بسیاری از افراد تصور می‌کنند کسب درآمد از یوتیوب سخت است. احتمالاً تاکنون یوتیوبرهای زیادی را دیده‌اید که وضعیت مالی بسیار خوب و طرفداران بسیار زیادی دارند. از آن‌جا که راه‌اندازی کانال یوتیوب اکنون از هرزمان دیگری آسان‌تر شده، بزرگ فکر کردن و هدف‌گذاری برای کسب درآمد از این پلتفرم، منطقی به‌نظر می‌رسد.
اگرچه ساخت کانال یوتیوب ساده است، اما تبدیل آن به منبع کسب درآمد چندان آسان نخواهد بود. امکان دارد اولین ۱۰۰ دلار خود را با فروش محصول با قرارداد مالی به‌دست آورید، اما به‌حداکثر رساندن آن نیاز به درک کامل از روش‌های درآمدزایی این پلتفرم دارد.
در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی درمورد کسب درآمد از یوتیوب به شما ارائه دهیم.
پاسخ کوتاه به سؤال فوق، بله است. هزاران نفر درحال حاضر از این پلتفرم درآمدهای قابل‌توجه کسب می‌کنند و البته همه‌ی آن‌ها چند میلیون مشترک ندارند. برخلاف تصور رایج، یوتیوب فقط بازی اعداد نیست و پتانسیل کسب درآمد از آن به عوامل مختلفی مثل سطح تعامل بستگی دارد. این یعنی برای درآمدزایی در پلتفرم مذکور، فقط بازدید و تعداد مشترکان مهم نیستند.
یوتیوب صرفاً در ازای آپلود ویدیو به شما پول پرداخت نمی‌کند. علاوه‌براین کسب‌ درآمد از ویدیوها به‌طور پیش‌فرض فعال نیست و بدین‌منظور باید حساب monetization را در کانال خود فعال کنید. علاوه‌براین امکان کسب درآمد ازطریق سرویس یوتیوب پریمیوم وجود دارد که توضیحات آن را در ادامه‌ی مقاله ارائه خواهیم داد.
اگر به‌دنبال راه‌های جدیدی برای درآمدزایی هستید، احتمالاً از خود پرسیده‌اید دیگران چگونه از یوتیوب پول به‌دست می‌آورند؟ راه‌های مختلفی برای دستیابی به این هدف وجود دارد که بیشتر آن‌ها حول محور تولید محتوای ویدیویی جذاب می‌چرخند.
اگر قصد درآمدزایی از یوتیوب را دارید باید حتماً با برنامه‌ی Partners (شرکا) و نحوه‌ی عملکرد آن آشنایی داشته باشید. تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب تا زمانی‌که عضو این برنامه نباشند، امکان کسب درآمد از ویدیوهای خود را نخواهند داشت.
درحال حاضر پیش‌نیاز یوتیوب برای پیوستن به برنامه‌ی Partner، کسب ۱۰۰۰ مشترک و ۴۰۰۰ ساعت بازدید عمومی از ویدیوهای کانال نیاز دارید. این یعنی تا زمانی‌که به اعداد اعلام‌شده دست نیابید، امکان کسب درآمد از ویدیوهای خود را نخواهید داشت. بدین‌ترتیب تولید مستمر ویدیو و افزایش تعداد مخاطبان بسیار مهم است.
برای فعال‌سازی کسب‌ درآمد از یوتیوب، مراحل زیر را دنبال کنید:
پس‌از انجام مراحل فوق، بار دیگر با داشبورد برگردید و روی تب Analytics در سمت‌چپ کلیک کنید. اکنون از بخش بالا، Revenue را انتخاب کنید و سپس با پیمایش صفحه به پایین، نمودار درآمد تخمینی ماهانه‌ی خود را مشاهده خواهید کرد.
تعداد بازدیدهایی که ویدیوهای شما دریافت می‌کنند با درآمد یوتیوب ارتباط ندارند. اگر هزاران بازدید دریافت کنید اما هیچ‌کس روی تبلیغات شما کلیک نکند یا محتوای آن را نبیند، درآمدی کسب نخواهید کرد.
یوتیوب حتی معیارهایی برای پرداخت با ناشرینی دارد که در کانال خود تبلیغات دارند؛ بیننده باید روی تبلیغ کلیک یا آن را به‌طور کامل تماشا کند و سپس درآمد به سازنده‌ی محتوا تعلق خواهد یافت.
خبر خوب اینکه کسب درآمد از یوتیوب صرفاً به تبلیغات ارتباط ندارد. اکنون برنامه‌های دیگری مثل یوتیوب پریمیوم وجود دارند که بدون نیاز به کلیک روی تبلیغات یا تماشای آن‌ها، به شما کمک می‌کنند درآمد به‌دست آورید.
چگونه علاوه‌بر تبلیغات می‌توان از کانال یوتیوب درآمد به‌دست آورد؟ پاسخ این سؤال، یوتیوب پریمیوم است.
