براساس گزارش جدید، انتظار می‌رود آیپد ایر و آیپد مینی با صفحه‌نمایش OLED در سال 2026 عرضه شوند. در سال 2027 نیز نمایشگر این دو دستگاه شاهد بهبودهایی خواهد بود. اپل مدتی است که روی صفحه‌نمایش OLED برای آیپد پرو کار می‌کند. آخرین شایعه حاکی از آن است که فناوری OLED در سال 2024 به آیپد پرو و در سال 2026 به مک‌بوک پرو خواهد آمد.

براساس گزارش یک نشریه کره‌ای، به‌نظر می‌رسد که ابتدا آیپد پرو در سال 2024 و سپس آیپد ایر 12.9 اینچی و آیپد مینی 8.7 اینچی با نمایشگر OLED تک‌پشته‌ای در سال 2026 عرضه خواهند شد. قبلاً انتظار می‌رفت که آیپد پرو از صفحه‌نمایش OLED دوپشته‌ای استفاده کند. درحالی‌که OLED کنتراست و روشنایی را بهبود می‌بخشد، می‌تواند طول عمر مؤثرتری داشته باشد. استفاده از نسخه دوپشته همچنین می‌تواند عمر این تبلت را تا حدی افزایش دهد.

همچنین نمایشگر OLED مورد استفاده در آیپد پرو دارای یک پنل LTPO است که فناوری ProMotion را با رفرش ریت 120 هرتز فعال می‌کند. نمایشگرهای OLED که برای سایر مدل‌های آیپد عرضه می‌شوند از پنل‌های LTPS استفاده می‌کنند؛ به این معنی که حداکثر رفرش ریت آن‌ها 60 هرتز خواهد بود.

نمایشگرهای OLED در آیپدهای جدید اپل

به‌نظر می‌رسد که در ابتدا سامسونگ از توسعه سیستم دوپشته انحصاری اپل خودداری کرده بود و ظاهراً اپل می‌خواست این شرکت را کنار بگذارد. بااین‌حال طبق گزارش‌ها، سامسونگ طی چند ماه توسعه نمایشگرهای دوپشته را به‌طور خاص برای بازگرداندن سفارشات اپل در اولویت قرار داده است.

گزارش این نشریه کره‌ای اطلاعاتی در مورد به‌کارگیری نمایشگرهای دوپشته برای همه مدل‌ها به‌دست نمی‌دهد. بااین‌حال، ادعا می‌کند که نسخه 2027 آیپد پرو دارای یک پنل جدیدتر است و کارایی نور پنل از طریق فیلتر رنگی روی کپسولاسیون (CoE) بهتر می‌شود. این کار مصرف برق را تا 20 درصد کاهش می‌دهد. همچنین این محصول ممکن است بتواند از سنسور زیر صفحه احتمالاً برای Face ID پشتیبانی کند.

تا پیش از گزارش اخیر انتظار می‌رفت آیپد مینی 2026 دارای نمایشگر 8.3 اینچی باشد، اما این گزارش ادعا می‌کند که اندازه این آیپد 8.7 اینچ خواهد بود.

source

توسط digitalwebmaster