اگر قصد خرید یک سیستم امنیتی برای خودروی خود داشته باشید، احتمالا قفل فرمان اولین گزینه‌ای است که به ذهن شما خطور می‌کند. قفل فرمان انواع مختلفی دارد و نوع سه کاره آن از محبوبیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که قفل فرمان سه کاره چیست و چگونه باید از آن استفاده کنید. همچنین به این سوال مهم پاسخ می‌دهیم که آیا قفل فرمان سه کاره، جلوی سرقت را می‌گیرد یا همچنان با وجود این قفل‌ها احتمال دزدیده شدن ماشین وجود دارد. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب کاربردی همراه ما باشید.

قفل فرمان سه کاره چیست؟

قفل فرمان سه کاره مخصوص کسانی طراحی و ساخته شده که نمی‌دانند قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال و از بین این دو ابزار امنیتی کدام را انتخاب کنند. در واقع همان طور که از اسم آن پیداست، قفل فرمان سه کاره برای قفل کرده سه قسمت مختلف خودرو شامل فرمان، پدال‌ها و دنده مورداستفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب، امنیت خودرو بیشتر می‌شود و با وجود این نوع قفل فرمان، سارق حتی با یدک کش هم نمی‌تواند خودروی شما را به سرقت ببرد.

در بسیاری از موارد سارقان با مشاهده قفل فرمان، قید سرقت ماشین شما را می‌زنند و اکثرا ترجیح می‌دهند خودروهایی را هدف بگیرند که کمترین سیستم امنیتی در آن‌ها به کار رفته است. اما مزیت اصلی استفاده از قفل‌های فرمان سه کاره این است که سارق نمی‌تواند خودرو را تکان دهد؛ زیرا با وجود این قفل، امکان حرکت پدال، دنده و فرمان وجود ندارد. ضمن اینکه قفل فرمان چندان گران قیمت نیست و همه افراد می‌توانند با صرف هزینه‌ای نه چندان زیاد، امنیت خودروی خود را بیشتر کنند.

آیا قفل فرمان سه کاره می‌تواند جلوی سرقت را بگیرد؟

در نگاه اول به نظر می‌رسد هر کدام از روش‌های بسته شدن قفل فرمان سه کاره می‌توانند از سرقت خودرو جلوگیری کنند. در صورتی که واقعیت چیز دیگری است. هیچ قفلی نمی‌تواند در مقابل سارقان حرفه‌ای مقاومت کند و چه بسا خودروهایی که با وجود قفل فرمان به سرقت رفته و هرگز پیدا نشده‌اند.

حتی در برخی موارد، سارق از قفل فرمان برای از جا کندن فرمان استفاده می‌کند و بنابراین راحت‌تر از حالتی که خودرو قفل فرمان ندارد، دارایی شما را به سرقت می‌‎برد! به همین دلیل، باید به فکر سیستم امنیتی دیگری مانند ردیاب آهنربایی خودرو باشید که بتواند امنیت 100 درصدی خودروی شما را تضمین کند.

نصب ردیاب؛ راهکار جایگزین ایده‌آل برای تضمین امنیت خودروی شما!

انواع ردیاب بهترین گزینه برای تضمین امنیت خودرو هستند. امروزه ردیاب‌های مختلفی از جمله ردیاب دیاگی، فندکی و آهنربایی وجود دارد که هر کدام به طریق مختلفی روی خودرو نصب می‌شوند. روی همه این جی پی اس‌ها سیم کارتی نصب می‌شود تا با دریافت اطلاعات از ماهواره‌ها موقعیت لحظه‌ای خودرو را گزارش‌ کنند. به این ترتیب با وجود ردیاب می‌توانید هر کجا و در هر زمانی، خودروی خود را زیر نظر داشته باشید.

نصب ردیاب مزایای بسیاری داشته و قابلیت‌های فوق‌العاده آن کاملا ارزشش را دارد که بابت قیمت جی پی اس خودرو هزینه کنید. ردیاب‌ها به صورت کاملا مخفی در خودرو نصب می‌شوند و بنابراین سارقان از وجود آن آگاه نخواهند شد. با این حال حتی در صورتی که سارق ردیاب را پیدا کرده و جدا کند، دستگاه برای شما پیام هشداری ارسال می‌کند تا در سریع‎‌ترین زمان ممکن برای جلوگیری از دزدیده شدن ماشین خود اقدام کنید. با استفاده از ردیاب حتی در صورت سرقت دیگر هیچ دغدغه‌ای بابت از دست رفتن همیشگی خودرویتان نخواهید داشت، زیرا بعد از سرقت هم می‌توانید با این ابزار امنیتی خودروی خود را ردیابی و پیدا کنید.

نحوه استفاده از قفل فرمان سه کاره

قفل فرمان‌های سه کاره به چند روش مختلف نصب شده و به همین دلیل به این نام شناخته می‌شوند. روش‌های نصب قفل فرمان سه کاره عبارت‌اند از:

  • روش اول: اولین روش، بستن قفل روی فرمان به صورت متداول است. به این منظور باید قفل را به صورت مورب در وسط فرمان قرار دهید و قفل را باز کنید تا دو بخش آن از هم فاصله بگیرند و دستگیره‌ها کاملا روی فرمان چفت و بست شوند. اگر قفل نمی‌تواند جلوی حرکت و تکان خوردن فرمان را بگیرد، آن را باز و مجددا برای بستن قفل تلاش کنید. در مرحله آخر با کلید مخصوص قفل کنید.
  • روش دوم: یک روش دیگر برای استفاده از قفل فرمان سه کاره این است که یک سر آن را به فرمان و سر دیگر را به دنده و ترمز دستی وصل کنید. به این ترتیب علاوه بر عدم حرکت فرمان، از حرکت دنده و ترمز دستی نیز جلوگیری می‌شود.
  • روش سوم: آخرین مدل استفاده از قفل فرمان سه کاره این است که یک سر آن را به فرمان و سر دیگر را پدال ترمز وصل کرده و قفل کنید. در این حالت توصیه می‌کنیم از قسمت داخلی قفل فرمان برای زمان‌هایی که می‌خواهید در کوتاه‌مدت خودرو را ترک کنید، استفاده کرده و قسمت خارجی را برای زمان‌های طولانی‌تر مورداستفاده قرار دهید.

با هر کدام از سه روش فوق، امنیت خودروی شما افزایش می‌یابد. اما نه به اندازه‌ای که جلوی سرقت ماشین گرفته شود! در این باره بیشتر در بخش بعد بخوانید.

خرید انواع ردیاب باکیفیت و با قیمت مناسب از فروشگاه جی پی اس خودرو

در این مقاله توضیح دادیم که قفل فرمان سه کاره چیست و با چه روش‌هایی بسته می‌شود. همچنین گفتیم چرا انواع قفل فرمان اعم از قفل فرمان سه کاره گزینه چندان ایده‌آلی برای جلوگیری از سرقت ماشین نیستند و در عو           ض ردیاب یا جی پی اس خودرو را به عنوان راهکار جایگزین معرفی کردیم. شما می‌توانید انواع جی پی اس را با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب از فروشگاه جی پی اس خودرو سفارش دهید و هر کجای ایران که باشید، درب منزل تحویل بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت این فروشگاه به نشانی gpskhodro.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 02188801325 تماس بگیرید.

 

<div class=”bs-shortcode-alert alert alert-danger” style=”text-align: center;”><strong>این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است</strong></div>

 

source

توسط