رقابت میان گوشی‌های شیائومی و سامسونگ همیشه وجود داشته است. بدنیست بدانید اکنون تصمیم داریم به مقایسه ردمی نوت ۱۳ پرو 5G با گلکسی A35 بپردازیم. پیشنهاد می‌شود با سایت پلازا در ادامه همراه باشید.

اینکه بتوان گفت کدام گوشی نسبت به دیگری بهتر است چندان کار درستی نیست زیرا برخی کاربران سامسونگ براین باور هستند که گوشی Samsung Galaxy A35 به دلیل برند بودن نامش ارزش بیشتری داشته و برخی دیگر براین باور هستند که گوشی Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G از ویژگی‌های بالاتری برخوردار است. به هرحال درطول مقایسه ردمی نوت ۱۳ پرو 5G با گلکسی A35 فاکتورهای مهمی را برای مقایسه درنظر خواهیم داشت که از اصلی‌ترین آن می‌توان به قیمت اشاره داشت که در پایان می‌توانید با جمع بندی پلازا مواجه باشید.

فهرست مطالب

جدول مقایسه ردمی نوت ۱۳ پرو 5G با گلکسی A35

ویژگی‌ها ردمی نوت ۱۳ پرو 5G گوشی A35
وزن ۱۸۷ گرم ۲۰۹ گرم
صفحه نمایش ۶.67 اینچی امولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن 1080p ۶.۶ اینچی سوپر امولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن 1080p
سیستم عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری MIUI 14 اندروید ۱۴ با رابط کاربری One UI 6.1
پردازنده اسنپدراگون 7s نسل ۲ اگزینوس ۱۳۸۰
رم ۸/۱۲/۱۶ گیگابایت ۶/۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
دوربین ۲ + ۸ + ۲۰۰ مگاپیکسل ۵ + ۸ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل ۱۳ مگاپیکسل
باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر با شارژ ۶۷ وات ۵۰۰۰ میلی آمپر با شارژ ۲۵ وات

مقایسه ردمی نوت ۱۳ پرو 5G با گلکسی A35

همانطور که گفته شد درطول این مقاله نگاهی خواهیم داشت به مقایسه ردمی نوت ۱۳ پرو 5G با گلکسی A35 که در این زمینه سعی شد تمامی مشخصات مربوط به گوشی‌ها را برایتان شرح دهیم. هر یک از گوشی‌های Xiaomi Redmi Note 13 Pro و Samsung Galaxy A35 دارای ایرادهایی نیز هستند که این موضوع می‌تواند در هنگام مقایسه خودش را بهتر نشان دهد. باتوجه به این نکات اکنون به مقایسه گوشی‌های نامبرده خواهیم پرداخت.

صفحه نمایش

در اولین بخش از این مقایسه تصمیم داریم به مشخصات مربوط به صفحه نمایش گوشی‌ها اشاره داشته باشیم. گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو از رابط لمسی ۶.۶۷ اینچی برخوردار است که مدل آن از نوع امولد می‌باشد. این مدل از ۶۸ میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند و قادر است نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز را در کنار ویژگی دالبی ویژن و حداکثر روشنایی ۱۸۰۰ نیت ارائه دهد. در کنار این موضوع بد نیست بدانید که وضوح پیکسلی نمایشگر این گوشی هوشمند روی ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ پیکسل تنظیم شده که نرخ تراکم پیکسلی آن ۴۴۶ پی پی آی بوده است و می‌تواند به عنوان یک صفحه نمایش همیشه روشن شناخته شود. شرکت شیائومی برای حفاظت از این پنل قدرتمند از Corning Gorilla Glass Victus استفاده نموده است.

همچنین بخوانید :

در سمت دیگر گوشی سامسونگ گلکسی A35 از رابط۶.۶ اینچ برخوردار است که مدل آن از نوع سوپر امولد می‌باشد و قادر است نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را با حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت ارائه دهد. این گوشی نیز با نمایشگر همیشه روشن همراه است که بد نیست بدانید وضوح پیکسلی آن روی ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل تنظیم شده و نرخ تراکم پیکسلی آن روی ۳۹۰ پی پی آی قرار گرفته است.

با توجه به مشخصات و ویژگی‌های ذکر شده می‌توان گفت که محصول شیائومی از مزایای بیشتری برخوردار است.

سخت افزار

مقایسه ردمی نوت 13 پرو 5Gشیائومی با گلکسی A35 سامسونگ

در بخش نرم افزار گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو شاهد به کارگیری اندروید ۱۳ هستیم که قادر است با یک به روز رسانی اندروید را به ورژن ۱۴ ارتقا دهد.

چیپست مرکزی به کارگیری شده در این گوشی، اسنپدراگون 7s نسل ۲ می‌باشد که بد نیست بدانید نسل ۲ این تراشه با قدرت بسیار بالایی همراه است و در کنار یک سی‌پی‌یو ۸ هسته‌ای با مشخصات Octa-core (4×2.40 GHz Cortex-A78 & 4×1.95 GHz Cortex-A55) می‌تواند شما را از هرگونه کندی و لگ دور نگه دارد. پردازنده گرافیکی به کارگیری شده در این گوشی هوشمند از نوع آدرنو ۷۱۰ می‌باشد که این تراشه می‌تواند میزبان بازی‌های گرافیکی و آنلاین بسیاری باشد که در این زمینه محدودیتی بابت اجرا نخواهید داشت. حافظه داخلی و رم گوشی به طور کلی در ۵ مدل عرضه شده است که بد نیست بدانید در این زمینه شیائومی از حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت برای رم ۸ استفاده کرده است. نسخه سوم شامل ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت رم و نسخه چهارم شامل ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت رم و در نهایت نسخه پایانی با ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت رم همراه است.