یوتیوب پریمیوم سرویس عضویت پولی است که به افراد اجازه می‌دهد ویدیوها را بدون آگهی مشاهده کنند. سازندگان محتوا نیازی به انجام هیچ کاری ندارند زیرا وقتی اعضای یوتیوب پریمیوم ویدیوهای آن‌ها را تماشا کنند، به‌طور خودکار جریان درآمد دوم برای سازندگان محتوا ایجاد خواهد شد.
درست مثل روش درآمدزایی تبلیغاتی یوتیوب، بخش بیشتر درآمد حاصل از اعضای سرویس پریمیوم این پلتفرم به سازندگان محتوا تعلق می‌گیرد.
اعضای یوتیوب پریمیوم همچنین می‌توانند ویدیوهای موردنظر خود را دانلود و به‌طور آفلاین تماشا کنند. علاوه‌براین امکان تماشای ویدیو در پس‌زمینه برای این دسته از کاربران فراهم است.
وقتی کانال یوتیوب شما بیش‌از ۳۰ هزار مشترک دارد، می‌توان با استفاده از عضویت ویژه، جریان درآمدزایی دیگری ایجاد کرد. این یعنی طرفداران کانال شما با پرداخت ۴٫۹۹ دلار به‌طور ماهانه، به امکانات دیگری مثل دسترسی زودهنگام به ویدیوها، چت زنده، ایموجی‌های انحصاری و موارد دیگر دسترسی داشته باشند. علاوه‌براین نام این افراد در چت‌های زنده، برگه‌ی انجمن و نشان‌های ویژه‌ی اعضا برجسته می‌شوند.
از آن‌جا که مخاطبان به‌خوبی می‌دانند جلب توجه سازندگان یوتیوب می‌تواند چالش برانگیز باشد، ارائه‌ی عضویت در کانال منطقی به‌نظر می‌رسد. نکته‌ی دیگر اینکه در ویدیوهای خود به مخاطبانتان یادآوری کنید با کلیک روی دکمه‌ی Join، در صفحه‌ی مشترکان ویژه‌ی شما عضو شوند.
کسب‌وکارها به‌خوبی از پتانسیل کانال‌های یوتیوبی که مخاطبان زیادی دارند، آگاه هستند.
اگر تعداد مخاطبان قال‌توجهی در یوتیوب به‌دست آورید، احتمالاً مشاغل مختلف با شما تماس خواهند گرفت تا محصولات آن‌ها را در ازای دریافت پول، تبلیغ کنید. درنظر داشته باشید به یکی از افراد وابسته به این برندها تبدیل شوید و محصولات مختلف را در ویدیوهای خود ارائه دهید.
این روش می‌توان راهکاری عالی برای ایجاد درآمد اضافه از یوتیوب باشد اما هنگام انجام این کار باید مراقب باشید زیرا بینندگان به‌خوبی از زمانی‌که چیزی درحال تبلیغ است، اطلاع دارند.
فقط محصولاتی را تبلیغ کنید که برای مخاطب شما ارزشمند هستند.
سوپرچت، راهکاری محبوب برای کسب درآمد از یوتیوب است. این ویژگی به مخاطبان شما اجازه می‌دهد با پرداخت مبلغی، پیام‌های خود را بین سایر پیام‌ها برجسته یا درمواد خاص به بالای بخش نظرات سنجاق کنند. بدین‌ترتیب وقتی در یوتیوب به‌طور زنده برنامه اجرا کنید امکان کسب درآمد ازطریق سوپرچت دردسترس شما خواهد بود.
نرخ درآمدزایی یوتیوب برای سوپرچت از یک تا ۵۰۰ دلار متغیر است و این شرکت ۳۰ درصد از درآمد آن را به‌خود و ۷۰ درصد باقی‌مانده را به سازنده‌ی محتوا اختصاص می‌دهد.
با افزایش اینفلوئنسر مارکتینگ، فرصت بزرگی برای شما به‌عنوان سازنده‌ی محتوا وجود دارد. براساس اعلام برندان گاهان، کارشناس بازاریابی یوتیوب، تولیدکنندگان محتوا باید با درنظر گرفتن تعداد بازدیدهایی که معمولاً ویدیوهایشان دریافت می‌کند و ضرب‌ آن در ۱۵ سنت برای هر بازدید، هزینه‌ی ثابتی را تعیین کنند.
آژانس بازاریابی دیجیتالی WebFX ارقام زیر را برای میزان درآمد اینفلوئنسرهای یوتیوب ارائه داده است:
کلید کسب درآمد با این روش، همکاری با برندهایی است که محصولات آن‌ها برای مخاطبان شما ارزشمند باشند.
