آیا با الگوریتم اینستاگرام آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید که تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام بر روی بهینه‌سازی پیج شما چقدر است؟ با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

با توجه به اینکه Instagram امروزه یکی از پردرآمدترین منابع محسوب می‌شود؛ بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا تحت عنوان اینفلوئنسر فعالیت کرده و یا تحت عنوان یک پیج کاری و آموزشی خدمات خود را ارائه می‌کنند. اما چیزی که در این میان اهمیت دارد، توجه به نوع و میزان تعامل شما به عنوان یک پیج اینستاگرامی با مخاطبین بازار هدف است! طبیعتا با افزایش تعداد فالوورهای واقعی، آمار بازدید، لایک و در کل تعامل پیج شما افزایش خواهد یافت.

فهرست مطالب 

فالوورها: گنجینه شما در اینستاگرام هستند!

وقتی صحبت از تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام می‌شود، بدون شک همه به این فکر می‌کنند که هر چقدر تعداد فالوور بیشتر باشد بازدهی بیشتر خواهد بود. در حالی که این تصور کاملا اشتباه است؛ البته درست است که تعداد فالوورها هم اهمیت دارد، اما بحث واقعی یا فیک بودن دنبال کنندگان از هر چیزی مهم‌تر است!

تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام

با توجه به هوشمند‌سازی الگوریتم اینستاگرام، دیگر مانند سال‌های گذشته پیج‌های اینستاگرامی نمی‌توانند صرفا با افزایش تعداد فالوور به صورت غیر واقعی توجه این الگوریتم را به خود جلب کنند. بلکه برعکس، این الگوریتم می‌تواند از روی تعداد لایک و کامنت به نسبت تعداد فالوور، تشخیص دهد که دنبال کنندگان پیج مورد نظر واقعی یا فیک هستند.

منظور از نرخ تعامل چیست؟

شاید شما هم مانند خیلی از افراد با نرخ تعامل آشنایی نداشته باشید. منظور از نرخ تعامل همان میزان بازدهی محتواهای منتشر شده در حساب کاربری شما است. طبیعتا هر چقدر آمار بازدید کنندگان، لایک و کامنت پست و استوری‌های شما بیشتر باشد نشان از بالا بودن نرخ تعامل است.

اما نرخ تعامل را چگونه می‌توان افزایش داد؟ در اینجا بحث اصلی ما افزایش تعداد فالوور نیست. بلکه جذب فالوور از طریق تولید و انتشار محتوای ارزشمند، کاربرپسند و مفید است!

آیا همه فالوورهای اینستاگرام اهمیت دارند؟

تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام دقیقا بستگی به نوع دسته بندی آن‌ها دارد. اگر بخواهیم واضح‌تر در این مورد صحبت کنیم باید یگوییم که مخاطبین و فالوورها در اینستاگرام چندین دسته بندی مختلف دارند:

  • فالوورهای فعال
  • فالوورهای فیک و غیر واقعی
  • فالوورهای برند
  • فالوورهای منفعل

تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام

فالوورهای فعال

بحث اصلی ما بر روی فالوورهای فعال است! یعنی هر چقدر تعداد فالوورهای فعال شما بیشتر باشد، به همان اندازه شانس بیشتری در افزایش نرخ تعامل و در نهایت رقم خوردن فروش‌های بیشتر خواهید داشت! فالوورهای فعال همان افرادی هستند که فعالیت بیشتری داشته و از طریق لایک، کامنت گذاری و به اشتراک گذاشتن پست و استوری‌ها، فعالیت می‌کنند.

فالوورهای فیک و غیر واقعی

دومین دسته از فالوورهای اینستاگرامی، فالوورهای فیک هستند. تمامی این قبیل فالوورها از طریق ربات‌های مخصوص و برخی نرم‌افزارها به حساب کاربری افراد در اینستاگرام افزوده می‌شوند. فالوورهای فیک هیچ نقشی در نرخ تعامل پیج‌های اینستاگرامی نداشته و صرفا نشان دهنده اعداد و ارقام هستند.

همچنین بخوانید :

فالوورهای برند

دسته بندی مربوط به فالوورهای برند، همان افرادی هستند که در زمینه تجارت در اینستاگرام فعال بوده و از این طریق با پیج‌های اینستاگرامی ارتباط برقرار می‌کنند.

