سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امروزه با افزایش قیمت لپ تاپ که خرید لپ تاپ جدید کمی سخت به نظر می رسد و لپ تاپ هایی هم که قدیمی شده اند به دلایل مختلف اعم از کمبود رم و … کند می شوند. ارتقا رم لپ تاپ، می‌تواند راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه برای افزایش سرعت و عملکرد آن باشد. اما هزینه ارتقا رم لپ تاپ چقدر است؟ هزینه ارتقا رم برای لپ تاپ‌های مختلف، ممکن است متفاوت باشد. اما، در اکثر مواقع می‌توانید با هزینه بین ۱ تا ۲ میلیون تومان میزان رم را افزایش دهید.

هزینه ارتقا رم لپ تاپ چقدر است

عوامل موثر بر هزینه ارتقا رم لپ ‌تاپ

هزینه ارتقا رم لپ‌ تاپ، به چند عامل مختلف بستگی دارد؛ از جمله:

  • ظرفیت رم: رم‌ها، در ظرفیت‌های مختلفی از ۴ گیگابایت تا ۳۲ گیگابایت یا بیشتر موجود هستند. به‌طورکلی، هر چه ظرفیت رم بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.
  • سرعت رم: رم‌ها، در سرعت‌های مختلفی از ۱۳۳۳ مگاهرتز تا ۴۰۰۰ مگاهرتز یا بیشتر موجود هستند. به‌طورکلی، هر چه سرعت رم بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است.
  • نوع رم: نوع رم (مثلا DDR3، DDR4، DDR5) و ظرفیت آن (مانند 4GB، 8GB، 16GB)، بر اساس نیازهای کاربردی و توان مالی تعیین می‌شود.
  • برند رم: برندهای مختلف رم، قیمت‌های متفاوتی دارند. برخی از برندهای معروف رم، عبارت‌اند از: Crucial، Corsair، Kingston و G.Skill.
  • هزینه دستمزد: اگر خود نمی‌توانید رم را ارتقا دهید، باید هزینه دستمزد یک تکنسین را برای انجام این کار بپردازید.

علاوه‌بر موارد فوق، ارتقا رم مزایای دیگری نیز دارد. چنان‌چه در آینده قصد فروش دستگاه خود را داشته باشید، این کار به افزایش قیمت لپ تاپ و سیستم شما نیز می‌انجامد.

قیمت حدودی ارتقا رم لپ ‌تاپ؛ هزینه، روش و نکات ایمنی

ارتقا رم برای لپ تاپ‌ها در اکثر مواقع با هزینه تا ۲ میلیون تومان محاسبه می‌شود. اما باتوجه‌به نوسانات قیمتی و بالارفتن ارزش دلار، این قیمت ممکن است بیشتر باشد. برای ارتقا رم، ابتدا از سایت Crucial System Advisor استفاده کنید تا پس از بررسی مدل موردنظر، با خرید و نصب رم متناسب، ارتقا را انجام دهید. حتما قبل از لمس قطعات، یک قطعه فلزی را لمس کنید تا الکتریسیته ساکن از بین برود و به قطعات آسیب نرسد.

ارتقا رم لپ ‌تاپ ارزشش را دارد؟

در بسیاری از موارد، ارتقا رم لپ تاپ می‌تواند راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه برای افزایش سرعت و عملکرد آن باشد. اگر لپ تاپ شما کند شده است و به‌طور مکرر با مشکل کمبود حافظه مواجه می‌شوید، ارتقا رم می‌تواند به شما کمک کند تا به‌طور کارآمدتر لپ تاپ خود را مورد استفاده قرار دهید و از کاربری آن بیشتر لذت ببرید.

مزایای ارتقا رم لپ ‌تاپ

ارتقا رم لپ تاپ، دارای مزایای مهمی است که تجربه کاربری و عملکرد سیستم را بهبود می‌بخشد. برخی از این مزایا، عبارت‌اند از:

افزایش سرعت و کارایی

با افزایش حافظه رم، سیستم می‌تواند بیشترین استفاده را از پردازنده و دیگر قطعات سخت‌افزاری داشته باشد و فرآیندها را به‌صورت روان‌تر و سریع‌تر انجام دهد.

پشتیبانی از برنامه‌های سنگین

ارتقا رم، به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌های پیشرفته و سنگین‌تر را با کارایی بالاتر اجرا کنید؛ از جمله، ویرایشگرهای عکس و ویدیو، نرم‌افزارهای مهندسی و بازی‌های پیشرفته.

افزایش طول عمر لپ تاپ

با ارتقا رم، می‌توانید لپ تاپ خود را برای مدت‌زمان بیشتری استفاده کنید. زیرا، سیستم به‌روزتر و توانمندتر خواهد بود و قادر است با نرم‌افزارهای جدیدتر هماهنگی داشته باشد.

کاهش زمان بارگذاری و راه‌اندازی

با این کار، زمان بارگذاری برنامه‌ها و سیستم به شکل قابل‌توجهی کاهش می‌یابد؛ زیرا، بیشتر اطلاعات در حافظه موقت قرار دارند و نیاز به خواندن از حافظه پایدار کمتر می‌شود.

