این روزها، رسانه‌های خودرویی جهان مشغول بررسی نسخه جدید سدان برقی آمریکایی، یعنی تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 هستند. براساس ادعای این شرکت خودروساز آمریکایی، نسخه پرفورمنس قوی‌ترین تیپ از تسلا مدل 3 بوده که شتاب صفر تا صد آن حدود 2.9 ثانیه است. حداکثر سرعت تسلا مدل 3 پرفورمنس نیز 260 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

سرگرمی بیشتر در تسلا مدل 3

بزرگ‌ترین تغییر تسلا مدل 3 پرفورمنس در مقایسه با نسخه‌های دیگر این خودرو، راندمان بالای پیشرانه آن است. این خودرو با 510 اسب‌بخار قدرت و 741 نیوتن‌متر گشتاور ایجادشده از موتورهای الکتریکی دوگانه، می‌تواند رضایت راننده را به‌دنبال داشته باشد. به گفته تسلا، قدرت مدل 3 پرفورمنس در حالت پیوسته 22 درصد و در حالت اوج 32 درصد نسبت به مدل قبلی ارتقا یافته است. گشتاور این خودرو نیز 16 درصد بیشتر از مدل پرفورمنس قبلی است.

برای آنکه اتاق نسخه جدید و قدرتمند تسلا مدل 3 بتواند این میزان قدرت و گشتاور را تحمل کند، ضربه‌گیرهای الکترونیکی جدیدی روی خودرو نصب شده‌اند که رانندگی روزانه آرام‌تری را برای سرنشینان فراهم می‌آورند. تسلا همچنین ادعا می‌کند که شاسی مدل پرفورمنس جدید را ارتقا داده و مقاومت غلتشی آن را کاهش داده است. به‌لطف این تغییرات، نسخه پرفورمنس جدید در جاده‌های پرپیچ‌وخم چابک‌تر عمل می‌کند. سیستم میرایی تطبیقی جدید این خودرو نیز از طریق نرم‌افزار داخلی کنترل می‌شود؛ به این معنا که در آینده به‌روزرسانی‌هایی دریافت خواهد کرد تا عملکرد خود را بهبود ببخشد.

تغییرات بیشتر برای چسبندگی بهتر

تسلا برای این خودرو سیستم پیشرفته‌ مدیریت همه‌جانبه خودرو موسوم به Track Mode V3 را درنظر گرفته است. ترک مود ورژن 3 موتورها، سیستم تعلیق، خنک‌کننده پیشرانه و کنترل‌کننده دینامیک خودرو را به‌صورت همه‌جانبه مدیریت می‌کند. رانندگان از طریق Track Mode V3 می‌توانند تنظیمات سیستم کنترل پایداری، بازیابی انرژی ترمزها و هندلینگ را به‌دلخواه تغییر دهند.

استفاده از لاستیک‌های پیرلی P Zero و رینگ‌های آلومینیومی 20 اینچی سبک‌وزن نیز به افزایش چسبندگی خودرو کمک کرده است. درنهایت روتورها و کالیپرهای ترمز بزرگ‌تر شده‌اند و اکنون لنت ترمزهای متفاوتی روی آن‌ها نصب می‌شود تا قابلیت توقف این هیولای الکتریکی کوچک را برای راننده فراهم کنند.

تسلا مدل 3 پرفورمنس

براساس آمار ارائه‌شده از سوی نهادهای استاندارد آمریکایی، نسخه جدید و قدرتمند تسلا مدل 3 جدید با یک بار شارژ می‌تواند 296 مایل (473.6 کیلومتر) را پیمایش کند. این رقم 45 مایل (72 کیلومتر) کمتر از مدل دوربرد دوموتوره با قدرت کمتر است. با توجه به افزایش قدرت مدل پرفورمنس در مقایسه با مدل دوربرد، این میزان کاهش برد قابل‌قبول تلقی می‌شود.

بهبودهای ظاهری و داخلی

تسلا مدل 3 پرفورمنس جدید تغییرات اندکی را در نمای جلو و عقب تجربه کرده است تا آیرودینامیک بهتری برای خودرو فراهم شود. علاوه‌براین، یک اسپویلر فیبر کربن روی در صندوق نصب شده است که به کاهش کشش کمک می‌کند. تسلا می‌گوید همه این‌ تغییرها منجر به 5 درصد کشش کمتر، 36 درصد کاهش بالابر و بهبود 55 درصدی تعادل بالابر جلو به عقب در مقایسه با عملکرد نسخه پرفورمنس قبلی می‌شود.

کابین خودرو

تغییراتی در کابین خودرو نیز قابل مشاهده هستند. کابین خودرو اکنون نور بیشتری از محیط دریافت می‌کند و سرنشینان ردیف عقب نیز یک نمایشگر را در اختیار دارند. صندلی‌های اسپرت به سیستم تهویه مجهز هستند. به‌جای تزیینات طرح چوب، از قطعات دکوراتیو فیبر کربن روی داشبورد استفاده شده است.

قیمت تسلا مدل 3 پرفورمنس جدید چقدر است؟

قیمت نسخه جدید و قدرتمند تسلا مدل 3 از 54,630 دلار (سه میلیارد و 551 میلیون تومان) (با احتساب مقصد و هزینه سفارش 250 دلار) آغاز می‌شود. البته مشتریان آمریکایی می‌توانند اعتبار مالیاتی فدرال را دریافت کنند که پس از آن، قیمت خودرو به 47,130 دلار (سه میلیارد و 75 میلیون تومان) کاهش می‌یابد.

تسلا مدل 3 پرفورمنس

تسلا مدل 3 پرفورمنس با احتساب کمک‌هزینه دولت آمریکا، 20 هزار دلار از رقبای نزدیک خود ارزان‌تر است. خودروهایی همچون بی‌ام‌و M3، مرسدس بنز AMG C63 هیبریدی و آلفارومئو جولیا کوادرفوگلیو، گران‌تر از نسخه پرفورمنس هستند، درحالی‌که خودروی تسلا از آن‌ها سریع‌تر خواهد بود. براساس اعلام تسلا، تحویل نسخه پرفورمنس جدید بین ماه‌های مه و ژوئن سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

source

توسط digitalwebmaster