترین سایت ها از نظر طراحی Spotify.Design است که امروزه آن را به عنوان بزرگ ترین غول پخش موسیقی و پادکست می شناسند.

وجود رنگ های روشن، سایه ها، تصاویر و انیمیشن های ساده به این وب سایت شخصیت و عمق خاصی بخشیده است. طرح های هندسی تخت با حالت های انتزاعی آن باعث شده آلبوم ها و هنرمندان عملا کمی از صفحه خارج شوند و کلیک کردن بر روی آن ها جذاب به نظر برسد.

جمع بندی

تصمیم گیری برای ساخت یک وب سایت که ویترینی از کسب و کار و نشان دهنده شخصیت شما باشد، همیشه سخت و گیج کننده است؛ اما همه وب سایت های فوق العاده ای که می بینید، نتیجه یک تصمیم کوچک هستند. در مطلب بالا سعی کردیم ویژگی های یک وب سایت خوب را با یکدیگر بررسی کنیم. همان طور که گفته شد بهترین وب سایت از نظر طراحی ، وب سایتی است که در عین سادگی ویژگی های بصری جذابی داشته باشد و بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن اطلاعات جستجو شده توسط کاربران را در اختیار آن ها قرار دهد.

source

توسط