تجربه بازی بهتر

برای گیمرها، ارتقا رم به معنای تجربه بازی با گرافیک بالا، بارگذاری سریع‌تر است. با ارتقا رم، می‌توانید بازی‌های پیشرفته را باکیفیت و کارایی بیشتری تجربه کنید.

پشتیبانی از استفاده چندگانه

با این کار، چندین برنامه و وظیفه را به‌طور هم‌زمان اجرا خواهید کرد؛ بدون این‌که عملکرد سیستم را کاهش دهید یا با مشکلات سرعت مواجه شوید.

باتوجه‌به این مزایا، ارتقا رم یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود عملکرد و تجربه کاربری لپ تاپ است. به‌ویژه برای کاربرانی که نیازمندی‌های پردازشی بالا یا اجرای برنامه‌های سنگین دارند.

مواردی که باید قبل از ارتقا رم لپ تاپ در نظر بگیرید

قبل از ارتقا رم لپ تاپ، باید چند نکته را درنظر بگیرید:

  1. مدل لپ تاپ خود را بررسی کنید: برای اطمینان از این‌که چه نوع رم و با چه ظرفیتی با لپ تاپ شما سازگار است، باید مدل لپ تاپ خود را بررسی کنید. شما می‌توانید این اطلاعات را در دفترچه راهنمای لپ تاپ خود یا در وب‌سایت سازنده بیابید.
  2. تعداد اسلات‌های رم را بررسی کنید: لپ تاپ‌ها، معمولا دارای دو یا چهار اسلات رم هستند. تعداد اسلات‌های رم موجود در لپ تاپ شما، تعیین می‌کند که چه تعداد رم می‌توانید به‌کار ببرید.
  3. بودجه خود را تعیین کنید: قیمت رم، می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی متفاوت باشد. قبل از خرید رم، باید با تعیین بودجه خود و بر اساس آن، رم مناسب را انتخاب کنید.

نحوه ارتقا رم لپ ‌تاپ

ارتقا رم لپ تاپ و کامپیوتر، می‌تواند راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه برای افزایش سرعت و عملکرد لپ‌تاپ و حتی افزایش قیمت کامپیوتر شما باشد. با درنظرگرفتن نکاتی که در ادامه ذکر می‌شود، می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید؛ هزینه ارتقا رم لپ تاپ خود را به حداقل برسانید و از مزایای آن بهره‌مند شوید:

  • با خاموش‌کردن لپ تاپ خود، باتری آن را جدا کنید.
  • درپوش پشت لپ تاپ را بردارید.
  • رم‌های فعلی را از اسلات‌هایشان خارج کنید.
  • رم‌های جدید را در اسلات‌هایشان قرار دهید.
  • درپوش پشت لپ تاپ را ببندید. لپ تاپ خود را روشن کنید.

نکات مهم: 

  1. اگر لپ تاپ شما گارانتی دارد، قبل از ارتقا رم با شرکت گارانتی مشورت کنید. ارتقا رم، ممکن است گارانتی لپ تاپ شما را باطل سازد.
  2. اگر در مورد ارتقا رم لپ تاپ خود مطمئن نیستید، می‌توانید از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.
نحوه ارتقا رم لپ ‌تاپ

جمع‌بندی

هزینه ارتقا رم لپ ‌تاپ، به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما به‌طورکلی، راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه برای افزایش سرعت و عملکرد لپ تاپ شما است. با درنظرگرفتن نکاتی که در این مقاله ذکر شد، می‌توانید هزینه ارتقا رم سیستم خود را به حداقل برسانید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارتقا یا استعلام قیمت کامپیوتر و لپ تاپ و تجهیزات جانبی به سایت لیون کامپیوتر مراجعه کنید.

سوالات متداول 

1. آیا ارتقا رم لپ ‌تاپ به لپ‌تاپ ما آسیب می‌رساند؟

اگر از رم‌های مناسب با لپ تاپ خود استفاده کنید و مراحل ارتقا را به‌درستی انجام دهید، ارتقا رم به لپ تاپ شما آسیب نمی‌رساند.

2. چه نوع رم باید برای لپ تاپ خود تهیه کنیم؟

نوع رم موردنیاز، به مدل لپ تاپ شما بستگی دارد. برای اطمینان از این‌که چه نوع رم با لپ تاپ شما سازگار است، باید مدل لپ تاپ خود را بررسی کنید.

3. آیا می‌توانیم رم لپ تاپ خود را اورکلاک کنیم؟

اورکلاک کردن رم، می‌تواند سرعت آن را افزایش دهد؛ اما، به رم و سایر اجزای لپ تاپ شما نیز آسیب می‌رساند. اگر می‌خواهید رم لپ تاپ خود را اورکلاک کنید، باید تحقیقات لازم را انجام دهید و از خطرات آن آگاه باشید.

4. چه زمانی به فکر ارتقا رم باشیم؟

اگر لپ تاپ شما کند شده است و به‌طور مکرر با مشکل کمبود حافظه مواجه می‌شوید، ارتقا رم می‌تواند به شما یاری برساند تا به‌طور کارآمدتر کار کنید و در استفاده از لپ تاپ خود بیشتر لذت ببرید.

source

توسط digitalwebmaster