تبلیغ محصولات اختصاصی شما، یکی از ایده‌های بسیار خوب برای درآمدزایی از کانال یوتیوب است. شما می‌توانید در ویدیوها و توضیحات آن‌ها، تبلیغات محصولات خود را ارائه دهید. این روش راهکاری عالی برای ایجاد و هدایت ترافیک بیشتر به وب‌سایت شما است.
اگر قبلاً فروشگاه خود را راه‌اندازی نکرده‌اید، امکان استفاده از پلتفرم‌های فروشگاه‌ساز مثل شاپیفای دردسترس شما است. با ایجاد فروشگاه آنلاین، می‌توانید محصولاتی که در ویدیوهای یوتیوب تبلیغ می‌کنید را به‌فروش برسانید.
چند نکته هنگام ساخت ویدیو برای یوتیوب وجود دارد که توصیه می‌کنیم آن‌ها را همیشه مدنظر داشته باشید.
با تولید ویدیوهایی که طول آن‌ها ۱۰ دقیقه یا بیشتر باشد، شانس شما برای کسب درآمد ازطریق تبلیغات یوتیوب بیشتر خواهد بود. ویدیوهای این پلتفرم که بیش‌از ۱۰ دقیقه هستند، احتمالاً زمان تماشای بالاتری خواهند داشت و به‌طور مثبت به میزان درآمد تبلیغاتی که ویدیوها ایجاد می‌کنند کمک خواهد کرد. علاوه‌براین ویدیوهایی که میانگین زمان تماشای بالاتری دارند در نتایج جستجوی یوتیوب در جایگاه بالاتری نمایش داده می‌شوند و این یعنی شانس بیشتری وجود دارد که کاربران محتوای شما را تماشا کنند.
یکی از تاکتیک‌های کسب درآمد از ویدیوهای یوتیوب، همکاری با سایر یوتیوبرها است؛ راهکاری بسیار عالی که به شما اجازه می‌دهد حضور خود را در پلتفرم مذکور افزایش دهید و محتوای منحصربه‌فردی به کانالتان اضافه کنید و درنتیجه افراد بیشتری آن‌ها را تماشا خواهند کرد. درباره‌ی یوتیوبرهایی که در حوزه‌ی کاری شما فعالیت دارند تحقیق و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.
تولید محتوای جذاب برای موفقیت هر کانالی در یوتیوب بسیار حیاتی است. کاربران این پلتفرم همیشه به‌دنبال ویدیوهایی هستند که آن‌ها را سرگرم کرده یا حاوی آموزش باشد. اگر بتوانید محتوای ویدیویی جذاب ارائه دهید، مخاطبان احتمالاً کل ویدیو را تماشا خواهند کرد و در آینده برای تماشای ویدیوهای بیشتر به کانال شما مراجعه می‌کنند. نکته‌ی مهم اینکه با بررسی بخش تجزیه‌وتحلیل یوتیوب می‌توانید به جزئيات بسیار مهمی مثل اینکه چه افرادی بیشتر به محتوای شما علاقه دارند دست یابید. انجام این کار همیشه به شما ایده‌ی بهتری درمورد نوع محتوایی که باید تولید کنید، ارائه می‌دهد.
توضیحات ویدیوها، برای کسب درآمد بیشتر از یوتیوب بسیار مهم هستند. توضیحات به افراد کمک می‌کند محتوای شما را کشف و برای تماشای آن تصمیم‌گیری کنند. هنگام نوشتن توضیحات برای ویدیوهای خود، از رویکرد قدیمی نویسندگی روزنامه‌نگاری پیروی کنید؛ به‌عبارت دیگر ابتدا بدیهی‌ترین موارد را ذکر کنید و سپس توضیحاتی درمورد موارد کم‌اهمیت‌تر ارائه دهید. علاوه‌براین سعی کنید هدف از ساخت ویدیو را به مخاطبان توضیح دهید و به مواردی اشاره داشته باشید که احتمالاً به‌کار افراد بیایند.
وقتی کانال یوتیوب راه‌اندازی می‌کنید، ارسال منظم محتوا بسیار مهم است. هنگامی‌که به‌طور ثابت ویدیوهای جدیدی آپلود کنید، بینندگان با کانال بیشتر درگیر خواهند شد و این یعنی افراد بیشتری از به تماشای محتوای شما ترغیب خواهند شد.
تنها راه کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو، استفاده‌ی مجدد از ویدیوهای دیگران است. افراد زیادی با این روش آشنایی ندارند اما یوتیوب کتابخانه‌ی بسیار عظیمی از ویدیوها دارد که تحت مجوز Creative Commons قرار دارند.
برخی از مجوزها به شما اجازه می‌دهند از ویدیوهای افراد دیگر در کانال خود استفاده و از آن‌ها کسب درآمد کنید. به‌عنوان مثال اگر ویدیویی با مجوز CC-BY منتشر شده است، می‌توان از آن استفاده کرد.

منبع: Oberlo
خانواده ما

source
سئو سایت

توسط digitalwebmaster