امروزه کدهای USSD نقش بسیار مهمی بر افزایش امنیت و حریم خصوصی کاربران در گوشی‌های هوشمند داشته است که اگر به دنبال بهترین کدهای مخفی اندروید هستید پیشنهاد می‌شود که ادامه نوشته را از دست ندهید زیرا به نمونه‌های خوب و مهمی اشاره نموده‌ایم.

امروزه پلتفرم Android را می‌توان محبوب‌ترین سیستم عامل موبایل در جهان دانست که با اختلاف فاحشی نسبت به iOS توانسته کاربران بسیاری را به سمت خود جذب نماید. ممکن از در گذشته شاهد کدهایی در این زمینه باشید که فقط برای گوشی‌های هوشمند آیفون کارایی داشته‌اند. در این زمینه ما تصمیم داریم به مواردی اشاره داشته باشیم که سایت‌های مشابه کمتری به آنها اشاره نموده‌اند و این موضوع می‌تواند به شما در زمینه‌های مختلفی کمک نماید. در همین زمینه وب سایت پلازا پیشنهاد می‌کند که برای آشنایی با کدهای مخفی اندروید با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

کدهای مخفی اندروید

کدهای MMI یا همان Man Machine Interface از سوی سازندگان گوشی‌ها روی محصولات اعمال می‌شود که با وارد کردن آنها می‌توانید اطلاعات پیکربندی و سخت‌افزاری مناسبی را از محصولی که در اختیار دارید کسب نمایید. اما هدف ما در این زمینه کدهای MMI نمی‌باشد بلکه تصمیم داریم شما را با یک سری کدهای USSD که مربوط به موضوعات مختلفی هستند آشنا کنیم. در این زمینه با استفاده از کدهای مخفی اندروید می‌توانید روی موضوعات مختلفی نظیر پاکسازی سیستم عامل اندروید و یا بازنشانی به تنظیمات کارخانه و حتی ایجاد فایل پشتیبان از فایل‌های رسانه‌ای تمرکز داشته باشید و بدون نیاز به برنامه‌های اندرویدی بتوانید آنها را انجام دهید.

1. نصب مجدد سیستم عامل

کدهای مخفی اندروید

در صدر بهترین کدهای مخفی اندروید کد ذکر شده مربوط به پاکسازی سیستم عامل و نصب مجدد آن می‌باشد که در این زمینه پیشنهاد می‌شود اطلاعات مهم خود را در یک فضای مناسب نگهداری کنید زیرا این تنظیم مجدد می‌تواند تمامی اطلاعاتی که روی گوشی دارید را حذف نماید پس در مواقع اضطراری از آن استفاده کنید.

2. بازگشت به تنظیمات کارخانه

کدهای مخفی اندروید

پیشنهاد می‌شود در انجام کد فوق دقت کافی را داشته باشید زیرا با لمس آن مجوز بازنشانی به تنظیمات کارخانه را صادر خواهید نمود و در این زمینه تمامی برنامه‌ها و بازی‌هایی که روی گوشی نصب نموده‌اید حذف خواهد شد. در چنین شرایطی پیشنهاد می‌شود که از اطلاعات مهم خود یک فایل بکاپ تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل دچار از دست دادن اطلاعات نشوید.

3. تهیه بکاپ از فایل های رسانه ای

کدهای مخفی اندروید

با استفاده از کد نسبتاً طولانی فوق می‌توانید یک فایل پشتیبان از فایل‌های رسانه‌ای خود دریافت کنید که در این زمینه سرعت مناسب تهیه فایل پشتیبان به شما این امکان را می‌دهد تا به آسانی بتوانید از بخش‌های مهم گوشی خود یک فایل بکاپ تهیه کنید و نیازی به نصب برنامه‌ها نداشته باشید. اگر احساس می‌کنید که تلفن همراه شما داره یک بدافزار بوده با استفاده از کد فوق می‌توانید سریعاً از فایل‌های مهمی که در اختیار دارید یک فایل پشتیبان تهیه کنید و در این زمینه از موانعی که توسط بدافزار برای شما در نظر گرفته شده است عبور نمایید.

