بر اساس گزارشی از Statistics Canada، در سال ۲۰۲۴، بخش‌های حرفه‌ای و تخصصی در کانادا یکی از بزر‌گ‌ترین میزان رشد درآمد را نشان می‌دهند. این رشد نشان‌دهنده اهمیت فزاینده‌ داشتن مهارت‌های تخصصی در بازار کار کانادا است. با‌توجه‌به نیاز روزافزون به متخصصان در حوزه‌های پزشکی، مالی، جرم‌شناسی و معماری، رشته های پولساز در کانادا بیش از پیش مورد‌توجه قرار گرفته‌اند. این مقاله به شما کمک می‌کند تا با درآمد این رشته‌ها و مسیرهای شغلی مرتبط با آن‌ها آشنا شوید و برنامه‌ریزی بهتری برای آینده خود داشته باشید.

معرفی رشته‌ های پولساز حوزه پزشکی در کانادا

پولسازترین مشاغل در کانادا شامل مشاغل پزشکی مانند جراح، پزشک، آسیب‌شناس و دندانپزشک است. در ادامه، به میانگین دستمزد سالانه پولسازترین رشته‌های این حوزه پرداخته شده است.

  • جراح: متوسط حقوق جراحان در کشور کانادا سالانه (2024) 325.732 دلار است. جراحان، پزشکانی هستند که در جراحی بیماران برای درمان جراحات و بیماری‌های یا تغییر ظاهر تخصص دارند.
  • پزشک عمومی: متوسط درآمد سالانه برای یک پزشک عمومی در سال 2024 در کانادا 286 دلار است. پزشکان افرادی هستند که معاینات اولیه پزشکی را انجام می‌دهند، بیماری‌ها را درمان می‌کنند به بیماران در مدیریت شرایط مزمن و سلامت عمومی آنها کمک می‌کنند.
  • پاتولوژیست: متوسط درآمد سالانه یک پاتولوژیست در سال 2024 در کشور کانادا 250.012 دلار است. این افراد پزشکانی هستند که در حرفه تحقیقات تخصص دارند. آنها به مطالعه و تشخیص بیماری‌ها و شرایط پزشکی از طریق بافت و مایعات بدن می‌پردازند (اغلب بدون مراجعه مستقیم به بیمار)
  • روانشناس: متوسط درآمد سالانه (2024) یک روانشناس در کانادا 201.367 دلار است. این افراد توانایی‌های شناختی، رفتارها و عواطف بیماران را مطالعه می‌کنند، تشخیص می‌دهند و درمان می‌کنند(بدون تجویز دارو),

رشته‌های حوزه پزشکی و درمان نیاز به گذراندن دوره‌های دانشگاهی دارند. پس از گذراندن مراحل ویزای تحصیلی کانادا می‌توانید تحصیل خود را در این زمینه‌ها آغاز کنید تا مدرک لازم را کسب کنید.

حسابداری و امور مالی از رشته های پولساز کانادا

متوسط حقوق سالانه در سال 2024 برای یک کنترل‌کننده حسابداری 120.515 دلار است. این افراد مسئول نظارت بر کلیه عملیات مالی یک تجارت هستند که شامل حسابداری، تجزیه و تحلیل مالی و گزارشگری، انطباق، برنامه‌ریزی استراتژیک و تنظیم پروتکل‌ها می‌شود. این حرفه در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار دارد.

اکثر نقش‌های این حرفه به مدرک لیسانس در امور مالی، حسابداری یا مدیریت بازرگانی به‌علاوه تجربه کارآموزی و گواهی CPA نیاز دارند. با این وجود، اگر مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی نیز داشته باشید، امکان دارد درآمد بیشتری در کانادا کسب کنید.

حسابداری و امور مالی از رشته های پولساز کانادا

در آمد بالا در کانادا با تحصیل در رشته جرم شناسی

متوسط حقوق سالانه برای یک بازپرس جنایی 117.214 دلار است. این افراد در سیستم عدالت کیفری، حل پرونده‌ها و پیشگیری از جرم کار می‌کنند. کار این افراد شامل جمع آوری و بررسی شواهد، مصاحبه با مظنونان و شاهدان و دستگیری است.

بسیاری از بازرسان جنایی کار خود را به عنوان دانشجو شروع می‌کنند و از طریق تجربه، به نقش بازپرس ارتقا می‌یابند. برخی از آن ها مدارک چهار ساله لیسانس را در عدالت کیفری یا جرم شناسی می گذرانند تا آموزش خود را آغاز کنند. سایر مشاغل مجری قانون با درآمد خوب عبارت‌اند از تکنسین صحنه جرم (سالانه 118.335 دلار) و بازپرس جرایم سایبری( سالانه 102.764 دلار).

