به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که رژیم صهیونیستی بابت عدم ارائه شواهد و مستنداتی در تأیید ادعاهای خود مبنی بر استفاده حماس از بیمارستان الشفاء به عنوان مقر فرماندهی و کنترل در غزه مورد انتقاد قرار گرفته ارتش این رژیم امروز پنجشنبه به دلیل‌تراشی تازه‌ای متوسل شد. 

ارتش رژیم صهیونیستی ساعاتی قبل‌تر در بیانیه‌ای مدعی شد که حماس شواهد مربوط به استفاده از بیمارستان الشفاء به عنوان مقر فرماندهی و کنترل را پنهان کرده است. 

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه در بحبوحه انتقادهای جهانی وارد این بیمارستان شده و اقدام به بازجویی از کادر درمان و بیماران کردند. 

یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به گاردین گفت: «مهم است تأکید کنیم از لحظه‌ای که در چند هفته پیش ارتش اسرائیل استفاده از بیمارستان‌ها به عنوان مقر فعالیت‌های تروریستی را افشا کرد حماس دائما در تلاش بوده زیرساخت‌های خود را به منظور از بین بردن شواهد مخفی کند.»

حماس و کادر درمان در بیمارستان مذکور بارها ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره استفاده نظامی از این بیمارستان را رد کرده‌اند. گاردین به نقل از یک پزشک انگلیسی که در این بیمارستان کار می‌کند نوشته ادعای اسرائیل یک «بهانه عجیب و غریب» است. 

ساعاتی قبل‌تر نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، تصریح کرد که یورش نظامیان اسرائیلی به بیمارستان الشفاء در غزه دروغین بودن ادعای آنها در خصوص وجود تونل و استفاده مقاومت از این بیمارستان به عنوان یک مقر نظامی را فاش کرد.

 «خالد القدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران نیز گفت: « تصریح کرد: «واقعیت رژیم صهیونیستی از اساس بر پایه دو فاکتور اصلی تاسیس شده است، ‌ فاکتور نخست دروغ، ادعا و افتراء و تولید روایت‌های دروغین و جعلی است که هیچ اصالت تاریخی یا جغرافیایی ندارد، همان طور که ادعا می‌کنند که سرزمین فلسطین سرزمینی بدون ملت بوده است و ملت فلسطین ملتی بدون سرزمین هستند، و امثال چنین ادعاهای واهی  و فاکتور دوم‌ صهیونیست‌ها، فاکتور کشتار و قتل عام است».

تنها سند ادعایی که صهیونیست‌ها تا کنون در تأیید ادعای خود مطرح کرده‌اند فیلمی است که یک نظامی رژیم روز گذشته منتشر کرد و توسط بسیاری از کاربران در فضای مجازی به سخره گرفته شد. در آن فیلم، نظامی اسرائیلی یک لپ‌تاپ، چند سی‌دی، یک پوتین نظامی و چند سلاح کلاشنیکف را به عنوان شواهد حضور حماس در بیمارستان عنوان می‌کند.

بسیاری از رسانه‌های غربی و نهادهای بین‌المللی تصریح کرده‌اند که رژیم اسرائیل تا کنون نتوانسته ادعای خود را در این خصوص ثابت کند. 

بعد از انتشار این ویدئو دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای تصریح کرد تصاویری که اسرائیلی‌ها منتشر کرده‌اند برای توجیه حمله به این بیمارستان کافی نیستند.

رئیس دیده‌بان حقوق بشر در مصاحبه‌ای با رویترز گفت: «بیمارستان‌ها به موجب قوانین انسان‌دوستانه سازمان ملل از مصونیت‌های ویژ‌ه‌ای بهره‌مند شده‌اند.»

وی اضافه کرد: «بایستی به پزشکان، پرستاران، آمبولانس‌ها و سایر اعضای کادر درمان اجازه داد کارشان را انجام دهند و بیماران نیز باید تحت حفاظت قرار گیرند.»

این مقام سازمان ملل تأکید کرد: «بیمارستان‌ها تنها در شرایطی از این مصونیت‌ها معاف می‌شوند که بتوان نشان داد که برای انجام اقداماتی خطرناک خارج از وظایفشان مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اسرائیل هیچ شواهدی در تأیید این موضوع ارائه نکرده است.»

