چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
اخیراً یک قایق برقی و جدید با نام کیبون EB اینز که دارای بدنه‌ای فیبر کربنی با وزن بسیار کم ۸۹ کیلوگرم و قیمت حدود ۸۲ هزار دلار است معرفی شده و نکته جالب اینکه وزن قایق به حدی پایین است که می‌توان آن را روی سقف خودروی سواری حمل کرد.


هدف از توسعه کیبون EB اینز تولید قایقی سبک‌وزن با عملکردی نرم در روی آب بوده است. همان‌طور که گفته شد وزن این قایق به حدی پایین نگه داشته شده که می‌توان آن را روی سقف یک خودروی خانوادگی حمل کرد و دیگر نیازی به تریلر حمل قایق نداشت. شکل نرم و روان EB اینز هم باعث می‌شود قایق‌سوار از حضور روی آب لذت ببرد. حضور روی آب با چنین قایق سبک‌وزن و بی‌صدایی قطعاً لذت زیادی را در بر خواهد داشت.
شرکت کیبون توسط کای کراس و در مونیخ آلمان تأسیس شده است. اگرچه شرکت یاد شده سال ۲۰۲۱ تأسیس شده اما اهداف بزرگی در سر دارد و به دنبال تولید سبک‌ترین قایق‌های موتوری دنیا با قوای محرکه پیشرفته، پاک و پایدار است. کراس دراین‌باره می‌گوید:
من فکر کردم زمان تولید قایق پاک‌تر که درعین‌حال لذت‌بخش نیز باشد فرا رسیده است. من می‌خواستم قایق‌سواری بدون پشیمان شدن انجام شود
کراس می‌گوید برای تولید چنین محصول سبک‌وزنی از دستاوردهای صنایعی همچون هوافضا و خودروسازی استفاده کرده تا بتواند به کامپوزیت‌های پیشرفته‌ای دست یابد. اولین قایق کیبون که همین EB اینز است از فیبر کربن ساخته شده هرچند فرایند ویژه‌ای را پشت سر گذاشته است. دلیل استفاده از فیبر کربن نیز ارائه فاکتورهایی همچون وزن پایین، استحکام مناسب و دوام بالا بوده است. برای بهبود حداکثری پرفورمنس قایق و کاهش آلایندگی آن شکل گوه مانند با خطوط هم راستای آب انتخاب شده است. با نگاهی به این قایق می‌توان گفت حتی در صورت سکون کامل نیز به دنبال حرکت تهاجمی به سمت جلو خواهد بود.
اما نکته مهم درباره قایق EB اینز به استفاده از قوای محرکه کوچک مربوط می‌شود که علاوه بر کاهش حداکثری وزن باعث عملکرد خوب قایق خواهد شد. کیبون می‌گوید این قایق به راحتی می‌تواند با پیشرانه کوچک خود حرکت کند و دو نسخه سواری نیز داشته باشد. در نسخه کروز ۶.۰ پریمیوم شاهد تولید قدرتی معادل ۹.۹ اسب بخار هستیم درحالی‌که در نسخه کروز ۱۲.۰ پرفورمنس قدرت پیشرانه به معادل ۲۵ اسب بخار یک پیشرانه قابل‌مقایسه درون‌سوز می‌رسد.
حتی کوچک‌ترین جزئیات نیز برای کاهش وزن این قایق موردتوجه قرار گرفته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به جایگزینی گیره‌های فلزی سنتی با حلقه‌های پارچه‌ای اشاره کرد که اگرچه عملکردی مشابه دارند اما باعث کاهش وزن EB اینز می‌شوند. تمامی این خلاقیت‌ها باعث شده‌اند قایقی با حداکثر وزن ۸۹ کیلوگرم تولید شود؛ بنابراین رانندگان خودروها می‌توانند بدون نیاز به تریلر حمل قایق این محصول جدید را حمل نمایند. پس از اتمام قایق‌سواری نیز می‌توان EB اینز را در گاراژ یا حیاط خانه قرار داد و نیازی به فضای مخصوص نگهداری نیست.
کیبون حداکثر سرعت محصول جدید خود را اعلام نکرده اما می‌گوید EB اینز از قدرت کافی برای ۴۵ کارکرد حداکثری و ۱۰ ساعت عملکرد کروز روی آب برخوردار خواهد بود. در صورت استفاده از شارژر استاندارد می‌توان باتری را در ۱۰ ساعت شارژ کرد هرچند اگر از شارژر سریع‌تر استفاده شود این زمان به زیر ۲ ساعت کاهش خواهد یافت. این قایق اوایل سال جاری میلادی در نمایشگاه قایق دوسلدورف حضور یافته بود و هم‌اکنون می‌توان آن را با قیمت حدود ۶۵ هزار دلار برای مدل کروز ۶.۰ و ۸۲ هزار دلار برای مدل کروز ۱۲.۰ سفارش داد.
حسین دهمرد
درسته وزنش پایینه ولی ۶۵ هزار دلار برای ۱۰ اسب بخار زیاده
ARIAN
قیمتش خیلی بالاست اما وزنش منو شوکه کرد! خیلی سبکه لامصب. برخلاف ماشین که بنزینیش بیشتر حال میده اما قایق باید بی صدا باشه تا از سکوت و تماشای منظره ها لذت ببری صدای قایق موتوری واقعا گوش آدمو کر میکنه
matin
اخه چطوی؟؟؟
قایق بادی وزنش از این بیشتر میشه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
source

سئو سایت

چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

source

توسط digitalwebmaster