احمد وحیدی، وزیر داخله ایران در جمع خبرنگاران در اراک  گفت: موضوع مهاجرین در کشور ما یک موضوع قدیمی است و حاصل سیاست‌های استکبار در دوره‌های مختلف همچنین در زمان اتحاد جماهیر شوروی و آمریکایی‌ها است.

وی افزود: مردم مهاجر که به خاطر رانده شدن از امکانات خانه و زندگی‌شان به ایران آمده‌اند و مردم ایران هم با آغوش باز پذیرفته‌اند.

وزیر داخله ایران گفت: این مهم مدنظر ویژه قرار گیرد که برخی تلاش دارند که با آمارهای غلط و گزارشات اشتباه، درگیری بین برادران افغانستانی و ایرانی در جایی که مهاجرین هستند ایجادکنند، این اقدام محکوم بوده و قابل قبول نیست چرا که افغانستانی ها مهمانان ما هستند.

وزیر داخله ایران تصریح کرد: برخی افراد آمارهایی نادرستی را اعلام می‌کنند و اینکه می‌گویند ما می‌خواهیم شناسنامه به مهاجرین بدهیم، این خبر صحت ندارد و بین شناسه با شناسنامه تفاوت وجود دارد.

وحیدی گفت: به تازگی اعلام شده که کشور قصد صدور شناسنامه برای مهاجران افغانستانی دارد در صورتیکه این مهم واقعیت ندارد و مانند قبل برای آنها شناسه صادر می‌شود.

وحیدی با اشاره به سیاست موجود درخصوص مهاجرین ادامه داد: اینان مهاجر هستند و به محض اینکه وضع کشورشان مطلوب شود بایستی برگردند، آنان که غیرمجازند باید برگردند و مهاجرین مجاز براساس چارچوب و اقتضائات هر ولایت در شوراهای مربوطه تصمیم‌گیری می‌شود باید در نقاط و اماکن و مشاغل ساماندهی شوند.

وی افزود: معدود شهرهایی هستند که نگرانی دارند که به آن توجه داریم و حدی که می‌توانند مهاجرین حضور داشته باشند که از سوی شوراهای ولایتی تعیین و اعلام می‌شود، در همان نقاط می‌توانند مهاجرین بمانند.

پیش از این نیز احمد وحیدی گفته بود: باید سازوکار قوی‌تری پیش‌بینی کنیم تا با مهاجرانی که بازگردانده می‌شوند و دوباره برمی‌گردند، برخورد شود.

source

توسط