دیجیاتو
از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.
شرکت آئودی قصد دارد بخشی از وظیفه کارمندان خود را به هوش مصنوعی بسپارد و از این تکنولوژی برای کنترل کیفی کمک بگیرد.
جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
آئودی که علاقه زیادی به هوش مصنوعی دارد، استفاده از این تکنولوژی را گسترش می‌دهد. این برند لوکس آلمانی با توسعه یک سیستم پیشرفته می‌خواهد از هوش مصنوعی در بخش کنترل کیفی محصولات خود کمک بگیرد. بر اساس اطلاعیه رسمی ارباب حلقه‌ها، سیستم مذکور توانایی ارزیابی کیفیت جوشکاری قسمت‌های مختلف بدنه را دارد.
درباره نحوه عملکرد سیستم ابداعی آئودی هنوز جزئیات چندانی در دست نیست، ولی این شرکت می‌گوید آن را به‌طور موفقیت‌آمیز در کارخانه نکازاولم تست کرده است. سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی آئودی توانسته در هر شیفت حدود 1.5 میلیون نقطه جوش 300 خودرو را ارزیابی کند.
در روش‌ رایج کنونی، کارکنان به‌‌طور دستی و با کمک یک دستگاه فراصوت نقاط جوش بدنه خودروها را کنترل می‌کنند. بد نیست بدانید هر خودرو تقریباً 5000 نقطه جوش دارد، از این رو کنترل به‌روش دستی نیازمند حوصله و البته دقت زیاد است.
بدیهی است که استفاده از هوش مصنوعی کارایی و راندمان را افزایش می‌دهد. همچنین می‌توان کنترل کیفی را هدفمندانه‌تر انجام داد و از مهارت نیروی انسانی در راستای تمرکز روی کشف ایرادات و سایر نواقصات احتمالی کمک گرفت.
حتما می‌دانید که ظهور هوش مصنوعی، بسیاری از مشاغل موجود را تهدید می‌کند. سیستم جدید آئودی نیز از سوی برخی کارشناسان یک تهدید برای کارکنان محسوب می‌شود.  در هر حال آئودی در نظر دارد پس از تست‌های موفقیت‌آمیز سیستم کنترل کیفی خود را در سه کارخانه دیگر نیز استفاده کند. این کارخانه‌ها عبارتند از بروکسل، اینگلوشتات و مجموعه اِمدن فولکس واگن.
ایده آئودی برای استفاده از هوش مصنوعی در چند کارخانه به‌سادگی نصب یک نرم‌افزار نیست. زیرا باید تیمی از متخصصان کمپانی، تنظیمات جوشکاری در کارخانه‌های مختلف را از نو به مدل هوش مصنوعی آموزش دهند.
در حال حاضر برای استفاده از هوش مصنوعی در صنعت خودروسازی هیچ استاندارد یا گواهینامه‌ای وجود ندارد. از این رو آئودی برای دستیابی به بهترین نتیجه با انجمن کیفیت آلمان (DGQ)، انستیتوی مهندسی صنعتی فرانهوفر (IAO) و همچنین انستیتوی اتوماسیون و مهندسی تولید فرانهوفر (IPA) همکاری کرده است. این کمپانی پیشگام آلمانی باور دارد در آینده هوش مصنوعی می‌تواند به بهینه‌سازی سایر فرآیندهای پرکاربرد در صنعت خودرو نیز کمک کند.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.
تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است | دیجیاتو توسط سرورهای قدرتمند پارس پک پشتیبانی می‌شود

source
سئو سایت

توسط digitalwebmaster