همچنین بخوانید :

گوشی سامسونگ گلکسی A35 در بخش سخت افزاری از پنل کاربری One UI 6.1 برخوردار است که این پنل می‌تواند اندروید ۱۴ را در اختیار شما قرار دهد. تراشه به کارگیری شده در این گوشی از مدل اگزینوس ۱۳۸۰ است که با یک سی پی یو ۸ هسته‌ای که از مشخصات Octa-core (4×2.4 GHz Cortex-A78 & 4×2.0 GHz Cortex-A55) برخوردار است می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

پردازنده گرافیکی این محصول از مدل Mali-G68 MP5 می‌باشد که بد نیست بدانید این تراشه از سطح مناسبی برخوردار است اما به اندازه رقیب خود قدرتمند نیست. سامسونگ برای عرضه این گوشی سه مدل را در نظر گرفته که مدل اول شامل ۱۲۸ گیگابایت حافظه و ۶ گیگابایت رم است و مدل دوم شامل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم و در نهایت مدل سوم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم همراه می‌باشد.

همچنین باید بدانید هردو گوشی از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند. در بخش سخت‌افزار نیز شاهد پیشتازی گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو هستیم.

دوربین‌ها

بخش دوربین نیز با مزایا و ویژگی‌های بسیاری همراه است که بد نیست بدانید شرکت شیائومی برای محصول ردمی نوت ۱۳ پرو خود از یک لنز اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده نموده است که از طریق این دوربین می‌توانید تصاویر فوق العاده زیبایی را به ثبت برسانید. دوربین اولترا واید گوشی شامل ۸ مگاپیکسل کیفیت و برای بخش ماکرو از یک لنز ۲ مگاپیکسلی استفاده شده است. در هنگام فیلمبرداری با دوربین اصلی می‌توانید به کیفیت 4k تا ۳۰ فریم بر ثانیه و کیفیت ۱۰۸۰ از ۳۰ تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه دسترسی داشته باشید. دوربین سلفی محصول با لنز ۱۶ مگاپیکسلی همراه است که از اچ دی آر و پانورما پشتیبانی می‌کند و قادر است در هنگام فیلمبرداری کیفیت ۱۰۸۰ را با نرخ ۳۰ تا ۶۰ فریم ارائه دهد.

همچنین بخوانید :

در سمت مقابل دوربین‌های گوشی سامسونگ گلکسی در مقابل محصول شیائومی اصلاً قابل قیاس نیستند زیرا در این زمینه شاهد یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی هستیم که برای اولترا واید از یک لنز ۸ مگاپیکسلی و برای ماکرو از یک لنز ۵ مگاپیکسلی استفاده شده است. در هنگام فیلمبرداری می‌توانید به همان کیفیت و نرخ فریم گوشی شیائومی دسترسی داشته باشید که بد نیست بدانید در بخش جلویی محصول شاهد به کارگیری یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی هستیم که امکان فیلمبرداری با کیفیت 4k و ۱۰۸۰ تا ۳۰ فریم بر ثانیه را خواهید داشت.

باتری

مقایسه ردمی نوت 13 پرو 5Gشیائومی با گلکسی A35 سامسونگ

باتری موجود در گوشی نوت ۱۳ پرو شامل ۵۱۰۰ میلی آمپر ظرفیت است که برای آن یک شارژر سیمی ۶۷ وات در نظر گرفته شده که در مدت زمان ۱۷ دقیقه می‌تواند شارژ گوشی را از صفر به ۵۰ درصد و در مدت زمان ۴۴ دقیقه شارژ گوشی را از صفر به ۱۰۰ درصد برساند. در این زمینه خبری از شارژ بیسیم و وایرلس نیست که باید بدانید مدت زمان استقامت باتری بر اساس آزمایش‌های به ثبت رسیده روی ۱۰ ساعت و ۱۶ دقیقه بوده است.

گوشی گلکسی A35 از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری برخوردار است که برای آن یک شارژر سیمی ۲۵ وات در نظر گرفته شده است که بر اساس آزمایشات و اطلاعات منتشر شده تست استقامت باتری این گوشی روی ۱۲ ساعت ۲۶ دقیقه به ثبت رسیده است.

قیمت

قیمتی که شیائومی برای گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو در نظر گرفته بسته به بازارهای جهانی تفاوت است که در این زمینه می‌توان به ۳۱۰ دلار و ۳۰۱ پوند و ۳۱۹ یورو و ۲۳۳۷۰ روپیه هند اشاره داشت که در هنگام خرید می‌توانید به رنگ‌های مشکی و بنفش و آبی و سفید دسترسی داشته باشید.

همچنین بخوانید :

در سمت مقابل سامسونگ قیمت ۳۷۹ یورو یا ۳۰۴۹۰ روپیه هند را در نظر گرفته که بد نیست بدانید این گوشی در رنگ‌های آبی و یاسی عرضه شده است.

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید مقایسه ردمی نوت 13 پرو 5G با گلکسی A35 به پایان رسید که در این زمینه به اطلاعات مربوط به هریک از گوشی‌ها اعم از سخت افزار، دوربین، صفحه نمایش، باتری و قیمت اشاره شد. اگر احساس می‌کنید موضوع مهم دیگری نیز وجود داشته که از قلم افتاده است آنرا برایمان ارسال کنید. درغیر این صورت می‌توانید دیدگاه خود نسبت به این مقایسه را به اشتراک بگذارید و اگر نقدی درخصوص این مقاله داشتید آنرا برایمان ارسال کنید.

منتخب کاربران

source

توسط