دون لی، ستاره‌ی سری فیلم‌های پرهیجان “گردآوری” درباره برنامه‌های خود برای گسترش این مجموعه فیلم صحبت کرد: “من باید بیشتر مردم را سرگرم کنم”

دون لی، بازیگر و خالق سری فیلم‌های اکشن “گردآوری”، با قسمت چهارم این مجموعه فیلم، به نام “مجازات”، در جشنواره فیلم برلین حضور یافته است. او که با نقش‌آفرینی‌های خود در دنیای ابرقهرمان‌های مارول و بازسازی فیلم‌های کره‌ای به هالیوود، شناخته شده، اکنون به دنبال گسترش امپراتوری کسب‌وکار خود است.

لی در گفتگو با مجله ورایتی اظهار داشت: “ما باید فیلم‌های سرگرم‌کننده و جذاب بسازیم و آن‌ها را در سینماها نمایش دهیم تا همه به تماشای آن‌ها بیایند. یکی از اهداف من سرگرم کردن تعداد بیشتری از مردم است.”

قسمت دوم این مجموعه، “گردآوری”، در سال 2022 توانست 99 میلیون دلار فروش داشته باشد و به پرفروش‌ترین فیلم کره در آن سال تبدیل شود. قسمت سوم، “بدون راه فرار” نیز تقریبا به همین موفقیت دست یافت و دومین فیلم پرفروش شد.

“مجازات” ویژگی‌های مشابهی با سایر قسمت‌ها دارد: بدمن‌های خشن و بی‌اصول، تعقیب و گریزها در لوکیشن‌های آسیایی و شخصیت پلیس ناهموار لی (ما سئوک-دو). لی می‌گوید می‌خواهد اکشن را در هر قسمت تکامل دهد و داستان را با زمان‌های فعلی هماهنگ کند.

لی که در سال 1989 به همراه خانواده‌اش از کره به آمریکا مهاجرت کرد، با بازی در فیلم “قطار بوسان” در سال 2016 به شهرت رسید. این فیلم او را قادر ساخت تا “گردآوری” را به یک مجموعه فیلم تبدیل کند.

اکنون، لی مشغول کار بر روی فیلمنامه‌های قسمت‌های پنجم تا هشتم “گردآوری” است و برنامه‌های بزرگی برای گسترش این مجموعه دارد، از جمله تبدیل آن به یک سریال تلویزیونی و ساخت نسخه‌هایی برای بازارهای خارجی.

منتخب کاربران

source
تحصیل در ترکیه

توسط