وکالت؛ در لیست رشته های پولساز کانادا

متوسط حقوق سالانه برای وکلا 116.480 دلار است. وکلا در بسیاری از انواع حقوق مانند کیفری، ازدواج، شرکتی و مالی تخصص دارند. این افراد اقدام به ارائه مشاوره حقوقی، انجام تحقیق، جمع‌آوری شواهد، نوشتن اسناد حقوقی و محاکمه یا دفاع در دادگاه می‌کنند.

برخی از حوزه‌های حقوق ممکن است درآمد بیشتری نسبت به سایر حوزه‌ها داشته باشند. چند نمونه از دستمزد سایر تخصص‌های حقوقی در سال 2024 در کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

  • وکیل مالیاتی:(183.892 دلار)
  • وکیل جنایی (116.002 دلار)
  • وکیل شرکتی (110.667 دلار)
  • وکیل خانواده (110.001 دلار)

توجه داشته باشید قضات معمولا بیشترین درآمد (365.551 دلار) را بین حرفه‌های حقوقی دارند. این افراد مسئول تجزیه و تحلیل و تفسیر شواهد در دادگاه برای اطمینان از رعایت قوانین هستند. قضات در دادگاه حکم صادر کرده و افراد را محکوم می‌کنند. در کانادا، قضات باید برای این شغل منصوب شوند و حداقل 10 سال سابقه وکالت داشته باشند.

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک وکیل، تکمیل مدرک لیسانس در یک زمینه تحصیلی مربوطه، در دانشکده حقوق است. مدرک حقوق کانادا را می‌توان در چهار سال که شامل سه سال تحصیل و یک سال کارآموزی، قبل از شرکت در آزمون وکالت برای دریافت مجوز است، تکمیل کرد.

وکالت؛ در لیست رشته های پولساز کانادا

رشته دامپزشکی و آینده شغلی درخشان در کانادا

متوسط حقوق سالانه یک دامپزشک در کانادا 115.600 دلار برآورد می‌شود. دامپزشکان آسیب‌ها و بیماری‌های حیوانات را درمان می‌کنند و مراقبت‌های پیشگیرانه ارائه می‌دهند. برخی از دامپزشکان در مراقبت از حیوانات خانگی اهلی مانند سگ، گربه، خزندگان، پرندگان و سایر پستانداران کوچک تخصص دارند. برخی دیگر ممکن است از مزارع، باغ وحش‌ها یا حتی حیات وحش برای درمان حیوانات بیمار بازدید کنند.

دامپزشکان در کانادا باید مدرک دکترای معتبر دامپزشکی را پس از مدرک لیسانس در یک رشته مرتبط به دست آورند که به‌طور‌میانگین هشت سال به طول می‌انجامد. این افراد باید مجوز مناسب برای فعالیت در استان خود را دریافت کنند. تخصص‌های رشته دامپزشکی معمولاً پس از فارغ‌التحصیلی از طریق رزیدنسی یا کارآموزی تکمیل می‌شوند.

معماری در کانادا؛ پتانسیل درآمد بالا و مسیرهای آموزشی متنوع

میانگین حقوق سالانه یک معمار در کشور کانادا 99035 دلار است. معماران برای ساخت‌وساز ساختمان‌ها (معمولا برای املاک تجاری یا دولتی و گاهی اوقات مسکونی) طراحی و نظارت می‌کنند. آن‌ها هم زیبایی‌شناسی و هم نقشه‌های ساختاری ساختمان را مدیریت می‌کنند.

معماران در کانادا چند گزینه در مورد نحوه آموزش دارند که عبارت‌اند از:

  • پنج سال تحصیلات پس از متوسطه برای دریافت مدرک کارشناسی معماری
  • یک برنامه پنج ساله پس از متوسطه برای کسب مدرک کارشناسی ارشد در معماری
  • شش سال تحصیل پس از دبیرستان برای کسب مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد با حداقل سه سال اختصاص به مطالعه معماری

پس از تحصیل معماران، گذراندن دوره کارآموزی (به‌طورمتوسط سه سال) قبل از اخذ مجوز لازم است.

مهاجرت به کانادا با رشته های پولساز از طریق همراهی متخصصان آکادمی اپلای

با‌توجه‌به داده‌ها و مطالب ارائه شده در این مقاله، می‌توان دریافت که رشته‌های پولساز در کانادا شامل موقعیت‌های حرفه‌ای در حوزه‌های پزشکی، امور مالی، جرم‌شناسی، وکالت و معماری می‌شود. این حوزه‌ها نه‌تنها فرصت‌های شغلی با درآمد بالا را فراهم می‌آورند، بلکه برای مهاجرت به کانادا و تأمین آینده‌ای مطمئن، زمینه‌های مطلوبی را ایجاد خواهند کرد.

اگر به دنبال راهنمایی و مشاوره تخصصی در این زمینه‌ها هستید، موسسه آکادمی اپلای به‌عنوان یکی از بهترین مراکز مشاوره‌ای، شما را در این مسیر یاری می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا با برنامه‌ریزی مناسب و اطلاعات دقیق، به اهداف تحصیلی و شغلی خود در کشور کانادا دست یابید.

source

توسط