مشکل رستریکت شدن یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای خیلی از کاربران پیش بیاید. خوشبختانه برای رفع رستریکت اینستاگرام چندین روش وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. با پلازا همراه باشید تا با نحوه حل ارور we restrict certain activity در اینستا آشنا شویم.

معنی we restrict certain activity to protect our community چیست؟ علت رستریکت شدن در اینستا این است که الگوریتم این شبکه اجتماعی، حساب شما را اکشن بلاک کرده است. الگوریتم هوش مصنوعی این برنامه، با توجه به فعالیت‌های شما، حسابتان را یک بات تشخیص داده و پس از نشان دادن چنین پیامی، دیگر اجازه دنبال کردن دیگر کاربران، کامنت یا پست گذاشتن را به‌شما نمی‌دهد. اما گذشته از دلیل رستریکت در اینستاگرام، سوال مهم این است که برای رفع آن باید چه کار کرد؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه این مطلب همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

خطای We restrict certain چیست و چرا رخ می‌دهد؟

اگر با این ارور مواجه شده‌اید، حتما می‌خواهید بدانید این ارور اصلا به چه معنی است و چرا برای شما نشان داده شده است. این ارور زمانی نشان داده می‌شود که این شبکه اجتماعی شاهد فعالیت مشکوکی از سوی حساب کاربری شما باشد. اگر اینستاگرام احساس کند که حساب شما در حال نقص قوانین است، با نشان داده این پیام، حساب شما را محدود می‌کند و اجازه دسترسی به بسیاری از امکانات را به‌شما نخواهد داد.

همچنین بخوانید :

چگونه از رستریکت اینستاگرام خارج شویم

مهمترین علت رستریکت شدن در اینستا بسته به نوع فعالیت شما، ممکن است متفاوت باشد. برای مثال ممکن است پست‌های بسیار زیادی را طی مدت زمان کوتاهی لایک کرده باشید، یک پیام کپی شده را برای کاربران زیادی ارسال کرده باشید، حساب‌های زیادی را طی مدت زمان کوتاهی دنبال کرده باشید یا این که یکی از پست‌های شما حاوی محتوایی باشد که ناقض مقررات اینستاگرام است.

البته برخی مواقع هم ممکن است شما هیچکدام از این کارها را نکرده باشید و به دلیل یک باگ یا اشتباه، حساب شما رستریکت شده باشد.

رفع رستریکت اینستاگرام؛ چگونه از رستریکت اینستاگرام خارج شویم؟

برای رفع ارور we restrict certain activity چندین راه‌حل وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. با ما همراه باشید تا به این راه‌ها اشاره کنیم.

1. منتظر بمانید تا مشکل خود به خود حل شود

اولین کاری که باید انجام دهید صبوری است. در بیشتر مواقع این مشکل موقتی است و پس از گذشت مدتی، به‌صورت خودکار حل می‌شود. پس حداقل 48 ساعت صبر و بعد دوباره تلاش کنید. در برخی مواقع خود اینستاگرام نیز ممکن است برای شما یک نوتیفیکیشن ارسال و زمان دقیق آنبلاک شدن حسابتان را اطلاع دهد.

همچنین بخوانید :

2. مشکل را به اینستاگرام گزارش کنید

اگر پیغام we restrict certain activity to protect our community پس از گذشت 48 ساعت برطرف نشد، در قدم بعدی باید مشکل را به اینستاگرام گزارش دهید. برای انجام این کار ابتدا به پروفایل خود بروید و روی آیکون منو همبرگری (سه‌خط افقی) در بالای سمت راست صفحه بزنید. سپس گزینه Settings را انتخاب کنید.

مشکل we restrict certain activity در اینستا

روی Help بزنید.

ارور اینستاگرام we restrict certain activity

در صفحه باز شده گزینه Report a Problem را برای گزارش و رفع رستریکت اینستاگرام انتخاب کنید.

مشکل we restrict certain activity در اینستا

از پنجره باز شده در زیر صفحه، گزینه Report problem without shaking را انتخاب کنید.

ارور اینستاگرام we restrict certain activity

مشکل را به‌طور خلاصه در کادر مربوطه شرح دهید. می‌توانید با انتخاب گزینه Upload یک اسکرین شات از خطای we restrict certain activity to protect هم همراه با پیام ضمیمه کنید.

رفع رستریکت اینستاگرام

در انتها روی گزینه Next بزنید و گزارش را ارسال کنید.

3. یک بار از حساب خود خارج شوید؛ مشکل we restrict certain activity در اینستا

در برخی مواقع رفع ارور we restrict certain activity اینستا با خارج شدن از حساب و ورود مجدد به آن، امکان‌پذیر است. یک بار این کار را انجام دهید و ببینید مشکل برطرف شده است یا خیر.

همچنین بخوانید :

4. نرم‌افزار تغییر آی‌پی را تغییر دهید؛ حل مشکل رستریکت شدن در اینستاگرام

اینستاگرام ممکن است ترافیک غیرعادی از آدرس IP شما شناسایی کرده باشد. این مشکل بیشتر از همه در نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی رایگان شایع است. برای رفع رستریکت شدن در اینستاگرام، از یک نرم‌افزار دیگر استفاده یا این ابزار را از سرویس‌های معتبر خریداری کنید. همچنین اگر از وای‌فای استفاده می‌کنید یک بار با دیتا متصل شوید و ببینید مشکل برطرف شده یا خیر.

