خودروسازان مختلف این روزها مشغول توسعه ابرخودروهای هیبریدی و الکتریکی هستند. تولید موتورهای حجیم درون‌سوز کاهش یافته است و هرکدام از خودروسازان در تلاش هستند تا به جای موتورهای درون‌سوز بزرگ، از پیشرانه هیبریدی برقی – بنزینی استفاده کنند. با این حال مدیران و مهندسان آستون مارتین اندیشه‌های دیگری دارند، چرا که این شرکت بریتانیایی از جدیدترین موتور V12‌ خود رونمایی کرده است.

موتور V12 جدید آستون مارتین از توربوشارژرهای دوقلو بهره می‌برد و به طور انحصاری در خودروهای این برند انگلیسی مورد استفاده قرار گرفته است. نصب موتور V12 روی خودروهای جدید آستون مارتین، سوپراسپرت‌های بریتانیایی را منحصربه‌فرد و خاص جلوه خواهد داد. آستون مارتین از 25 سال پیش تاکنون به تولید موتورهای V12 برای محصولاتش اشتغال دارد و قصد دارد تا این رویه سنتی را تا حد ممکن ادامه دهد. به گفته آستون مارتین، این موتور نمونه بارز قابلیت‌های فوق‌العاده مهندسی و نشانه‌ای از تعهد عاطفی ما است.

آن‌چه از موتور V12‌ جدید آستون مارتین می‌دانیم

پیشرانه جدید و دوازده سیلندر آستون مارتین حداکثر 835 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. این موتور از طراحی کاملا جدیدی بهره می‌برد اما براساس موتور 5.2 لیتری فعلی نصب شده روی آستون مارتین DBS و آستون مارتین ونتیج توسعه یافته است.

موتور V12‌

بلوک سرسیلندر، دسته موتورها، میل بادامک و سوپاپ‌های ورودی و خروجی این موتور نسبت به پیشرانه‌های فعلی آستون مارتین تغییر کرده‌اند. همچنین محل نصب شمع‌های هر سیلندر تغییر کرده است. با تغییر محل ورودی سوخت به سیلندر، احتراق بهتری در موتور V12‌ جدید آستون مارتین اتفاق می‌افتد. توربوشارژرهای جدید با سرعت بالاتر و گشتاور اینرسی کمتر، عملکرد بهتر و پاسخ سریع دریچه گاز را تضمین می‌کنند.

به گفته آستون مارتین، این موتور دوازده سیلندر جدید در ابرخودرویی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که اواخر سال 2024 معرفی می‌شود. این موتور به صورت سنتی با دست ساخته می‌شود و جزئیات بیشتری از آن در زمان رونمایی خودرو جدید آستون مارتین منتشر خواهند شد. این موتور بی‌رقیب از طلوع عصر جدید V12 با‌شکوه برای آستون مارتین حکایت خواهد داشت.

source

توسط digitalwebmaster