دیجیاتو
از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.
نیسان GT-R یکی از سالخورده‌ترین خودروهای تولیدی دنیا محسوب می‌شود. این خودروی پرطرفدار هرچند در سال 2007 رونمایی شده است، اما تولیدش همچنان ادامه دارد.
جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
نیسان GT-R یکی از سالخورده‌ترین خودروهای تولیدی دنیا محسوب می‌شود. این خودروی پرطرفدار هرچند در سال 2007 رونمایی شده، ولی از آن تاریخ تاکنون با به‌روزآوری‌های متعدد به حیات خود ادامه داده است. درحالی‌که طی سالیان اخیر همواره شایعاتی مبنی بر توقف تولید و معرفی نسل جدید GT-R به‌گوش رسیده، اما رونمایی از مدل 2024 نشان می‌دهد نیسان برنامه‌ای برای بازنشستگی این خودرو ندارد!
در گذشته نه‌چندان دور عمر هر نسل از خودروها به ده سال و حتی بیشتر می‌رسید. اما با ورود به قرن 21 و افزایش رقابت، خودروهای جدید عمر کمتری دارند و معمولاً پس از 6 یا نهایتاً 8 سال با خطوط تولید خداحافظی می‌کنند. نیسان GT-R از این قاعده مستثنی است و با معرفی مدل 2024 چرخه عمر 17ساله را ثبت می‌کند؛ رکوردی که در بین مدل‌های جدید مشابه آن وجود ندارد.
از لحاظ طراحی نیسان GT-R مدل 2024 تفاوت‌هایی با پیشینیان خود دارد. ازجمله این تفاوت‌ها باید به مواردی مثل سپر جلو و عقب متفاوت، بازنگری در فرم جلوپنجره و بازطراحی تیغه‌ها و باله عقب اشاره کنیم. نیسان تأکید می‌کند این تغییرات ایرودینامیک GT-R را به‌میزان چشمگیری بهبود می‌دهند. به عبارت دقیق‌تر، تیغه‌ها و باله عقب در مدل 2024 نیروی رو به پایین (downforce) بیشتری تولید می‌کنند. با وجود این، ضریب درگ در رقم 0.26 ثابت باقی مانده است.
در کنار نسخه استاندارد، نسخه نیسمو از نیسان GT-R مدل 2024 نیز به‌فروش خواهد رسید. این نسخه در مقایسه با مدل 2023 باله عقب متفاوتی دارد. سطح تماس این قطعه 10 درصد رشد کرده و پایه‌های آن مشابه با گردن قو است. در مدل 2024 از نسخه نیسمو، تیغه سپر، بالچه‌ها و دیفیوزر عقب نیز جدید هستند. این نسخه با رنگ اختصاصی خاکستری پنهان قابل‌انتخاب خواهد بود.
نیسان GT-R مدل 2024 در نسخه T-spec هم به فروش خواهد رسید. این نسخه براساس تریم GT-R Premium توسعه می‌یابد و رنگ‌های اختصاصی یشم هزاره‌ای و ارغوانی نیمه‌شب برای آن قابل سفارش هستند. گلگیرهای متورم‌تر، سیستم کنترل داینامیک تنظیم‌شده توسط شاخه نیسمو، لوگوهای مخصوص و رینگ‌های 20 اینچی طلایی‌رنگ از دیگر ویژگی‌های جذاب ظاهری این نسخه به‌شمار می‌روند. در پشت این رینگ‌ها، ترمزهای سرامیک کربنی – برگفته‌شده از نسخه نیسمو – جا خوش کرده‌اند.
نیروبخش نیسان GT-R مدل 2022 همان موتور 3.8 لیتری V6 توئین توربو است. این موتور توانایی تولید 565 اسب بخار قدرت و 632 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. گیربکس شش‌سرعته دوکلاچه با همکاری سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ، نیروی موتور را به‌سمت هر دو محور هدایت می‌کند.
در نسخه مزین به نشان نیسمو، خروجی این موتور همچون قبل به 600 اسب بخار و 651 نیوتن‌متر گشتاور افزایش پیدا می‌کند. هرچند خروجی این نسخه ثابت باقی مانده است، اما نیسان می‌گوید از دیفرانسیل لغزش محدود جدیدی در آن استفاده کرده و در سیستم تعلیق نیز بازنگری‌هایی انجام شده است.
نسخه نیسمو دارای یک نسخه ویژه با نام Special Edition خواهد بود. این نسخه که در نقش پرچمدار خانواده GT-R است، از نظر ظاهری تفاوت‌هایی با نیسموی استاندارد دارد. رینگ‌های 20 اینچی با خطوط قرمز، کاپوت فیبر کربنی و کاور مخصوص موتور ازجمله این تفاوت‌ها هستند.
نیسان GT-R مدل 2024 از بهار امسال راهی نمایندگی‌های فروش کمپانی در ژاپن خواهد شد. نسخه نیسمو هم تابستان از راه خواهد رسید. در رابطه با قیمت و عرضه این خودرو در سایر بازارها فعلاً اطلاعاتی در دست نیست. شاید بدانید به‌خاطر سختگیرانه‌تر‌شدن قوانین آلایندگی در اروپا، نیسان عرضه GT-R را در اروپا متوقف کرده است.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.
مطمئن باشید که هرگز از سمت ما ایمیل‌های مزاحم (اسپم) دریافت نخواهید کرد.
تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است | دیجیاتو توسط سرورهای قدرتمند پارس پک پشتیبانی می‌شود

source

توسط digitalwebmaster