فرم بدنه مزدا آیکانیک SP شباهت زیادی به کانسپت مزدا Vision Study دارد، که سال گذشته معرفی شد. ابعاد کوچک مجموعه پیشرانه، امکان پایین آوردن ارتفاع کاپوت و همچنین طراحی خودرو در ابعاد جمع و جور را فراهم نموده است، ضمن‌ این‌که برآمدگی گلگیرها، بازهم مزدا RX-7 را به یاد می‌­آورد. این مورد درباره فرم جلوپنجره و چراغ‌های عقب نیز صدق می­کند.

درها با گوشه تیز تاحدی رو به بالا باز می­‌شود، درحالیکه رنگ قرمز Viola نیز با هویت این خودروی اسپرت کاملا هماهنگی دارد.

ابعاد بدنه مزدا آیکانیک SP در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4.18، 2.1 و 1.14 متر و وزن آن هم 1450 کیلوگرم اعلام شده است، بنابراین طول آن 10.4 سانتیمتر کوتاه‌تر و وزن آن، 180 کیلوگرم سنگین­‌تر از مزدا RX-7 مدل 1997 است. با وجود این، مزدا آیکانیک SP به مراتب از رقبای اصلی یعنی تویوتا سوپرا و نیسان Z با وزن به ترتیب 1515 و 1596 کیلوگرم سبک‌­تر است.

با توجه به ابعاد بزرگتر بدنه نسبت به نسل فعلی MX-5 میاتا، می‌­توان آیکانیک SP را جانشین معنوی RX-7 محسوب کرد.

در کابین مزدا آیکانیک SP با طرحی حداقل­گرا مواجه هستیم، که انتخابگر دکمه­‌ای دسته دنده با شباهت به ماشین تحریر، دو نمایشگر دیجیتال، دوخت روکش داشبورد و پوشش داخلی درها به سبک kakenui و روکش پارچه‌­ای حاصل از مواد بازیافتی روی صندلی‌ها را به همراه دارد.

source