از زمان شروع جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون، آمریکا و متحدانش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بزرگترین حامیان مالی و تسلیحاتی کی یف محسوب می‌شوند. با این حال، تردید قانونگذاران جمهوریخواه آمریکایی در حمایت از اوکراین باعث نگرانی مقامات این کشور شده است. این درحالی است که دولت بایدن بار‌ها بر ادامه حمایت‌های خود از کی یف تاکید کرده است. 

به گزارش تله تریدر، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد ما شاهد آن هستیم که تسلیحات اهدایی از سوی ناتو به اوکراین باعث پیروزی این کشور در جنگ نشده است. علی رغم حمایت ناتو از کی یف، این کشور در حال شکست خوردن در جنگ است. 

شویگو که در یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت، تاکید کرد: اوکراین در عملیات تهاجمی خود کوشید مناطق زاپروژیا، دونتسک، و خرسون را بازپس گیرد، اما در این امر ناکام ماند. این در حالی است که ارتش اوکراین شاهد افزایش تضعیف روحیه در میان نیرو‌های خود است. 

وزیر دفاع روسیه در ادامه از آموزش ۹۳ هزار نیروی متخصص با تسلیحاتی با فناوری‌های بالا در سال ۲۰۲۳ خبر داد و افزود: این نیرو‌ها برای پاسخ به استفاده گسترده از تجهیزات پیشرفته در طول عملیات نظامی در اوکراین لازم بود. 

سخنان شویگو پس از آن مطرح می‌شود که لوئید آستین، وزیر دفاع آمریکا دیروز در جلسه استماع کنگره برای ترغیب قانونگذاران آمریکایی برای تصویب میلیارد‌ها دلار بودجه به منظور حمایت از اوکراین اعلام کرد اگر واشنگتن دست از حمایت از کی یف بردارد، پیروزی مسکو در جنگ قطعی است.

source

توسط