روزنامه گاردین نوشته حمله به بیمارستان شفا یکی از کلیدی‌ترین اهداف اسرائیل بوده است زیرا این بیمارستان در منطقه‌ای از شهر غزه واقع شده که بسیاری از ساختمان‌های دولتی در آنجا واقع شده‌اند. 

گاردین نوشته اسرائیل معتقد است که در صورت اثبات ادعای خود می‌توانست خشم عمومی در جهان بابت تلفات بالای غیرنظامیان در جنگ غزه را کاهش دهد. 

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به گاردین گفت: «سربازان ما دارند در هر زمان یک ساختمان را جستجو می‌کنند. آنها هر طبقه را در حالی که صدها نفر از بیماران و کادر درمان در داخل ساختمان هستند می‌گردند.»

در همین حال، جمعیت هلال احمر فلسطین لحظاتی پیش اعلام کرد تانک‌های اسرائیلی بیمارستان دیگری در نوار غزه (بیمارستان الاهلی) را محاصره کرده‌اند.

جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای که در فضای مجازی منتشر شد گفت که در حال حاضر در این بیمارستان در شهر غزه «یک حمله خشن» در حال انجام است. این گروه اعلام کرده که تیم‌های آنها قادر به حرکت و دسترسی به افراد زخمی نیستند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۱۵۰۰ هزار نفر منجر شده است. 

محمد ابو سلمیه رئیس بیمارستان الشفاء امروز پنجشنبه اوضاع بیمارستان الشفاء را فاجعه‌بار توصیف کرده و گفته بود: افراد حاضر در بیمارستان، از تشنگی فریاد می‌زنند.

ابوسلمیه با اشاره به اینکه تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت بیمارستان همچنان ادامه دارد، تأکید کرد: هیچ کس نمی‌تواند از ساختمانی به ساختمان دیگر برود. ارتباط ما با همکارانمان قطع شده است.

وی با بیان اینکه پهپادهای اسرائیلی بی‌وقفه در حال پرواز بر روی بیمارستان هستند، تصریح کرد: نظامیان صهیونیست در بخشها در حال گشت‌زنی هستند و چند جنازه را با خود برده‌اند. ما حدود ۸۰ جنازه را در صحن بیمارستان دفن کرده‌ایم.

این مقام فلسطینی خاطر نشان کرد: اکسیژن موجود در بیمارستان کاملا تمام شده است. داستان‌سراییها اسرائیلی درباره ورود سلاح بیمارستان، کذب محض است. از داخل بیمارستان، یک گلوله هم به سمت نیروهای اسرائیل شلیک نشده است. پس افراد مسلح [وابسته به مقاومت] کجا هستند؟.

با وجود این، آمریکا بار دیگر از ادعاهای رژیم صهیونیستی در این خصوص هم حمایت کرده است. 

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره این موضوع گفت: «ما اطلاعات خودمان را داریم که متقاعدمان می‌کند حماس از بیمارستان شفا به عنوان یک مرکز کنترل و فرماندهی و احتمالاً به عنوان یک انبار ذخیره سلاح استفاده می‌کرده است.»

وی مدعی شد: «آنها داخل بیمارستان پناه می‌گرفتند و از آن به عنوان سپری علیه اقدام نظامی استفاده می‌کردند و با این کار بیماران و کادر درمان را در معرض خطر قرار می‌دادند. ما هنوز به صحت این اطلاعات اعتماد داریم.»

با وجود این، آموس هارل، تحلیلگر روزنامه صهیونیستی هاآرتص به اهداف دیگری که ارتش اسرائیل از ورود به بیمارستان الشفا دنبال می‌کند اشاره کرده است. 

او در یادداشتی در این روزنامه نوشت: «ارتش اسرائیل می‌خواهد این پیام را برساند که با آنکه که حمله فعلی اهداف محدودی دارد اما هیچ جایی نیست که نظامیان اسرائیلی از ورود به آنها ترس داشته باشند و هیچ جایی نیست که حماس بتواند در آنجا احساس امنیت کند.»

انتهای پیام/ 

source

توسط