4. IMEI دستگاه را بررسی کنید

کدهای مخفی اندروید

بخش IMEI یکی از مهمترین گزینه‌های مخفی موجود در گوشی‌های اندرویدی می‌باشد که با استفاده از کد ذکر شده می‌توانید اطلاعات مفیدی را از اکثر گوشی‌های هوشمند به دست آورید که در این زمینه نیازی به وارد نمودن بارکد گوشی در سایت‌های مختلف نخواهید داشت.

5. تست جی پی اس

کدهای مخفی اندروید

همانطور که می‌دانید بخش جی پی اس یکی از مهمترین ابزارهای موجود در گوشی‌های هوشمند می‌باشد که ارتباط آن با دیگر برنامه‌های پیش فرض نصب شده روی گوشی می‌تواند برای شما حیاتی باشد. اگر به صورت ناخواسته یکی از ابزارهای موجود در گوشی را حذف نموده‌اید قطعاً با تداخل در یکی از برنامه‌ها مواجه خواهید بود که اگر در این زمینه جی پی اس شما دچار مشکل شده است با استفاده از کد و فوق می‌توانید جی پی اس گوشی را بررسی نمایید.

6. فعالسازی حالت تست عمومی

کدهای مخفی اندروید

کد فوق برای فعال سازی حالت تست عمومی گوشی کارایی داشته است که شما به طور مستقیم می‌توانید اطلاعات مهمی را نظیر تست لمسی و یا بررسی دوربین‌ها و حتی تست شبیه ساز بارکد و نسخه دستگاه را به دست آورید که در این زمینه اطلاعات مهم دیگری نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

7. نمایش آدرس MAC

کدهای مخفی اندروید

با استفاده از کد فوق می‌توانید آدرس کنترل دسترسی به رسانه و آدرس مک دستگاه خود را به دست آورید که در این زمینه بدون نیاز به نصب نمودن برنامه خاصی قادر به دریافت اطلاعات مناسبی از مک دستگاه خواهید بود. در این زمینه به صورت مستقیم آدرس مک گوشی به نمایش در خواهد آمد که نیازی به وارد شدن به سایت‌های آنلاین در این زمینه نخواهید داشت.

8. بررسی بخش‌های باتری، Wi-Fi و سایر اطلاعات

کدهای مخفی اندروید

یکی دیگر از گزینه‌های مهم در کدهای مخفی اندروید مربوط به بررسی بخش‌های مختلف دستگاه می‌باشد که در این زمینه با وارد نمودن کد ذکر شده می‌توانید به اطلاعات بسیار مهم نظیر دمای باتری یا ولتاژ دسترسی داشته باشید.

9. دکمه پاور را تغییر دهید

کدهای مخفی اندروید

اگر تصمیم دارید رفتار دکمه پاور دستگاه هوشمند خود را تغییر دهید از طریق کد ذکر شده می‌توانید این موضوع را انجام دهید. این موضوع زمان مفید بوده که شما تصمیم داشته باشید برای خاموش یا ریستارت کردن گوشی خود از دکمه دیگری به غیر از پاور استفاده کنه که در چنین شرایطی با زدن کد فوق می‌توانید به این منظور دسترسی پیدا کنید.

10. بررسی نرم افزار و سخت افزار گوشی

کدهای مخفی اندروید

اگر به دنبال آن هستید تا با استفاده از کد USSD اطلاعات مربوط به نرم‌افزار و سخت‌افزار گوشی خود را بررسی کنید باید بدانید که کد فوق به شما این امکان را می‌دهد تا در مدت زمان کوتاهی بتوانید به آن چیزی که دنبالش هستید دست پیدا کنید. استفاده از این کد بیشتر در مواقعی انجام می‌گیرد که برای تشخیص گوشی در هنگام خرابی نیاز به خرید نمایشگر و یا قطعات دیگر نداشته باشید و از طریق یک کد بتوانید آن را بررسی کنید.

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید در این زمینه به کدهای مخفی اندروید اشاره شد که با استفاده از آنها می‌توانید به آسانی بسیاری از اقداماتی که مد نظر دارید را بدون دردسر و حتی روت نمودن گوشی انجام دهید. باید بدانید موارد ذکر شده تنها چند مورد از کدهای مخفی موجود برای گوشی‌های اندرویدی بوده که به آن اشاره شده و شما عزیزان برای تکمیل نمودن این مقاله می‌توانید دیگر مواردی که مد نظر دارید را برایمان به اشتراک بگذارید تا کاربران سایت قادر به استفاده از آنها باشد.

منتخب کاربران

source

توسط