به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مدتی است که ویدیویی کوتاه از ملاقات امام  علی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان با آیت‌الله رئیسی رئیس جمهوری کشورمان در فضای مجازی دست به دست می‌شود. در این ویدیو رئیس جمهوریِ تاجیکستان از اهمیت پرداختن به زبان فارسی سخن می‌گوید و به این نکته اشاره می‌کند که تمام سخنرانی‌های او در سازمان ملل هم به زبان فارسی است. پس از این سخنانِ امام علی رحمان، آیت الله رئیسی هم با گفتنِ «الحمدالله» برای همتای تاجیکِ خود آرزوی موفقیت می‌کند.

 

همین مسئله موجب شده تا برخی در فضای مجازی این ویدیو را بازنشر کنند و به انتقاد از رئیس جمهوری کشورمان بپردازند که چرا گفته است «الحمدالله.» آنچه مشخص است اینکه غرض‌ورزی و تنگ‌نظری و دشمنی در برش دادنِ این ویدیو کاملا مشهود است و قصدِ منتشر کنندگان این ویدیو، فقط و تنها فقط تخریب ریاست محترم جمهوری است.

البته که می‌توان استدلال‌های بسیاری هم بیان کرد که حرف این عده کاملا اشتباه و غرض‌ورزانه است. با این حال نکته‌ای در این میان عجیب است و آن هم اینکه؛ امیر عبدالحسینی دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر هم این ویدیو را به گونه‌ای تمسخرگرایانه در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده است.

عبدالحسینی شهریور سال جاری حکمِ دبیر کلی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را دریافت کرده است. در پایینِ ویدیویی که او منتشر کرده اینگونه نوشته شده است:

دیدار رئیس جمهور تاجیکستان و ایران
امامعلی رحمان: من در سازمان ملل فارسی سخنرانی می‌کنم
رییسی: الحمدالله!

 

.

 

رئیسی در این ویدیو به طور واضح از سخنان امام علی رحمان خشنود شده و کلمه‌ای را بر زبان می‌آورد که در فرهنگ و دین ما بسیار زیبا و به جاست. چرا دبیر جشنواره تجسمی فجر باید اینچنین ساده‌انگارانه و سطحی درگیرِ فضاهای مسمومِ مجازی در اینستاگرام شود؟

انتهای پیام/

source

توسط