«در اوایل امسال ما 24 محتوای قدیمی را بروزرسانی کردیم. نتیجه ای که به دست آمد باورکردنی نبود. ما با افزایش 75 درصدی ترافیک وب سایت رو به رو شدیم.»

این جملات حاصل تجربیات صاحب یکی از بزرگ ترین و معتبر ترین وب سایت های حوزه تولید محتوا و سئو سایت است. همه ما می دانیم که دو برابر شدن ترافیک وب سایت چه تاثیراتی بر افزایش بازدهی و موفقیت کسب و کار می گذارد. میزان ثبت نام ها، مشترکین ایمیل ها و درآمد به طرز چشم گیری افزایش پیدا می کند. در حال حاضر بیشتر افرادی که در این زمینه به فعالیت مشغول اند، بر تولید محتوای جدید تمرکز کرده اند؛ در حالی که با بروزرسانی محتوای قدیمی می توان نتایج بهتری به دست آورد. در ادامه به بررسی دلایل الزام این کار و راه های انجام آن می پردازیم.

بروزرسانی محتوای قدیمی چه اهمیتی دارد؟

بروزرسانی محتوای قدیمی

پیش از این که درمورد راه های بروزرسانی صحبت کنیم، بهتر است از میزان اهمیت آن آگاه شویم. بروزرسانی محتوای قدیمی در این زمینه ها کمک کننده ها خواهند بود.

  • دریافت بک لینک های بیشتر

جان باتروث از CRCC بر این باور است که اگر در میان رقبایتان اولین نفری باشید که محتوایی را درمورد موضوعی خاص بروزرسانی می کند، در موقعیت بهتری قرار می گیرید و می توانید بک لینک های بیشتری دریافت کنید. دلیل آن هم این است که طبیعتا هیچ سایتی محتوایش را به محتوای قدیمی پیوند نمی دهد.

  • افزایش وفاداری خواننده

بروزرسانی محتوای قدیمی اعتماد و وفاداری به برند را بیشتر می کند. مشتری بالقوه و مخاطب جدید ممکن است به محتوا های قدیمی شما سر بزند و اگر با محتوایی قوی و بروزرسانی شده مواجه شود، در می یابد که هدف آن تنها تولید محتوای صرف نبوده است؛ بلکه برای انتقال راهنماییِ مفید و کارآمدی تولید شده است.

  • هماهنگی با شیوه های جدید سئو

شیوه های صنعت وبلاگ در سال 2023 نسبت به سال 2017 تفاوت های فاحشی داشته است. این وضعیت ایجاب می کند که سرفصل ها، ساختار وبلاگ، لینک ها و تصاویر خود را متناسب با عناصر رتبه بندی مورد نظر گوگل بروزرسانی کنید. برای مثال در سال 2010 سئوکاران توصیه می کردند که برای محتوا های خود حتما کلمات کلیدی انتخاب کنید و از سئو کلاه سیاه در لینک سازی بهره ببرید؛ در حالی که امروزه به کار بردن این روش ها باعث می شود که گوگل شما را جریمه کند.

بروزرسانی محتوای قدیمی چگونه امکان پذیر است؟

چگونگی بروزرسانی محتوای

در این بخش راه های بروزرسانی بلاگ های قدیمی را بررسی می کنیم.

  1. از محتوا های متوسط غافل نشوید.

شان کالینز از Barrel می گوید:

«همه ما می دانیم که محتوا هایی که ارزش بروزرسانی دارند معمولا در میان صفحات برتر قرار می گیرند. با این حال پیشنهاد می کنیم به دنبال صفحات متوسطی بگردید که ترافیک دارند؛ اما ترافیکشان کافی نیست. اگر پست های دیگری در وب سایتتان دارید که به نحوی با این محتوا مرتبط است، با آن ادغام کنید. این کار در افزایش ترافیک پست اثرگذار است. همچنین تعداد صفحات سایت را کم و سرعت آن را بیشتر می کند.»

  1. توضیحات متا را برای محتوای با CTR پایین بروز کنید.

توضیحات متا

سامانتا آناکلتو از DragApp پیشنهاد می دهد:

«در Google Analytics صفحاتی را جست و جو کنید که نرخ کلیک (CTR) پایین دارند. این نرخ تعداد کلیک های یک صفحه را که بر تعداد دفعاتی که به نمایش در می آید تقسیم و سپس در عدد 100 ضرب می شود، نشان می دهد.»

این نرخ در حقیقت مشخص می کند که محتوای بلاگ شما در جست و جوی گوگل برای چند نفر به نمایش در می آید و چه تعداد از آن ها ترغیب می شوند بر آن کلیک کنند.

  1. به سوالات متداول اخیر افراد پاسخ دهید.

هانا فیشر از HVAC Supreme معتقد است:

«یکی از روش هایی که با آن می شود محتوا های قدیمی را بروزرسانی کرد، توجه به سوالات متداولی است که افراد مختلف درمورد آن موضوع خاص می پرسند. شما می توانید برای آگاهی از این سوالات، کلمات کلیدی مورد نظرتان را در گوگل جست و جو کنید و به قابلیت Peaple Of Fran Ask نگاهی بیندازید. در مرحله بعد محتوای پاسخ این سوالات را در مقاله اضافه کنید یا بخش جداگانه ای را با عنوان سوالات متداول در آن ایجاد کنید. این کار تعداد کلمات مقاله را نیز افزایش می دهد.

جمع بندی

الگوریتم های گوگل و موارد مهم در رتبه بندی مورد نظر آن سال به سال تغییر می کنند و به یک شیوه باقی نمی مانند. در نتیجه شما نیز برای حفظ کیفیت وب سایت خود و افزایش بازدهی آن باید محتوا های خود را بروزرسانی کنید. روش های متعددی برای بروزرسانی محتوای قدیمی در دسترس است که در این مقاله به برخی از آن ها اشاره کردیم. پرداختن به محتوا های متوسط و ادغام آن ها با محتوا های مرتبط، بروز کردن توضیحات متای با CTR پایین و پاسخ به سوالات متداول اخیر افراد از این روش ها محسوب می شوند.

source

توسط