5. از یک گوشی یا دستگاه دیگر برای رفع رستریکت اینستاگرام استفاده کنید

برای حل مشکل we restrict certain activity to protect our community می‌توانید از یک دستگاه دیگر هم استفاده کنید. به‌احتمال خیلی زیاد مشکل شما حل می‌شود. اگر یک گوشی دوم ندارید، می‌توانید از اینستاگرام وب هم استفاده کنید.

6. نرم‌افزارها یا بات‌های متصل به حسابتان را حذف کنید

اگر از برنامه‌ها یا بات‌های غیر رسمی برای افزایش فالوور یا لایک پست‌ها استفاده می‌کنید، آن‌ها را از گوشی حذف و حسابتان را نیز از این برنامه‌ها پاک کنید. ممکن است علت پیام we restrict certain activity، استفاده از همین ابزارها باشد.

7. یک شماره تلفن به پروفایل خود اضافه کنید؛ حل مشکل رستریکت شدن در اینستاگرام

اگر حسابتان را به‌تازگی ایجاد کرده‌اید، یکی از کارهایی که می‌تواند به حل مشکل کمک کند، اضافه کردن شماره تلفن به پروفایل و تایید آن است. برای انجام این کار، از تنظیمات به مسیر Account > Personal Information بروید.

ارور اینستاگرام we restrict certain activity

شماره تلفن خود را در کادر Phone Number اضافه کنید.

همچنین بخوانید :

8. برای رفع رستریکت شدن در اینستاگرام کش برنامه را پاک کنید

در برخی مواقع، پاک کردن کش می‌تواند منجر به رفع ارور we restrict certain activity to protect our community شود. اگر یک گوشی اندرویدی دارید می‌توانید از تنظیمات گوشی به Apps بروید و در صفحه مربوط به اینستاگرام وارد قسمت Storage شوید.

مشکل we restrict certain activity در اینستا

در اینجا گزینه Clear cache را انتخاب کنید.

9. رمز عبور را با یک دستگاه جدید ریست کنید

اگر اینستاگرام اکانت شما را به‌عنوان بات تشخیص داده و آن را مسدود کند، یکی از راه‌هایی که برای حل مشکل پیش رویتان قرار دارد این است که رمز عبور حساب را عوض کنید تا اینستاگرام به‌صورت خودکار متوجه شود که شما بات نیستید. اما نباید این کار را از طریق دستگاه یا گوشی که قبلا از آن برای دسترسی به اینستاگرام استفاده می‌کردید، انجام دهید.

باید از یک گوشی یا یک کامپیوتر کاملا جدید وارد حساب کاربری خودتان شوید و رمز را عوض کنید.

10. برنامه را حذف و مجددا نصب کنید

در اندروید اگر پاک کردن کش فایده‌ای نداشت، برنامه را یک بار پاک و مجددا نصب کنید. در iOS با توجه به این که امکان پاک کردن کش وجود ندارد، حتما یک بار برنامه را پاک کرده و دوباره نصب کنید. هنگام نصب نیز حتما اینستاگرام را از منابع رسمی مثل گوگل‌پلی و اپ‌استور دانلود کنید.

همچنین بخوانید :

سوالات متداول

1. علت ارور We restrict certain چیست؟

این ارور زمانی نشان داده می‌شود که الگوریتم اینستاگرام، فعالیت مشکوکی از طرف حساب شما مشاهده کند. برای مثال فعالیت‌هایی مثل لایک کردن بیش از حد، دنبال کردن تعداد زیادی اکانت به صورت پیاپی یا استفاده از هشتگ‌های ممنوعه می‌توانند از علل اصلی این مشکل باشند. همچنین استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی نامعتبر نیز یکی از دلایل اصلی است.

2. امکان رفع رستریکت شدن در اینستاگرام وجود دارد؟

این مشکل و محدود شدن حساب در اینستا، معمولا موقتی است و خود به خود برطرف می‌شود. در صورتی که نمی‌توانید منتظر بمانید، با دنبال کردن مراحلی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانید مشکل را حل کنید.

3. رستریکت اینستاگرام چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان رستریکت شدن بستگی به دلیل آن دارد. برخی اوقات ممکن است اینستاگرام حساب شما را به عنوان یک خطر جدی لحاظ کند و تا چند روز اجازه دسترسی ندهد. در دیگر مواقع هم ممکن است پس از گذشت چند ساعت مشکل برطرف شود.

4. چگونه از رستریکت شدن پیشگیری کنیم؟

بهتر است تا جای ممکن از بات‌ها یا اتصال برنامه‌های متفرقه به حساب کاربری خود، خودداری کنید. به خصوص برنامه‌هایی که اعتبار زیادی ندارند و از منابع غیر رسمی دانلود کرده‌اید. همچنین لایک نکردن پست‌های زیاد در مدت زمان کوتاه یا دنبال نکرده کاربران بسیار زیاد، از دیگر مواردی هستند که می‌توانند از رستریکت شدن اکانت شما جلوگیری کنند.

سخن پایانی

برای رفع رستریکت اینستاگرام می‌توانید از راه‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، کمک بگیرید. در صورتی که شما هم با روش‌های دیگری برای حل مشکل رستریکت شدن در اینستاگرام آشنا هستید، آن‌ها را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

source

توسط