مقایسه گلکسی A55 با گلکسی A54 یکی از موضوعات جذاب در دنیای گوشی‌های هوشمند است. در این مطلب قصد داریم دو میان‌رده محبوب سامسونگ را با هم مقایسه کنیم و ببینیم کدام یک گزینه ارزشمندتری است.

همیشه بازار گوشی‌های میان‌رده داغ است و افراد مختلفی تمایل دارند تا گوشی‌های میان‌رده را خریداری نمایند. این گوشی‌ها علیرغم امکانات زیادی که دارند، قیمت مقرون به صرفه‌ای داشته و به همین دلیل توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کنند. حال نسل جدیدی از میان‌رده‌های سامسونگ به بازار عرضه شده است. گوشی گلکسی A55 نسل جدیدی از گوشی گلکسی A54 محسوب می‌شود؛ به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به مقایسه Galaxy A55 با Galaxy A54 بپردازیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی‌های گلکسی A54 و گلکسی A55

مشخصات گوشی گلکسی A54 گوشی گلکسی A55
ابعاد ۱۵۸.۲ در ۷۶.۷ در ۸.۲ میلی‌متر ۱۶۱.۱ در ۷۷.۴ در ۸.۲ میلی‌متر
وزن ۲۰۲ گرم ۲۱۳ گرم
اندازه صفحه نمایش ۶.۴ اینچ ۶.۶ اینچ
نوع صفحه نمایش سوپر امولد سوپر امولد
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰
نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز ۱۲۰ هرتز
تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ اگزینوس ۱۴۸۰
دوربین‌های پشتی ۵ + ۱۲ + ۵۰ مگاپیکسل ۵ + ۱۲ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل
میزان رم ۶/۸ گیگابایت ۸/۱۲ گیگابایت
فضای ذخیره سازی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
قیمت کانفیگ پایه
حدود ۱۴ میلیون تومان حدود ۱۸ میلیون تومان

بررسی فنی و مقایسه کامل گوشی گلکسی A55 با گلکسی A54

کمپانی سامسونگ همیشه گوشی‌های با کیفیت را تولید و روانه بازار می‌کند. در حال حاضر سری گوشی‌های گلکسی A سامسونگ از طرفداران زیادی برخوردار است و هر ساله نسخه‌های جدیدی از آن منتشر می‌شود؛ حال شاهد جدید‌ترین نسخه از بالاترین نسخه گوشی‌های سری A، یعنی گلکسی A55 هستیم.

گوشی A55 نسل جدیدی از گوشی A54 محسوب می‌شود. گوشی که نسبت به نسل قبلی خود شاهد تفاوت‌های چندان زیادی نیست و در واقع صرفا شاهد کمی به‌روزرسانی در برخی سخت‌افزارها و تغییر بسیار اندک در ظاهر آن هستیم. با این حال اگر قصد خرید گوشی را دارید؛ حتما با این سوال مواجه می‌شود که با توجه به فاصله قیمتی این مدل‌ها، آیا A55 ارزش فاصله قیمتی با A54 را دارد یا خیر. به همین دلیل ما قصد داریم با مقایسه گلکسی A55 با گلکسی A54 سامسونگ همراه شما عزیزان هستیم.

مقایسه گلکسی A55 با گلکسی A54 از نظر طراحی

بهتر است که در قسمت اول مقایسه گلکسی A55 با گلکسی A54 درباره طراحی این دو گوشی صحبت کنیم. بدون شک طراحی برای کسانی که همیشه دوست دارند خاص باشند مهم است و دوست دارند گوشی انتخابی آن‌ها از طراحی منحصر به فردی برخوردار باشد.

طراحی گوشی گلکسی A55 با نسل قبلی خود هیچ تفاوتی ندارد. حال شاهد طراحی پشتی هستیم که از دوربین‌های سه گانه خطی برخوردار است که حالت بیرون زدگی دارند. به طور کلی سری گوشی‌های مدل A سامسونگ از نظر طراحی شباهت زیادی به یکدیگر دارند.

تفاوت‌های گلکسی A55 با گلکسی A54

همچنین بخوانید :

گوشی جدید سامسونگ از طراحی Key Island بهره برده است و دکمه‌های آن با فریم گوشی همخوانی ندارد. از جمله تفاوت‌های فاحش این دو گوشی در قسمت فریم آن است. گوشی جدید سامسونگ از فریم فلزی استفاده کرده، ولی نسل قبلی از فریم پلاستیکی برخوردار بود که این موضوع موجب افزایش وزن گوشی شده است.

