مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از روند لایروبی و بازآفرینی تالاب عینک به عنوان قطب گردشگری رشت بازدید کرد. مبلمان شهری، پارک، ایستگاه ماهیگیری، کلبه‌های استراحت، ایستگاه طبیعت‌نگری و ایجاد جزیره و رستوران دریایی از جمله طرح هایی است که برای پروژه تالاب عینک پیش بینی شده است.

به گزارش ایسنا، محمد آیینی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی – از پروژه‌های کف‌سازی و جداره سازی محور پیرسرای رشت، لایروبی و ساماندهی تالاب عینک، بازگشایی محور خیابان اقتصاد و بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) بازدید کرد.

آیینی در این بازدید، از پروژه لایروبی، احیا و بازآفرینی تالاب عینک با مساحت حدود ۳۳ هکتار به عنوان بزرگ‌ترین تالاب شهر و قطب گردشگری رشت که دارای چهار پهنه آب بندان است و در سکونتگاه غیررسمی محله عینک واقع شده است، بازدید کرد.

مبلمان شهری، فضای سبز و فضای مکث شامل پارک، ایستگاه ماهیگیری، کلبه های استراحت، ایستگاه طبیعت نگری و ایجاد جزیره و رستوران دریایی از جمله طرح هایی است که برای پروژه تالاب عینک پیش‌بینی شده است.

همچنین ساماندهی و بهسازی محور تاریخی پیرسرا با کف‌سازی و آرام‌سازی این محور به منظور تردد وسایل نقلیه با سرعت کم و ایمنی لازم برای عبور عابر پیاده در حال انجام است.

بقعه خواهر امام رضا (ع) نیز مهم ترین مرکز زیارتی شهر رشت است، پروژه کلان گردشگری رشت با محوریت این بقعه متبرکه در محله ساغریسازان آغاز و با امتداد آن در بازآفرینی بافت بازار و پیاده راه فرهنگی مرکز شهر به محله پیرسرا می‌رسد و در نهایت با فضاسازی حریم تالاب عینک به گردشگری ختم می شود.

انتهای پیام

source

توسط