فرم بدنه مزدا آیکانیک SP شباهت زیادی به کانسپت مزدا Vision Study دارد، که سال گذشته معرفی شد. ابعاد کوچک مجموعه پیشرانه، امکان پایین آوردن ارتفاع کاپوت و همچنین طراحی خودرو در ابعاد جمع و جور را فراهم نموده است، ضمن اینکه برآمدگی گلگیرها، بازهم مزدا RX-7 را به یاد میآورد. این مورد درباره فرم جلوپنجره و چراغهای عقب نیز صدق میکند.
درها با گوشه تیز تاحدی رو به بالا باز میشود، درحالیکه رنگ قرمز Viola نیز با هویت این خودروی اسپرت کاملا هماهنگی دارد.
ابعاد بدنه مزدا آیکانیک SP در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4.18، 2.1 و 1.14 متر و وزن آن هم 1450 کیلوگرم اعلام شده است، بنابراین طول آن 10.4 سانتیمتر کوتاهتر و وزن آن، 180 کیلوگرم سنگینتر از مزدا RX-7 مدل 1997 است. با وجود این، مزدا آیکانیک SP به مراتب از رقبای اصلی یعنی تویوتا سوپرا و نیسان Z با وزن به ترتیب 1515 و 1596 کیلوگرم سبکتر است.
با توجه به ابعاد بزرگتر بدنه نسبت به نسل فعلی MX-5 میاتا، میتوان آیکانیک SP را جانشین معنوی RX-7 محسوب کرد.
در کابین مزدا آیکانیک SP با طرحی حداقلگرا مواجه هستیم، که انتخابگر دکمهای دسته دنده با شباهت به ماشین تحریر، دو نمایشگر دیجیتال، دوخت روکش داشبورد و پوشش داخلی درها به سبک kakenui و روکش پارچهای حاصل از مواد بازیافتی روی صندلیها را به همراه دارد.
source