«خبرماشین» – سهند به عنوان محصول جدید شرکت پارس خودرو ویژگی هایی دارد که این خودرو را از سایر رقبا متمایز می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ سابقه همکاری شرکت پارس خودرو با خودروسازان مطرح دنیا از جمله رنو، نیسان و استفاده از تجربیات آنها با پیاده سازی مهارت های تولید مبتنی بر استانداردهای کیفی روز دنیا همواره موجب شده تا این شرکت در کیفیت محصولات تولیدی پیشرو باشد؛ شرکت پارس خودرو در سه ماهه پایانی سال ،محصول جدیدی در کلاس سدان با تبعیت از استاندارد های بین المللی به بازار عرضه خواهد کرد.

نام پارس خودرو همواره با محصولات با کیفیت در بازار ایران مترادف بوده است. این بار هم با پیاده سازی نظامهای کیفی محصولات نیسان-رنو در مراحل تکوین قطعات از طراحی تا تولید، تلاش شده تا قطعاتی با کیفیت و دوام بالا در محصول سهند مصرف شوند. همچنین به منظور اطمینان از کیفیت بالای مراحل تولید خودرو از جوشکاری بدنه، رنگ آمیزی و مونتاژ، از تجهیزات و زیرساختهایی که قبلا برای تولید محصولات نیسان-رنو استفاده می شد، در تولید این محصول در کارخانه پارس خودرو استفاده می شود.

سهند پارس خودرو

در طراحی این خودرو سعی شده از المان های به روز طراحی استفاده شود. از جمله نکات در طراحی نمای ظاهری تناسب در اشکال چراغ های جلو و عقب است. همچنین حجم های جدید سپر و خطوط روی درب موتور حسی پر هیجان را برای سهند ایجاد می کند. چراغ های عقب سهند اولین چراغ های تمام LED در گروه خودروسازی سایپاست.

مشخصات فنی سهند پارس خودرو

 این خودرو با نام تجاری سهند با استفاده از موتور M15GSI در بخش پیشرانه که از موتور پایه M15 توسعه یافته است بهره می برد. در این موتور ارتقا یافته با تغییرات ایجاد شده در سرسیلندر و سطح بالایی پیستون و با تغییرات در میل سوپاپ و استفاده از تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپ ها، روی هم رفته بهبود عملکرد موتور نظیر افزایش نسبت تراکم، افزایش توان، افزایش گشتاور و بهبود مصرف سوخت و آلایندگی را به همراه داشته است. علاوه بر این تغییراتی در راستای بهبود عملکرد خنک کاری و دیگر اجزای این موتور از قبیل مانیفولد ها ، یاتاقان های ثابت و متحرک، رینگ های پیستون، مجراهای بلوک سیلندر و.. نیز انجام شده است. 

موتور M۱۵+ با حجم ۱۵۰۰ سی سی مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ  ها VVT و پدال و دریچه گاز برقی، توان ۹۰ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه  و گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه را ارائه می کند. این خروجی کاملا متناسب با وزن ۱۰۵۰ کیلوگرم خودرو است و برای یک سدان اقتصادی شرایط مناسبی دارد.

همچنین در پیشرانه از تکنولوژی راهنمای تعویض دنده مطابق استاندارد بین المللی شماره EU65 اتحادیه اروپا، برای کمک به راننده جهت انتخاب زمان بهینه تعویض دنده در شرایط مختلف استفاده شده است.

سهند پارس خودرو

خودرو سهند در بخش سیستم های دینامیکی از سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و سیستم تعلیق یکپارچه محور عقب استفاده شده است. در نمای بیرونی سهند چراغ های جلو LED و چراغ روشنایی روز مطابق استاندارد بین المللی شماره R67 اتحادیه اروپا، در¬¬ کنار جلو پنجره شش ظلعی ترکیب جذابی را تشکیل داده اند، چراغ های عقب باریک و تمام  LEDکه استفاده از آن برای اولین بار در خودروهای بومی محسوب می شود بر روی گلگیر و صندوق عقب نقش بسته است.

موارد دیگر در بدنه این خودرو که به زیبایی آن افزوده است خطوط ایجاد شده بر روی کاپوت، درب های جانبی، سپر¬¬¬ها و درب صندوق است، هرچند مدل سانروف استفاده شده بر روی سقف و همخوانی آینه های جانبی و آنتن کوسه ای نیز به ویژگی های آن می¬افزاید.

خودرو سهند در نمای داخلی هم حواس ها را به خود جلب می¬کند به طوری که در طراحی و چیدمان دو رنگ تزئینات داخلی، داشبورد و صندلی ها مشاهده می شود. در این بین حتی طرح نو دریچه های خروجی تهویه مطبوع منحصر به فرد است.

اما فارغ از طراحی جدید، تجهیزات و تکنولوژی های نوین به کار گرفته در خودرو سهند؛ عملکرد مناسب این محصول میان رده اقتصادی در مراحل پایانی آزمایش و آزمون های استانداردی قرار دارد، از این رو نتایج عملکردی در شرایط مختلف رانندگی و جاده نشان می دهد این خودرو باتوجه به وزن.. پارامترهای مطلوبی از مصرف سوخت، حداکثر سرعت و زمان شتابگیری ارائه می دهد. در نتیجه به نظر می آید خودرو سهند به عنوان یک سدان جمع و جور ساخت داخل، در بازار پتانسیل جذب جوانان و مناسب خانواده ها خواهد بود.    

  

 

source