قسمت جلویی و عقبی دو گوشی نیز از شیشه ساخته شده است. سامسونگ برای محافظت از این دو قسمت از محافظ گوریلا گلس ویکتوس استفاده کرده است تا گوشی در برابر ضربات احتمالی مقاوم باشد و آسیبی به آن وارد نشود که عالی به نظر می‌رسد.

مقایسه صفحه ‌نمایش

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر گوشی، صفحه ‌نمایش آن است. در‌ صورتی‌که تمایل دارید بدانید که گوشی مورد نظر با کیفیت است و ارزش خرید دارد، باید به صفحه‌ نمایش آن دقت داشته باشید و ما نیز در این قسمت از مقایسه گلکسی A55 با گلکسی A54 از این موضوع غافل نیستیم.

همچنین بخوانید :

گوشی گلکسی A54 از یک صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی برخوردار بوده که پنل آن از نوع سوپر اولد است. این صفحه‌نمایش از کیفیت FHD+ برخوردار بوده و کیفیت مناسبی دارد. همچنین نرخ تازه‌سازی این صفحه نمایش نیز ۱۲۰ هرتز خواهد بود که قابل توجه است.

مقایسه گلکسی A55 با گلکسی A54

همچنین بخوانید :

گوشی گلکسی A55 در این بخش کمی متفاوت بوده و اندازه بزرگ‌تری دارد. این گوشی از یک صفحه نمایش ۶.۶ اینچی برخوردار است که کیفیت FHD+ دارد. نرخ تازه‌سازی این گوشی نیز ۱۲۰ هرتزی است و با نسل قبلی خود کاملا مشابه است.

تنها تفاوت اصلی این دو گوشی در بخش صفحه ‌نمایش اندازه آن است که گوشی گلکسی A55 اندازه بزرگتری دارد. علاوه بر آن نسبت صفحه نمایش در گوشی گلکسی A55 کمتر بوده و این گوشی لبه‌های نازک‌تری دارد و باید به این موضوع در هنگام خرید دقت داشته باشید.

پردازنده

پردازنده قلب تپنده هر گوشی است و عملکرد آن را تضمین می‌کند. اگر می‌خواهید از گوشی برای بازی کردن و اجرای برنامه‌های سنگین استفاده نمایید، نیاز است که در این قسمت از مقایسه گلکسی A55 با گلکسی A54 بسیار دقت داشته باشید و دقیق عمل کنید.

گوشی گلکسی A54 سامسونگ با پردازنده اگزینوس ۱۳۸۰ به بازار عرضه شدند. یک پردازنده هشت هسته‌ای که چهار هسته آن با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز برای پردازش سنگین و چهار هسته با فرکانس ۲.۰ برای پردازش‌های سبک‌تر طراحی شده است. همچنین پردازنده گرافیکی این گوشی نیز Mali-G68 MP5 است.

مقایسه گلکسی A55 با گلکسی A54

در طرف مقابل گوشی گلکسی A55 از تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ بهره برده است. یک پردازنده هشت هسته‌ای که چهار هسته آن با فرکانس ۲.۷ برای پردازش سنگین و چهار هسته دیگر با فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز برای پردازش سبک طراحی شده است. پردازنده گرافیکی این گوشی نیز Xclipse 530 خواهد بود.

همانطور که مشاهده کردید گوشی گلکسی A55 عملکرد مناسب‌تری در قسمت پردازشی داشته و شاهد پیشرفت در این قسمت هستیم. در حال حاضر اگزینوس ۱۴۸۰ نسخه بهبود‌ یافته اگزینوس ۱۳۸۰ محسوب می‌شود و طبیعی است که گوشی جدید عملکرد بهتری داشته باشد.

رم و حافظه داخلی

طبیعی است که در مقایسه گلکسی A55 با گلکسی A54 نمی‌توان از بخش رم و حافظه داخلی غافل شد و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و حتما باید به این موضوع اشاره شود. زیرا این موضوع ارتباط مستقیم با کارایی گوشی مورد نظر شما خواهد داشت.

گوشی گلکسی A54 از دو مدل با حافظه داخلی ۱۲۸ الی ۲۵۶ گیگابایتی برخوردار است. همچنین این گوشی از دو حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایتی برخوردار است. نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۶ گیگابایت و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۶ و ۸ گیگابایت به بازار عرضه می‌شود.