فالوورهای منفعل

این نوع فالوورها، اشخاصی هستند که در دنیای مجازی فعالیت کمتری داشته و بیشتر به عنوان ناظر و صرفا بیننده فعالیت می‌کنند! در واقع، فالوورهای منفعل هیچ فعالیت مفیدی برای پیج‌های اینستاگرامی ندارند.

مهم‌ترین تاثیرات فالوورهای واقعی و فعال بر اینستاگرام

همیشه به این نکته مهم توجه داشته باشید که تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام بر فعالیت شما در این پلتفرم مجازی بیشتر از هر چیز دیگری است. از نظر روانشناسی مشتری، هر چقدر تعداد فالوورهای شما بیشتر باشد، به عنوان یک برند و حساب کاربری در اینستاگرام بهتر و راحت‌تر می‌توانید اعتماد اولیه مخاطبین را به خود جلب کنید!

تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام

تاثیر فالوورها بر تعامل

هر چقدر تعداد فالوورهای فعال و مفید شما بیشتر باشد، بدون شک نرخ تعامل شما هم در مقایسه با رقبای خود بیشتر خواهد شد. البته شما باید سعی کنید در طولانی مدت این ارتباط گسترده با فالوورهای خود را به خوبی حفظ کنید و حتی به فکر رشد و توسعه آن باشید!

البته باید سعی کنید تا فالوورهای خود را به انجام دادن کارهایی همچون لایک کردن، ریپلاس استوری، کامنت زیر پست و حتی به اشتراک گذاری پست‌ها تشویق کنید. با انجام دادن این کارها در واقع نرخ تعامل شما افزایش پیدا می‌کند.

تاثیرات فالوورهای زیاد بر موفقیت اینفلوئنسرها

تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام علاوه بر پیج‌های کاری، برای اینفلوئنسرها و تبلیغ کنندگان در این بستر بیشتر از چیزی است که شما تصور می‌کنید! حتی آن دسته از برندهایی که نرخ تعامل بالاتر و تعداد فالوور بیشتری دارند، می‌توانند به یک اینفلوئنسر موفق هم تبدیل شوند!

افزایش نفوذپذیری با فالوورهایی بیشتر!

بازار رقابت در پلتفرم‌های مجازی به خصوص اینستاگرام به شدت نزدیک و تنگاتنگ است. به همین دلیل این روزها اغلب برندهای نوپا و تازه وارد تلاش می‌کنند تا در کمترین زمان دایره بزرگی از مخاطبین را برای خود تشکیل دهند.

همچنین بخوانید :

افزایش میزان فروش با فالوورهای بیشتر

همان طور که می‌دانید، هر چقدر مراجعه کننده شما به عنوان یک فروشگاه فیزیکی بیشتر باشد، طبیعتا شانس بیشتری در بحث فروش خواهید داشت! به زبانی ساده‌تر، شما باید بتوانید تعداد فالوورهای مفید و فعال خود را افزایش دهید و سپس با استفاده از برخی ترفندها و راهکارها، این مخاطبین را به مشتریان وفادار و بالقوه تبدیل کنید!

افزایش بازدهی تبلیغات از طریق فالوورها

شبکه تبلیغاتی که هر پیج اینستاگرامی برای خود در نظر می‌گیرد، باید شامل یک جامعه بزرگ باشد! یعنی شما به عنوان یک پیج اینستاگرامی باید بتوانید آمار و بازدهی زیادی از تبلیغات خود کسب کنید؛ برای انجام این کار هم به فالوورهای بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد. افزون بر این مباحث، با داشتن فالوورهای زیاد و همچنین افزایش میزان فروش، میزان درآمد شما هم افزایش خواهد یافت.

سخن نهایی

تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام شاخص مهمی برای رسیدن به موفقیت در این شبکه اجتماعی است. همیشه به خاطر داشته باشید که در بحث تعداد فالوورها، کیفیت مهم‌تر از کمیت یعنی تعداد است! سعی کنید در انتخاب جامعه فالوورها، بیشتر روی افرادی تمرکز کنید که می‌توانید نیازهای آن‌ها را با خدمات یا محصولات خود برطرف کنید. چنانچه شما هم از تاثیرات فالوور زیاد بر اینستاگرام اطلاعات کاربردی و مفیدی دارید، پیشنهاد می‌کنیم با دوستان خود در بخش دیدگاه در میان بگذارید.

source

توسط