کلاس یوس

به گزارش رویترز، OpenAI قصد ندارد به سرمایه‌گذارانی مانند مایکروسافت کرسی‌های هیئت مدیره خود را بدهد. مایکروسافت بزرگ‌ترین پشتیبان OpenAI است که بیش از 10 میلیارد دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است. «ساتیا نادلا»، مدیر عامل مایکروسافت، پیش از این به احتمال به‌دست‌آوردن یک کرسی هیئت‌مدیره در این شرکت اشاره کرده بود.

براساس گزارش رویترز، برخی از بزرگترین حامیان OpenAI حتی پس از تغییر مدیریت شرکت و بازگشت سم آلتمن، بعید است که کرسی‌های هیئت مدیره را به‌دست آورند. رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که هیئت مدیره فعلی OpenAI قصد ندارد کرسی‌هایی به سرمایه‌گذاران خارجی مانند مایکروسافت، Thrive Capital و Khosla Ventures ارائه دهد. این اقدام نشان می‌دهد که هیئت‌مدیره جدید احتمالاً حفظ هوش مصنوعی را بر سود سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهد.

تصمیمات سم آلتمن و هیئت مدیره جدید OpenAI

مایکروسافت بزرگترین پشتیبان OpenAI است که بیش از 10 میلیارد دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرده است. Khosla Ventures نیز از اولین سرمایه‌گذاران این استارتاپ در سال 2019 بود؛ همچنین Thrive Capital در افزایش چشمگیر سهام این شرکت نقش کلیدی داشت.

سم آلتمن بنیان‌گذار و مدیرعامل OpenAI در 17 نوامبر (26 آبان) توسط هیئت‌مدیره شرکتش اخراج شد؛ پس از پنج روز پرتلاطم، او دوباره مدیرعامل این شرکت شد. پس از بازگشت آلتمن دو عضو هیئت مدیره که در اخراج اولیه او نقش داشتند، برکنار شدند.

هیئت مدیره جدید این شرکت در ابتدا متشکل از «لری سامرز» وزیر خزانه‌داری سابق، «برت تیلور»، مدیرعامل سابق Salesforce و «آدام دی آنجلو»، بنیان‌گذار Quora خواهد بود. انتظار می‌رود این هیئت جدید نامزدهایی را برای پرکردن هیئت مدیره نه نفره در نظر بگیرد.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، پیش‌تر گفته بود که پس از برکناری آلتمن توسط هیئت‌مدیره، خواهان تغییراتی در ساختار مدیریت OpenAI بوده است. او و سایر سرمایه گذاران برای اعاده مجدد آلتمن تلاش کردند. نادلا همچنین در مصاحبه‌ای در 21 نوامبر (30 آبان) به احتمال داشتن یک صندلی هیئت مدیره در OpenAI اشاره کرد.

source

توسط digitalwebmaster