مقایسه گلکسی A55 با گلکسی A54

همچنین بخوانید :

گوشی گلکسی A55 در بخش حافظه داخلی عملکرد مشابهی با نسل قبلی داشته و از دو حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی برخوردار است. حافظه رم این گوشی نیز ۸ و ۱۲ گیگابایت خواهد بود. نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایت و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۸ و ۱۲ گیگابایت عرضه خواهد شد.

اگر به‌دنبال حافظه رم بیشتر برای کار‌های خود هستید بدون شک باید گوشی گلکسی A55 را انتخاب نمایید. همچنین باید اشاره کرد که هر دو گوشی از حافظه خارجی نیز پشتیبانی می‌کنند. درگاه SD Card با اسلات سیم کارت دوم یکسان است.

مقایسه دوربین گلکسی A55 با گلکسی A54

داشتن دوربین با کیفیت برای هر گوشی لازم است، زیرا همه ما دوست داریم از لحظات مختلف زندگی خود عکس‌برداری کنیم و آن را به عنوان یک خاطره هیجان‌انگیز در حافظه گوشی و مغز خود ثبت نماییم و به همین دلیل این موضوع در مقایسه گلکسی A55 با گلکسی A54 نیز مهم و ضروری است.

در حال حاضر گوشی گلکسی A54 از سه عدد دوربین در قسمت پشتی برخوردار است. دوربین اصلی این گوشی از نوع واید و ۵۰ مگاپیکسلی است. دوربین اولترا واید و ماکرو نیز به ترتیب ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی هستند و دوربین سلفی این گوشی نیز ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود.

مقایسه گلکسی A55 با گلکسی A54

همچنین بخوانید :

به طور کلی گوشی گلکسی A55 شباهت زیادی به نسل قبلی خود دارد. این گوشی نیز از یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی از نوع واید و دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی برخوردار است و دوربین سلفی نیز ۳۲ مگاپیکسلی است. همچنین گوشی جدید سامسونگ از قابلیت پرتره شب برخوردار است.

در قسمت فیلم‌برداری نیز عملکرد یکسانی دارند. همه دوربین‌های دو گوشی به غیر از دوربین ماکرو قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K  و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه فراهم است. همچنین شما می توانید فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰ و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه را تجربه نمایید. امکان فیلمبرداری با کیفیت ۷۲۰ و نرخ فریم ۴۸۰ فریم بر ثانیه نیز فراهم است.

مقایسه قیمت و تاریخ عرضه

در مقایسه گلکسی A55 با گلکسی A54 متوجه شدیم که گوشی گلکسی A54 برای اولین‌بار در تاریخ ۱۵ مارس سال ۲۰۲۳ معرفی و در تاریخ ۲۴ مارس سال ۲۰۲۳ نیز به بازار عرضه گردید. قیمت این گوشی نیز در همگام عرضه حدودا ۴۹۰ یورو بود.

گوشی جدید سامسونگ یعنی گلکسی A55 نیز برای اولین‌بار در تاریخ ۱۱ مارس سال ۲۰۲۴ به جهان معرفی شد. پس از چهار روز در تاریخ ۱۵ مارس سال ۲۰۲۴ نیز این گوشی به بازار جهانی عرضه گردیده و در حال حاضر امکان خرید آن وجود دارد. قیمت این گوشی در زمان عرضه نیز حدودا ۴۸۰ یورو بوده و ارزان تر از نسل قبلی بوده است. هم اکنون در بازار ایران نیز نسخه پایه این گوشی با حافظه ۱۲۸ و رم ۸ گیگابایتی نسبت به مدل با رم و حافظه مشابه A54، تقریبا ۴ میلیون قیمت بیشتری دارد.

در نهایت با مقایسه گلکسی A55 با گلکسی A54 همراه شما عزیزان بودیم و اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. بر اساس مقایسه‌ها مشخص شد که گوشی جدید سامسونگ در بخش‌های مختلف عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی دارد. هر چند برخی از بخش‌ها نیز بدون تغییر باقی مانده است. اما مسئله اصلی اینجا است که با توجه به این تغییرات آیا ارزش دارد که گوشی قدیمی خود را به این مدل آپدیت کنید؟ نظر شما در این باره چیست؟ خوشحال می شویم نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و دیگران به‌اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط